کد خبر : 296508
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
-

مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس و مقاومت برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس و مقاومت برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس و مقاومت چهارشنبه ۱۸ اسفندماه از ساعت ۹ تا ۱۲ این مراسم در تالار اجتماعات خلیج‌فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار خواهد شد.

به گزارش عصرقائم، سرهنگ عباس بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس پیرامون اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس و مقاومت گفت: سیر دوره نوزدهم از تیرماه با دریافت آمار درست کتاب‌های سال‌های ۱۳۹۸ ـ ۱۳۹۷ از ۵ مرجع، (سازمان اسناد و کتابخانه ملی، خانه کتاب و ادبیات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه تخصصی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس، کتابخانه تخصصی حوزه هنری و کتابخانه ایثار و شهادت بنیاد شهید) آغاز شد و لیست اولیه کتب ۳۴۸۹ عنوان را نشان می‌داد که با راستی آزمایی و کنترل تخصصی به ۲۹۵۷ اثر رسیدیم. در مرحله بعد، از تمامی ناشران، نویسندگان و مجموعه‌های فرهنگی درخواست اثر نمودیم که خوشبختانه ۲۵۹۴ اثر به دبیرخانه رسید. سپس کتاب‌ها در تقسیم‌بندی مناسب در ۱۸ گروه داوری قرار گرفت و با احتساب داوران نشر و نیز داوران کتاب و کتابخوانی ۲۰ گروه داوری از بهترین اساتید و نویسندگان انتخاب شد.

وی افزود: نکته مهم درخصوص آمار، این‌ است که در مقایسه با دوره هجدهم، موضوعات کتب مستند، پژوهش‌های فرهنگی اجتماعی، پژوهش‌های ادبی و هنرهای تجسمی با کاهش روبه‌رو بود،‌ ولی در بقیه موارد افزایش داشته است. داوری کتب با حضور بیش از ۸۰ داور تا مقطع دی‌ماه ادامه داشته و پس از آن زمینه برگزاری اختتامیه فراهم شده است و در آئین اختتامیه که با حضور فرهیختگان، نویسندگان، پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا و مسئولین لشکری و کشوری برگزار می‌شود،‌ به فضل خداوند تعالی از ۲۷ کتاب منتخب، ۴ ناشر، ۱ خادم نشر، ۲ داور، ۱ منتقد کتاب، ۲ فعال فرهنگی حوزه کتاب، ۱ نویسنده فعال، ۱ کتابخانه برتر و ۲ کتابدار تجلیل به عمل خواهد آمد.

به گفته وی، در این مراسم از دو خانواده معظم شهید اهل قلم و یک پیشکسوت دفاع‌مقدس و اهل قلم و خانواده زنده یاد جهانگیر خسروشاهی از داوران همین دوره تجلیل به عمل خواهد آمد.

سرهنگ بایرامی یادآور شد: از نقاط قوت این دوره از انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس و مقاومت نامگذاری این دوره به عنوان حفظ هویت ملی و آثار فاخر بود که برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بوده و خوشبختانه ۳۵ نشست تخصصی در این رابطه برگزار شد و به زودی حاصل این نشست‌ها در قالب یک عنوان کتاب منتشر خواهد شد.

در آئین اختتامیه این دوره از ویژه‌نامه دوره نوزدهم و نیز کتاب بی‌قراری‌ها(حاوی دلنوشته‌های داوران این دوره) رونمایی خواهد شد.

مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس و مقاومت برگزار می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =