کد خبر : 296839
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
-

سرلشکر سلامی: برابر دشمنان دست برتر را داریم

سرلشکر سلامی: برابر دشمنان دست برتر را داریم

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران اسلامی امروز در میدان مرکزی همه مخاطرات و تهدیدات دشمنان قرار دارد، گفت: برغم تمامی توطئه ها، دشمنان ما امروز در تمامی صحنه ها شکست خورده و مستأصل هستند و برابر دشمنان دست برتر را داریم.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سپاه، گردهمایی فرماندهان و پیشکسوتان جهاد و شهادت با حضور فرماندهان ادوار سپاه و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان این نهاد انقلابی، در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این نشست صمیمی با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار، از پیشکسوتان سال های باشکوه دفاع مقدس به عنوان منادیان عزت، همنشینان شهدا، مجاهدان ایثارگر و شجاع و معماران تاریخ پرافتخار این سرزمین یاد کرد و گفت: حماسه آفرینی های سال های دفاع مقدس نه تنها محدود به آن دوران، بلکه ماندگار و درس آموز برای آیندگان در تمامی ادوار تاریخ است.

وی با بیان اینکه جهاد زیباترین عمل صالح است و هیچگاه فراموش نخواهد شد، گفت: با مشاهده وضعیت ناامنی های منطقه و جهان امروز آحاد ملت ایران با هر نوع تفکر و گرایشی، با زیباترین و دلنشین ترین تعابیر از حماسه های فرزندان نسل دوران دفاع مقدس یاد کرده و آنان را می‌ستایند.

سرلشکر سلامی در ادامه خطاب به فرماندهان و پیشکسوتان سپاه اظهار کرد: اگر امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان شجره ای طیبه و تناور می درخشد، توسط شما عزیزان تکوین یافته و مرهون مجاهدت های طلایه داران ایثار و جهاد است و به فضل الهی امروز در مرحله تکامل این بنای عظیم هستیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز در میدان مرکزی همه مخاطرات و تهدیدات دشمنان قرار دارد و هیچ ظرفیتی از دشمن برابرانقلاب اسلامی بیکار نیست، گفت: حتی به نظر می‌رسد رخدادها و تحولات اخیر اروپا، ایران را از اولویت خارج نکرده است و دشمن از تمام مسیرها و جهات اعم از تحریم اقتصادی، ارعاب نظامی، عملیات روانی، جنگ اطلاعاتی و  عملیات برای قطع نفوذ منطقه‌ای، به میدان آمده است تا امتداد این تهدیدات را به آسیب های درونی متصل کند اما سپاه محکم و استوار برابر توطئه ها و خباثت های دشمنان ایستاده است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز دشمن در جبهه ای وسیع و در فواصل دور درگیر است، اظهار کرد: دشمنان سردار عزیز ما حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند تا به گمان باطل خود قائمه مقاومت را بیندازند اما جوشش خون حاج قاسم بسیاری از ظرفیت ها و صحنه ها را فعال‌تر کرد و دشمنان ما امروز در تمامی صحنه ها شکست خورده و مستأصل هستند.

سرلشکر سلامی مقاومت را تنها راه عزت و سعادت دانست و با بیان اینکه امروز برابر دشمنان دست برتر را داریم، گفت: دستاوردهای شکوهمند امروز ما ثمره تبعیت از رهبری و همراهی و همدلی مردم است؛ ما هیچگاه مردم را تنها نمی گذاریم و به عنوان خادمان ملت، در تمامی شرایط کنار آنها خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه نیز در این مراسم با بیان اینکه سپاه همواره خار چشم دشمنان بوده است، گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) دلیل حمله دشمنان به سپاه کارآمدی و اثرگذاری این نهاد انقلابی و مردمی است و امروز برای توسعه و گسترش این فرهنگ عاشورایی همراهی و کمک پیشکسوتان جهاد و شهادت بسیار موثر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین خاطرنشان کرد: امروز نظام ولایی ما به برکت برخورداری از ولی فقیه آگاه و دوراندیش، ملت و امتی بصیر و قهرمان و نیروهای مسلح مقتدر و شجاع، مسیر اعتلا و پیشرفت را با اقتدار طی می کند.

حاجی صادقی با تاکید بر اینکه امت ولایت‌مدار شکست‌ناپذیر است، گفت: تمامی توفیقات ارزشمندی که امروز نظام اسلامی ما از آن برخوردار است به برکت پیوند عمیق امت و ولایت حاصل شده است.

همچنین در این مراسم محسن رضایی فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس پاسداری از انقلاب اسلامی را افتخاری بزرگ دانست و با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم که در زمره سربازان ولایت قرار گرفتیم، از سپاه و بسیج به عنوان ظرفیت‌های مهم و تعیین‌کننده نظام اسلامی برای پیشرفت و رفع مشکلات مردم نام برد.

سرلشکر سید یحیی صفوی فرمانده اسبق سپاه هم در این مراسم با اشاره به تاثیرگذاری حوادث بزرگ بین المللی در جغرافیایی فراتر از نقطه وقوع و ضرورت هوشمندی در مواجهه با آنها تصریح کرد: ما و جبهه مقاومت باید راهبرد دشمنان جهانی مانند رژیم مافیایی و بحران ساز آمریکا و دشمنان منطقه‌ای مانند صهیونیستها و هم پیمانان آن را به ویژه در حوزه جنگ های نیابتی، اقتصادی و فرهنگی در آینده به خوبی بشناسیم و با رصد رویدادها و روندها، راهبرد آنان را درست تشخیص بدهیم و در یک اجماع و فهم مشترک در سطوح راهبردی، به مقابله مناسب و موفق با آنها بپردازیم.

سرلشکر جعفری فرمانده سابق سپاه نیز در سخنانی نقش مردم را در تمامی صحنه های اساسی فراروی انقلاب تعیین کننده برشمرد و اظهار کرد: همان گونه که در دوران دفاع مقدس حضور و نقش آفرینی مردم جنگ تحمیلی را به دورانی سراسر شکوه و افتخار مبدل کرد؛ در گام دوم انقلاب اسلامی نیز حضور و همراهی مردم می‌تواند ایفاگر نقش تعیین کننده و مهم باشد.

سرلشکر سلامی: برابر دشمنان دست برتر را داریم/هیچگاه مردم را تنها نمی‌گذاریم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =