کد خبر : 294979
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
-

زاخارووا: غرب برای بازیابی وجهه خود بعد از شکست افغانستان “تهدید حمله به اوکراین” را ساخت

زاخارووا: غرب برای بازیابی وجهه خود بعد از شکست افغانستان “تهدید حمله به اوکراین” را ساخت

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه واشنگتن و لندن را به ساختن و پرداختن تهدید حمله روسیه به اوکراین” و طرح به اصطلاح “مبارزه قهرمانانه” علیه این تهدید به منظور اجرای یک اقدام تحریک آمیز و سپس اعلام پیروزی خودشان صرفا به عنوان راهی برای منحرف کردن افکار مردمشان از بحران های داخلی خود و بازیابی وجهه “شکست ناپذیر بودن” خود بعد از شکست در افغانستان متهم کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را با استناد به یکی از مطالب وبلاگ اینترنتی اش در تاریخ ۳۰ ژانویه همراه با بحثهای مکرر بر سر سرنوش اروپا متهم کرد به این که “شاید حتی اطلاعی از این که چه متنهای عجیب و غریبی به نمایندگی از او منتشر میشوند ندارد” و این که وبلاگ او “یک زندگی مستقل دارد”.

زاخارووا در مطلبش نوشت: فوبیاهای روانی شناخته شده رسانه های غربی درباره “تجاوزگری روسیه علیه اوکراین” در یک ترکیب صریح به پیش می روند. با این حال زمان می گذرد و خبری از حمله روسیه به اوکراین نیست. محاسبه آمریکایی هایی که دستور به این “همنوایی” دادند و انگلیسی هایی که دنباله روی آن هستند واضح است: آنها خودشان “تهدید روسیه” را ساختند و پرداختند ، خودشان را برای یک “نبرد قهرمانانه” علیه آن آماده کردند تا مرتکب اقدام تحریک آمیز شده و با صدای بلند “پیروزی” خود را اعلام کنند.

زاخارووا ادامه داد: در این مورد شاهد فرصتی برای منحرف ساختن توجه مردمشان از بحرانهای سیاسی خودشان و فرصتی برای وارد ساختن میلیارد ها دلار پول از بابت تسلیح “دموکراسی های نابالغ” و راهی برای احیای تصویر “شکست ناپذیر بودن” بعد از رسوایی افغانستان هستید.

این دیپلمات همچنین به زیانهای مالی کی‌یف از بابت “بازی‌های میهن پرستانه” که در ماه‌های اخیر رخ دادند، اشاره کرد و اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین رادرباره اینکه کشورش متحمل ۱۲.۵ میلیارد دلار ضرر شده، مورد تاکید قرار داد.

این سخنگو در پایان گفت: “آنطور که آنها می گویند، شما با داشتن یک چنین دوستانی دیگر نیازی به دشمن ندارید. ما مکررا گفتیم که غرب ابدا نگرانی از بابت منافع اوکراین ندارد.

زاخارووا: غرب برای بازیابی وجهه خود بعد از شکست افغانستان "تهدید حمله به اوکراین" را ساخت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =