کد خبر : 296298
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
-

قول پیگیری استاندار مازندران برای حل مشکلات فعالان اقتصادی سوادکوه

قول پیگیری استاندار مازندران برای حل مشکلات فعالان اقتصادی سوادکوه

امام جمعه زیراب گفت: استاندار مازندران که بعد شنیدن صدای مردم و فعالان اقتصادی سوادکوه از تریبون نمازجمعه، شخصاً تماس گرفتند و قول پیگیری در حد توان را دادند، تشکر می‌کنم

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام محمد‌زمان رضایی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر زیراب با بیان اینکه شخصیت انسان براساس اعمال و رفتاری که در طول زندگی انجام می‌دهد، صفاتی در صفحه دلش نقش می‌بندد، گفت:شخصیت وجودی ما به اعمال ما برمی‌گردد.اما برخی به واسطه علایق دنیوی، نسبت به این موضوع غفلت دارند.موقعی که روح از بدن جدا می‌شود، انسان همه چیز را می‌بیند.‌قرآن به ما آگاهی می‌دهد تا مواظب اعمال خود باشیم.

وی با اشاره به فرازی از دعای کمیل، بزرگترین بلا را گناه و معصیت برشمرد و اظهار کرد: در فرازی از دعای کمیل آمده:” خداوندا رنج و گرفتاری من بزرگ شده و بدی حالم از حد گذشته”. بنا به فرمایش بزرگان، بزرگترین گرفتاری و بلا، این است که انسان از خدا و دین فاصله بگیرد.درواقع گناه، بزرگترین بلا است.
امام جمعه زیراب افزود: خیلی از افراد دریافتی از حقایق عالم ندارند. اگر گناه منجر به توبه شود، اثرش کم می‌شود اما ادامه گناه باعث قطع ارتباط با خدا و محرومیت از رحمتش خواهد شد.
این مسئول به سخنی از امام باقر علیه السلام اشاره  و با تاکید بر به خانه‌تکانی دل، تصریح کرد: امام باقر(ع) فرمود:” به خدا سوگند تنها راه نجات از گناه، اقرار به گناه، بعد آن جبران گناه است. خداوند در توبه‌اش را به روی هیچ انسانی نبسته است”. چه خوب که در کنار کار پسندیده خانه تکانی، اهمیت بیشتری به خانه‌تکانی دل دهیم و تجدید نظری به اعمال و رفتارمان داشته باشیم.
رضایی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه شعبان، تریبون نمازجمعه را صدای مردم دانسته و تصریح کرد: تریبون نمازجمعه محل بیان مطالبات مردم شهر و منطقه و متعلق به مردم است.مسئول نظام اسلامی، صدای مردم را با بردباری و گشاده‌رویی بشنود و در جهت رفع مشکلات اقدام کند.
وی با اشاره به خطبه‌ هفته گذشته و مطالبه فعالان اقتصادی سوادکوه، ضمن تشکر از استاندار مازندران درمورد پیگیری و توجه به موضوع مطرح شده، خاطر نشان کرد: وقتی مسئولی به وظیفه خود عمل می‌کند،  از او تشکر شود.از استاندار مازندران که بعد شنیدن صدای مردم و فعالان اقتصادی سوادکوه از تریبون نمازجمعه، شخصاً تماس گرفتند و قول پیگیری در حد توان را دادند، تشکر می‌کنم. امیدواریم قول‌هایی که دادند، انجام شود و نتیجه را به مردم اطلاع خواهیم داد.
امام‌جمعه زیراب به جنایت‌های آمریکا از زمان تشکیل حکومتش تا به امروز اشاره و ظهار کرد: زیست و حیات رژیم منحوس و ناپاک آمریکا در ایجاد بحران از ابتدای پایه‌گذاری حکومت منحوسش ، قریب به ۱۰۰ میلیون انسان را کشته تا آمریکا را برپا کند. برای تثبیت حکومتش جنگ‌هایی به راه انداخت که ۱۰۰ میلیون انسان زخمی و کشته شدند. برای اثبات کدخدایی خود ۱۰۰ میلیون انسان را به خاک و خون کشید. درواقع ۳۰۰ میلیون انسان را به خاک و خون کشید تا خود را کدخدا ثابت کند.
این مسئول تصریح کرد: باوجود این همه جنایت‌های آمریکا، جای تاسف برای عده‌ای دارد که با تمام وجود از فرهنگ مبتذل غرب، دفاع می‌کنند. غربی که خدمات عمده علم آن علیه جامعه بشری است. طبق آمار سال گذشته ۴۰۰ میلیارد دلار سلاح به دنیا فروختند.
رضایی با بیان اینکه ما طرفدار جنگ نیستیم اما موضع‌گیری‌های نژادپرستانه جای تاسف دارد، اظهار کرد: کسانی که ادعای حقوق بشری دارند، نگاه نژادپرستانه داشته و جنگ در کشورهای دیگر را نمی‌بینند. ۳ میلیون کودک یمنی دارند جان می‌دهند اما هیچ سازمانی، عربستان را محکوم نکرد.کسانی که خود را با فرهنگ می‌دانند، بویی از انسانیت نبردند.
وی با اشاره به هفته نیکوکاری و برخی خدمات کمیته امداد سوادکوه، خاطرنشان کرد: کمیته امداد خدمات ارزشمندی در طول سال انجام داده ، اگرچه وظیفه بوده اما باید تشکر شود.‌جهت اشتغال به خانواده‌های تحت پوشش ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وام داده شد و ۱۸۶ نفر وام گرفتند. خیرین نیز یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان به ایتام کمک کردند.
امام جمعه زیراب افزود: بیش از ۲۰ واحد مسکونی با کمک بسیج سازندگی و کمیته امداد ساخته شد. برای ۲۵ نوعروس جهیزیه تهیه و در ایام پیش رو ۹۰ کالای ضروری داده خواهد شد. ۹۵۰ میلیون وام کارگشایی و یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان لوازم خانگی تحویل داده شد.
این مسئول به اعیاد شعبانیه اشاره کرد و گفت: ضمن تبریک میلاد‌های پیش رو ، جانبازان ما لحظه به لحظه زندگی‌شان، ثواب شهادت دارند.
رضایی در پایان خاطرنشان کرد: اولین سالگرد شهید مدافع حرم، شهید مجتبی برسنجی را در پیش داریم . باید سپاس‌گزار شهدا باشیم. هر نعمتی که داریم به خصوص نعمت امنیت ، نتیجه از خود گذشتگی شهیدان است.
قول پیگیری استاندار مازندران برای حل مشکلات فعالان اقتصادی سوادکوه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + چهارده =