کد خبر : 296608
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۳۵
-

انضباط‌بخشی به تسهیلات قرض‌الحسنه برای مقابله با افزایش پایه پولی و تورم

انضباط‌بخشی به تسهیلات قرض‌الحسنه برای مقابله با افزایش پایه پولی و تورم

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس، گفت: با توجه به نامه مقام معظم رهبری به مجلس در راستای انضباط بخشی به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بندی به لایحه بودجه سال آینده افزوده شد تا از ایجاد تورم و نقدینگی جلوگیری شود.

به گزارش عصرقائم، سیدشمس الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص اقدام مجلس برای جلوگیری از افزایش نقدینگی به واسطه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، گفت : تبصره ۱۶ یکی از تبصره‌های مهم قانون بودجه سنواتی محسوب می‌شود، این تبصره اهتمام دارد تا از منابع قرض‎الحسنه در راستای پوشش نیازهای اجتماعی مانند ازدواج، اشتغال و در سال جاری فرزندآوری حمایت شود. در عین حال ضمن توجه به این سنت نیکو و پاک باید توجه کنیم که قانون گذاری ما منجر به افزایش پایه پولی و نقدینگی نشود.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مقام معظم رهبری با توجه به ابراز نگرانی رئیس کل بانک مرکزی طی نامه‌ای به ایشان در زمینه عدم تعادل منابع و مصارف تسهیلات قرض الحسنه که می‌تواند منجر به افزایش پایه پولی و نقدینگی شود به نمایندگان تذکری داده بودند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در نشست امروز بررسی لایحه بودجه پیشنهاد دادم تا به منظور جلوگیری از افزایش نقدینگی، پایه پولی و در ادامه تورم در کشور به دلیل عدم تعادل در منابع و مصارف تسهیلات قرض الحسنه ، دستورالعملی توسط بانک مرکزی به تصویب شورای پول و اعتبار برسد تا در آن ضمن تحقق اهداف تبصره ۱۶ به این موضوعات نیز توجه شود.

وی ادامه داد: با اقدام امروز مجلس ضمن اینکه اهداف تبصره ۱۶ لایحه بودجه را حفظ می‌کنیم به پوشش نیازهای خرد اجتماعی مانند اشتغال، ازدواج و حمایت از جوانی جمعیت پرداختیم و مانع از این می‌شویم پایه پولی از این منظر افزایش پیدا کند.

انضباط‌بخشی به تسهیلات قرض‌الحسنه برای مقابله با افزایش پایه پولی و تورم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 13 =