کد خبر : 295026
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
-

فرمان تهاجم ترکیبی در مقابل تهاجم ترکیبی جبهه دشمن

فرمان تهاجم ترکیبی در مقابل تهاجم ترکیبی جبهه دشمن

کلنگ تعریض پل نکاچوب شهرستان میاندورود ۱۶ شهریور ماه سال ۹۸ با حضور وزیر سابق راه و شهرسازی و استاندار سابق مازندران بر زمین زده شده و نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از اتمام این پروژه با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی طی ۱۸ ماه خبر داده بود اما اکنون پس از ۳۰ ماه هنوز اقدام اثرگذاری صورت نگرفته و سخن از اعتبار ۲۵ میلیاردی به میان آمده است.

به گزارش عصرقائم، پل نکاچوب در شهر سورک میاندورود واقع شده که از عرض کمی برخوردار بوده و به‌دلیل رفت و آمد متعدد خودروها و به خصوص تردد تریلرهای نفتکش و یدک‌کش نیازمند تعریض پل است؛ پلی که در سال‌های اخیر به علت ناایمن بودن و تصادفات رانندگی جان چندین نفر را گرفته است.

اسفندماه سال ۹۷ بود که با تصادف ۲ دستگاه خودروی پراید و مرگ یک مرد میانسال در محور شهر سورک به جاده گهرباران موجب اعتراض مردم شهرستان میاندورود شده و معترضان اقدام به بستن این جاده در مقابل شرکت نکاچوب کرده بودند.

پس از مسدود شدن جاده میاندورود توسط مردم، علی غلامیان فرماندار سابق میاندورود درباره اشکالات متعدد این محور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه جاده سورک به گهرباران و محور گهرباران شهرستان میاندورود از سال‌های گذشته مشکل داشته اما به‌صورت مقطعی در حال برطرف شدن است، اظهار کرد: تعریض بخشی از پل نکاچوب طی یک ماه اخیر صورت گرفته و قرار است مطالعات کامل آن انجام شده و ستون‌های آن برای تکمیل شدن تعریض پل نکاچوب احداث شود.

*کلنگ‌زنی با حضور وزیر راه و شهرسازی

پس از کش و قوس‌های فراوان و روزهای نزدیک به انتخابات مجلس قبلی، ۱۶ شهریور ماه سال ۹۸ بود که با حضور محمد اسلامی وزیر سابق راه و شهرسازی، احمد حسین‌زادگان استاندار سابق مازندران، محمد دامادی و علی‌اصغر یوسف‌نژاد نمایندگان سابق مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، نبیان معاون اسبق عمرانی استاندار، محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، منفردی فرماندار میاندورود و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی کلنگ تعریض پل نکاچوب بر زمین زده شد‌.

*نظری: پل نکاچوب ۱۸ ماهه ساخته می‌شود

در روز کلنگ‌زنی، محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: ضلع شرقی این پل با دهانه ۴۵ متر و با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در مدت ۱۸ ماه ساخته خواهد شد.

*تعریض پل نکاچوب شاید وقتی دیگر

حسین منفردی فرماندار شهرستان میاندورود که پیش از این پاسخگوی تماس‌های خبرنگار نبود و عملکرد وی مورد انتقاد شهروندان میاندورودی قرار داشت این‌بار در ارتباط با آخرین وضعیت این پروژه در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بحث مطالعات، شمع‌گذاری این پروژه انجام شده و می‌توان گفت کار اجرایی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه امسال یک میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه اختصاص یافت، افزود: این پروژه، جز پروژه‌هایی است که باید در سال‌های بعد تکمیل شود.

فرماندار میاندورود خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه بودجه شهرستانی اجازه نمی‌دهد که روند احداث این پروژه تسریع صورت گیرد از نمایندگان مجلس درخواست کردیم برای رایزنی درخصوص اعتبارات ملی اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

*مدیری که پاسخگوی وعده‌های خود نیست

تماس‌ها با محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران موفقیت‌آمیز نبود و این مدیرکل به بهانه جلسات متعدد حاضر به مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فارس نشده است اما با پیگیری‌های چندین روزه معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران حاضر به مصاحبه شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران که از تعریض پل طی ۱۸ ماه خبر داده بود اما اکنون پس از گذشت ۳۰ ماه از روز کلنگ‌زنی این پروژه به فراموشی سپرده شده و وعده این مدیرکل مانند بسیاری از وعده‌های مدیران دولت گذشته بر زمین مانده است.

*به‌فکر منابع باشید!

سهراب طور معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران در گفت‌وگویی، اظهار کرد: با احتساب تمام هزینه‌ها، قیمت متعارف این پروژه در سال ۱۴۰۰ مطالعه و احداث پل منطقه‌ای میاندورود حدود ۲۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که البته هزینه‌ها در سنوات آینده متفاوت خواهد بود.

وی افزود: باتوجه به این میزان اعتبار ذکر شده پیشنهاد ما این است باتوجه به محدودیت منابع اعتباری شهرستان جهت تامین اعتبار موردنیاز  از محل اعتبارات فراشهرستانی ازطریق فرماندار شهرستان و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی پیگیری و ابلاغ شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران گفت: مشکل اجرایی پروژه تاسیسات آب، گاز و خطوط انتقال برق است که پیشنهاد می‌شود جهت تسریع در عملیات اجرایی پروژه نسبت به جابه‌جایی این تاسیسات اقدامات لازم صورت گیرد.

*تفاوت ۲۳ میلیاردی اعتبار یک پروژه!

نکته قابل تامل اینکه نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران که در روز کلنگ‌زنی اعتبار مورد نیاز این پروژه را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرده بود اما اکنون معاون وی اعتبار مورد نیاز پروژه را ۲۵ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است!

*وعده‌های سر خرمن مدیران

حال پس از گذشت حدود ۳۰ ماه از قول مدیرکل راه و شهرسازی مازندران برای اجرای ۱۸ ماهه پروژه تعریض پل نکاچوب میاندورود، اکنون معاون اداره‌کل کل راه و شهرسازی مازندران حرف از تامین منابع مورد نیاز برای اجرای پروژه می‌زند!

حسین منفردی فرماندار میاندورود هم پس از گذشت ۳۰ ماه از کلنگ‌زنی و روزهایی که باید این پل افتتاح می‌شد اما اکنون از افتتاح این پل برای سال‌های آینده سخن می‌گوید!

پلی که با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ‌زنی شده بود می‌بایست توسط مدیرکل راه و شهرسازی مازندران پیگیری و در زمان مقرر افتتاح شود اما تاکنون چنین اتفاقی صورت نگرفته و در مقابل شهروندان میاندورودی که هر روز از روی این پل خطرناک رفت و آمد می‌کنند منتظر وعده‌های مسؤولان هستند.

پل نکاچوب میاندورود در انتظار وعده 30 ماهه/تفاوت ۲۳ میلیاردی اعتبار یک پروژه!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − دوازده =