کد خبر : 295347
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
-

مطهری: پیروزی انقلاب اسلامی ایران باعث احیای بیداری اسلامی در جهان شد

مطهری: پیروزی انقلاب اسلامی ایران باعث احیای بیداری اسلامی در جهان شد

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، با تکیه بر ایدئولوژی اسلامی، باعث احیای بیداری اسلامی در جهان شد.

به گزارش عصرقائم، اردشیر مطهری در گفت و گو ، انقلاب اسلامی را «اعجاز بزرگ قرن» نامید و بیان کرد: انقلاب اسلامی که در سپیده دم ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ در سرزمین ایران به رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و “اعجاز بزرگ قرن”را رقم زد، دستاوردهای فراوان و بی سابقه ای را در حوزه های گوناگون به ارمغان آورد که لازم است برای مردم و جهانیان تبیین گردد.

وی تبین دستاوردهای انقلاب اسلامی را ضروری، لازم و نیازمند تلاشی مجاهدانه دانست و گفت: تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از واجباتی است که اصحاب رسانه، اصحاب قلم، هنرمندان، فیلمسازان باید دائماً آن را مقابل چشم مردم برجسته کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تبیین برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی «ثبات امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران» را اولین برکت انقلاب عنوان کرد و افزود: معجزه پیروزی در جنگ هشت ساله جدای از اتفاقات و تخریب ها و تقدیم شهدای بسیار، معجزه ای بزرگ برای کشور بود، چرا که بیش از ۷۰ کشور دنیا با کمک مالی و تسلیحاتی به کشور عراق، با ایران در حال جنگ بودند، اما در نهایت ایران با سربلندی به پیروزی رسید و این در حالی بود که تجهیزات و امکانات نظامی عراق در پایان جنگ بیشتر از ابتدای جنگ بود.

مطهری گسترش عمق استراتژیک ایران را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: تأثیر بر شکل‎گیری برخی جریان‎ها و گروه‎های سیاسی و احیای نقش جنبش‎های آزادی‎بخش یکی دیگر از دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی ایران است. انقلاب اسلامی ایران، از یک سو، باعث موجودیت برخی گروه‎ها و جریان‎های سیاسی مانند حزب‎الله لبنان، امل اسلامی، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، نهضت اجرای فقه جعفری پاکستان شد و از سوی دیگر، باعث خارج شدن برخی دیگر از گروه‎ها و جریان‎ها مانند حرکت اسلامی در بیت‎المقدس و الخلیل از حالت انفعال و رکود شد.

وی با ذکر این مهم که با وقوع انقلاب اسلامی ایران، جنبش‎های آزادی ‎بخش در جهان و جوامع اسلامی جان تازه‎ای گرفتند، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، با تکیه بر ایدئولوژی اسلامی، باعث احیای بیداری اسلامی در جهان شد. جایگزین شدن اندیشه‎های اسلامی به‎ جای اندیشه‎های مادی همچون ناسیونالیسم و مارکسیسم و نیز در جنبش‎های آزادی‎بخش اسلامی، از جمله مصادیق آن بیداری است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس یازدهم در پایان با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این که «در مبارزات اسلامی، در همه حال تبیین خیلی اهمیت دارد» تاکید کرد: بدون تبیین و تبیین بلیغ، منطقی، مستدل، به دور از جار و جنجال، هنرمندانه و مطابق واقع دستاوردهای انقلاب اسلامی، عمق بخشی داخلی و خارجی انقلاب اسلامی محقق نخواهد شد.

مطهری: پیروزی انقلاب اسلامی ایران باعث احیای بیداری اسلامی در جهان شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + هفت =