کد خبر : 296672
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
-

کوله‌پشتی سازگار با محیط زیست که به طور کامل بازیافت می‌شود

کوله‌پشتی سازگار با محیط زیست که به طور کامل بازیافت می‌شود

یک شرکت آلمانی، نوعی کوله‌پشتی سازگار با محیط زیست طراحی کرده است که به طور کامل بازیافت می‌شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از نیو اطلس، شرکت آلمانی موسوم به “وائود”(Vaude)، گامی منطقی در ابداع نوعی کوله‌پشتی برداشته است. این شرکت سعی دارد تا نوعی کوله‌پشتی را با فناوری چاپ سه‌بعدی ابداع ‌کند. این کوله‌پشتی موسوم به “Novum 3D” که در حال حاضر فقط یک نمونه ابتدایی است، می‌تواند زمینه‌ساز ارائه تجهیزات سازگار با محیط زیست باشد که در پایان عمر مفید می‌توانند به طور کامل بازیافت شوند.

شرکت وائود در مورد معرفی Novum 3D گفت: در حالت ایده‌آل، یک محصول باید در پایان چرخه عمر خود، به طور کامل به فرآیند تولید بازگردانده شود. این بازیافت واقعی است اما در حال حاضر هنوز یک چالش بزرگ برای صنعت نساجی به شمار می‌رود. بسیاری از محصولات حداقل از پنج تا ۱۰ ماده گوناگون و ترکیبی از پارچه‌ها تشکیل شده‌اند؛ بنابراین نمی‌توان آنها را براساس نوع جدا کرد.

وائود به مفهوم ساده‌ای روی آورد که اخیرا آن را بیشتر می‌بینیم. بدنه کوله‌پشتی، تسمه‌ها و لایه پشتی آن از ۱۰۰ درصد “پلی‌اورتان ترموپلاستیک”(TPU) ساخته شده‌اند؛ بنابراین هیچ ماده مخلوطی وجود ندارد که تلاش‌های بازیافت را پیچیده کند. تمام اجزای غیر پلی‌اورتان ترموپلاستیک مانند سگک‌ها، به راحتی قابل جدا شدن هستند تا بتوان آنها را پیش از بازیافت جدا کرد.

کوله‌پشتی سازگار با محیط زیست که به طور کامل بازیافت می‌شود

اگر یک محصول نامرغوب در قفسه‌ فروشگاه‌ها قرار بگیرد، نیت‌های دوستدار محیط زیست وائود تضعیف می‌شوند. بنابراین، این شرکت سخت تلاش کرده است تا Novum 3D را به صورت یک کوله‌پشتی بسیار راحت و کاربردی بسازد که قابل بازیافت نیز باشد. وائود برای این منظور، با شرکت “اوچسلر” (Oechsler)، در زمینه تولید پلاستیک و مواد افزودنی همکاری کرد تا یک پنل لانه زنبوری از جنس پلی‌یورتان ترموپلاستیک را به جای پنل پشتی فوم معمولی و با فناوری چاپ سه‌بعدی بسازد.

ساختار لانه زنبوری، برای بهبود پایداری با استفاده از کمترین مقدار مواد و حفظ وزن طبیعی انتخاب شده است. وائود و اوچسلر از فناوری چاپ سه‌بعدی برای تغییر ساختارهای شبکه و سطوح سفت در نواحی گوناگون پنل پشتی استفاده کرده‌اند تا از توزیع بهتر فشار برای بهبود راحتی کوله‌پشتی و عملکرد آن اطمینان حاصل ‌کنند.

کوله‌پشتی سازگار با محیط زیست که به طور کامل بازیافت می‌شود

وائود تاکید کرد که همکاری با اوچسلر، به پایداری کلی طراحی، توسعه و تولید Novum 3D کمک می‌کند و نیاز به حمل و نقل در یک مسافت دور را کاهش می‌دهد.

وائود، نخستین نمونه کوله‌پشتی Novum 3D را در ژوئن سال جاری در نمایشگاه “Outdoor 2022” به نمایش خواهد گذاشت؛ جایی که یقینا این کوله‌پشتی مورد توجه قرار خواهد گرفت و بازخوردهای زیادی خواهد داشت.

کوله‌پشتی سازگار با محیط زیست که به طور کامل بازیافت می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − هفده =