کد خبر : 295988
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۱۵
-

مسئولان زمینه اخلاقیات اجتماعی را برای مردم فراهم کنند

مسئولان زمینه اخلاقیات اجتماعی را برای مردم فراهم کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید مسئولان مملکتی برای مردم شرایطی را ایجاد کنند که اگر کسی بخواهد قرب الی‌الله پیدا کند، راه برایش هموار و باز باشد، مانعی برایش وجود نداشته باشد؛ گفت: این وظیفه مسئولان است که در گام نخست، موانع اجتماعی را کنار بزنند تا مقدمات گسترش، احیا و ترویج معنویات و اخلاقیات اجتماعی را فراهم کنند.

به گزارش عصرقائم، آیت‌الله سیدرحیم توکل، استاد اخلاق حوزه علمیه و نماینده مردم ماندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو ، ضمن  ضمن عرض تبریک عید مبعث حضرت رسول به همه مسلمانان ایران و جهان، اظهار کرد: مبعث نبی مکرم اسلام سرآغاز بعثت دائمی همه مسلمانان جهان تا قیام قیامت برای تحقق اهداف این دین حیات‌بخش و نابودی عوامل و مظاهر ظلم و بیداد است.

وی افزود: انبیای الهی آمدند تا در ما قرب الی‌الله را ایجاد کنند، لذا قرب الی‌الله به اسبابی نیازمند است که این اسباب، باعث قرب می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: اگر در این مسیر، اسبابی برای رسیدن به قرب هست، موانعی نیز در کار است که ما را از آن دور می‌کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه، ادامه داد: راه را انبیای الهی برای ما بیان کردند، اسباب، شرایط و موانع را به طور کامل بیان کردند؛ لذا برای ما در این مسیر، حجت را تمام کردند.

آیت‌الله توکل با اشاره به آیه سوم سوره انسان «  إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا » بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: ما به حقیقت راه (حق و باطل) را به او نشان دادیم، حال خواهد (هدایت پذیرد و) شکر (این نعمت) گوید و خواهد (آن نعمت را) کفران کند.

وی اعلام کرد: آنچه بشر نیازمند آن بود، همه بیان شده است، عالم، عالم اختیار است و اگر دنبال انبیا رویم و به حرف‌ها عمل کنیم آنگاه انتهای کار، بهشت و عزت در دنیا است و اگر بدنبال حرف انبیا نرویم و به حرف‌ و خواسته‌های دل‌مان گوش کنیم، آنگاه انتهای کار، جهنم و ذلت در دنیا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: وقتی انبیا آمدند راه را نشان دادند، حرف‌ها را بیان کردند، اسباب و موانع را عنوان کردند، لذا این وظیفه مسئولان است که در گام نخست، موانع اجتماعی را کنار بزنند تا مقدمات گسترش، احیا و ترویج معنویات و اخلاقیات اجتماعی را فراهم کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه، عنوان کرد: باید مسئولان مملکتی برای مردم شرایطی را ایجاد کنند که اگر کسی بخواهد قرب الی‌الله پیدا کند، راه برایش هموار و باز باشد، مانعی برایش وجود نداشته باشد.

آیت‌الله توکل افزود: رسیدن به قرب الهی در حد کلان، کار مسئولان است و در حد شخصی، کار خود انسان است که اگر من می‌خواهم عملی انجام دهم، کدام عمل مرا بالا می‌برد و کدام عمل برای رسیدن به قرب الهی برای من مانع می‌شود.

وی تصریح کرد: وقتی حضرت امام(ره) آمدند یک تعابیر خاصی داشتند و فرمودند: «پیروزی انقلاب اسلامی مرهون وحدت کلمه و الله اکبر بود»، این الله اکبر به معنای خداوند متعال است؛ امام راحل به ملاک الهی به میدان آمدند، مقام معظم رهبری ما را به این ملاک دعوت می‌کنند؛ لذا بر مبنای این ملاک اگر ما تنها باشیم در برابر دشمن یک لقمه آن‌ها هم نیستیم و اگر با خدا باشیم، دشمن دیگر با قدرت من روبرو نیست با قدرت خدا روبرو است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اذعان کرد: در انقلاب اسلامی مردم به یاری خدا به میدان آمدند، برای خدا جنگیدند اما آن طرف دنیا پشت صدام ایستاد، در نهایت این ما بودیم که پیروز شدیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه، متذکر شد: اگر اکنون هم به خدا توجه کنیم، برای خدا اقدام کنیم، در خط انبیا حرکت کنیم، مسلما خداوند ما را یاری خواهد کرد.

آیت‌الله توکل یادآور شد: اگر از اخلاقیات و معنویات دور شویم و به سراغ شهوت و دنیا برویم، خداوند رهایمان می‌کند و در نهایت، زمین خورده‌ایم.

مسئولان زمینه اخلاقیات اجتماعی را برای مردم فراهم کنند/لزوم ارتقای عیار «معنویت و اخلاق» در انقلاب اسلامی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + دوازده =