کد خبر : 296938
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۵
-

سنای آمریکا ۱۳.۶ میلیارد دلار کمک به اوکراین را تصویب کرد

سنای آمریکا ۱۳.۶ میلیارد دلار کمک به اوکراین را تصویب کرد

سنای آمریکا یک لایحه بزرگ بودجه را برای دولت تصویب کرد که شامل کمک ۱۳.۶ میلیارد دلاری به اوکراین نیز می‌شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه خبری هیل، این لایحه ۲۷۴۱ صفحه‌ای برای امضا به دفتر کار جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ارسال شده است.

سناتورها با ۶۸ رای موافق در مقابل ۳۱ رای منفی این لایحه را تصویب کردند که شامل ۱.۵ تریلیون دلار بودجه دولت از جمله ۱۳.۶ میلیارد دلار کمک مرتبط به اوکراین می‌شود.

توافق بر سر تامین مالی اوکراین شامل ۶.۵ میلیارد دلار برای وزارت دفاع از جمله بیش از سه میلیارد دلار برای تقویت فرماندهی آمریکا در اروپا و ۳.۵ میلیارد دلار هم برای تامین تجهیزاتی است که آمریکا به اوکراین ارسال کرده است. همچنین این بودجه شامل چهار میلیارد دلار برای وزارت دفاع و قریب به ۲.۸ میلیارد دلار برای آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا شامل هزینه برای برنامه‌های کمک‌های بشردوستانه می‌شود.

این لایحه پس از تصویب کمتر از ۲۴ ساعت در مجلس نمایندگان آمریکا به کنگره ارسال شد و رای آورد. همچنین رای گیری در سنا کمتر از دو روز پس از ارائه این لایحه صورت گرفت.

سناتور چارلز شومر، رئیس اکثریت سنای آمریکا گفت: این یک هفته دو حزبی و سازنده در سنا به شمار می‌رود. این بسته مالی دو حزبی یک پیروزی مهم و گسترده برای مردم آمریکاست و خوشحالم که سنا امروز به همان سرعتی که من امیدوار بودم، اقدام کرد. به همکارانم در هر دو طرف می‌گویم براوو! کار به خوبی انجام شده است.

این لایحه پس از چند ماه مذاکره بین کمیته‌های تخصیص بودجه مجلس نمایندگان،‌ سنا و رهبران کنگره ارائه شده است. سال مالی ۲۰۲۲ در اول اکتبر ۲۰۲۱ آغاز شد، اما قانونگذاران با تصویب یک راه چاره چند ساعت پیش از مهلت ۳۰ سپتامبر برای تامین مالی، از تعطیلی دولت جلوگیری کردند.

سنای آمریکا ۱۳.۶ میلیارد دلار کمک به اوکراین را تصویب کرد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + نوزده =