کد خبر : 295106
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
-

سخنان شهید چراغی درباره اولین انقلاب

سخنان شهید چراغی درباره اولین انقلاب

این سخنرانی در دوازدهم مردادماه سال ۱۳۶۱ طی عملیات رمضان و در محور شلمچه در میان جمعی از رزمندگان تیپ ۲۱ امام رضا (ع) انجام شده است.

به گزارش عصرقائم، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، اقدام به انتشار صوتی از شهید ولی‌الله چراغچی کرده است که در این صوت به بررسی روند انقلاب اسلامی و فروپاشی رژیم شاهنشاهی پرداخته و در ادامه به تحلیل مراحل سه‌گانه انقلاب تا عزل بنی‌صدر پرداخته است و اینکه باید از امروز چه کنیم تا بتوانیم به آن هدفی که از ابتدای انقلاب به دنبالش بوده‌ایم برسیم.

این سخنرانی در دوازدهم مردادماه سال ۱۳۶۱ طی عملیات رمضان و در محور شلمچه در میان جمعی از رزمندگان تیپ ۲۱ امام رضا (ع) انجام شده است. با توجه به مدت‌زمان طولانی این سخنرانی، این صوت در چهار قسمت منتشر می‌شود. در قسمت اول، شهید چراغچی به بحث فروپاشی تاریخ دو هزار و ۵۰۰ ساله‌ شاهنشاهی در ٢٢ بهمن می‌پردازد. در این صوت می‌شنویم:

اولین انقلاب/فروپاشی تاریخ دو هزار و ۵۰۰ساله‌ شاهنشاهی در ٢٢ بهمن

«یادمان هست که در ٢٢ بهمن اولین انقلاب انجام گرفت و تاریخ دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی را که مجموعه‌ای بود از ظلم و بیدادگری، فسق و فجور، نکبت و بدبختی و تمام آن صفات بد و زشت به‌وسیله همین مردم ایران به هم ریخت و اولین انقلاب به پیروزی رسید.»

سردار ولی‌الله چراغچی مسجدی قائم‌مقام فرمانده لشکر «۵ نصر» (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) که در عملیات بدر بر اثر اصابت ترکش به سر مجروح شد و پس از ۲۳ روز بیهوشی در روز ۱۸ فروردین ۱۳۶۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 12 =