کد خبر : 296556
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
-

مجلس از بیانات رهبری مبنی بر «کشاورزی دانش‌بنیان و فناورانه» تبعیت می‌کند

مجلس از بیانات رهبری مبنی بر «کشاورزی دانش‌بنیان و فناورانه» تبعیت می‌کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای با استناد به بیانات رهبری بر تدوین قوانین پویا و دقیق برای کشاورزی دانش‌بنیان و فناورانه تأکید کردند.

به گزارش عصرقائم، متن این بیانیه که سید محسن دهنوی عضو هیات رییسه در جلسه علنی عصر امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی قرائت کرد، به شرح زیر است:

« بخش کشاورزی از ارکان اصلی امنیت غذایی کشور است و در زمره مهم‌ترین ابزارهای خنثی‌سازی و غلبه بر تحریم‌های ظالمانه دشمن قرار دارد. همچنین با توجه به سبقه تولیدی و امکان اشتغال زایی در این بخش، تردیدی نیست که با حمایت و توجه به این حوزه می‌توان جهش تولید را محقق ساخت.

یک برنامه جامع مدیریت کشاورزی به‌خصوص با تمرکز بر تولید افزون‌تر بخش کشاورزی مزایای فراوانی در سطح راهبردی و ملی به همراه خواهد داشت. از جمله این مزایا می‌توان به صرفه‌جویی ارزی، پیشرفت سایر بخش‌های اقتصادی، حفاظت از منابع آب و خاک، ارتقا و بهبود سطح سودآوری و معیشت کشاورزان، افزایش فناوری و بهره‌وری تولید، حفظ و صیانت از جامعه روستایی، حفظ منابع طبیعی و ذخایر ژنتیکی و همچنین امنیت سیاسی و ملی اشاره کرد.

از آنجا که امنیت غذایی کشور به طور مستقیم به تولیدات بخش کشاورزی وابسته است، هرگونه اختلال در این بخش می‌تواند امنیت غذایی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی کشور را تهدید کند. بنابراین یکی از پایه‌های اصلی دستیابی به قدرت و اقتدار هر کشوری، توجه به کشاورزی و منابع طبیعی است. کلیدی‌ترین راه‌های دستیابی به این امر، دانش بنیان و فناورانه کردن کشاورزی است.

ازاین رو ما نمایندگان ضمن حمایت همه جانبه از فرامین رهبری درباره استفاده حداکثری از دانش و فناوری در اداره کشور، اعلام می‌داریم در این برهه از زمان حوزه کشاورزی بیش از هر زمان دیگر نیازمند چنین توجه‌هایی است تا بتوان از طریق نگاه به ظرفیت‌ها و منابع داخلی و جلوگیری از هدررفت انها بر اساس آمایش سرزمینی در حوزه‌های مختلف به دو کلید واژه اساسی یعنی امنیت غذایی و حیاتی دست یافت. ما نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در راستای اجرایی شدن منویات رهبری از هیچ تلاشی برای تدوین قوانین دقیق و پویا به منظور رفع موانع تولید دانش بنیان حمایت از سیاست‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاری‌های پایدار در آموزش و نوآوری کشاورزی، رفع مشکلات شرکت‌های دانش بینان در همه حوزه‌ها به خصوص کشاورزی و منابع طبیعی هماهنگی و همسویی دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی در امر دانش و فناوری دریغ نخواهیم کرد.»

مجلس از بیانات رهبری مبنی بر «کشاورزی دانش‌بنیان و فناورانه» تبعیت می‌کند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + هفت =