کد خبر : 294838
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
-

یک میلیون و ۸۰۰ هزار جامانده در اولویت دریافت سهام عدالت

یک میلیون و ۸۰۰ هزار جامانده در اولویت دریافت سهام عدالت

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت اعلام کرد: از حدود ۴ میلیون نفر جامانده سهام عدالت شناسایی شده، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر که با وجود داشتن کارتکس به مرحله نهایی دریافت سهام عدالت نرسیدند در اولویت دریافت این سهام قرار دارند.

به گزارش عصرقائم، بررسی‌ها نشان از این دارد که تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت باوجود وعده‌هایی داده شده، اما همچنان بلاتکلیف است و این در حالی است که منابع سهام عدالتی که قرار است به جاماندگان اختصاص پیدا کند در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی نشده و سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بر این باور است که منابع موردنیاز در اختیار دولت قرار دارد.

سهام عدالت به چه کسانی تعلق گرفت؟/تعیین تکلیف جاماندگان تا پایان سال

شایان‌ذکر است هم اکنون ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند و همواره صدای اعتراض عده‌ای که از این طرح جا مانده‌اند به گوش می‌رسد، در حالی که دولت دوازدهم در پایان کار خود اعلام کرده بود، پرونده ثبت‌نام سهام عدالت بسته است و منابع تخصیص مجدد برای این طرح وجود ندارد.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این زمینه گفته بود: دولت با کلیات طرح جاماندگان سهام عدالت موافقت نموده و وضعیت آن‌ها تا پایان سال تعیین تکلیف خواهد شد.

پورابراهیمی تاکید کرد: یک میلیون و ٢٠٠هزار نفر کمیته امدادی‌ها و دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی و حدود شش میلیون نفر کارگر ساختمانی در کنار افرادی که جزو شش دهک پایین درآمدی هستند و تحت پوشش هیچ مرکز حمایتی هم قرار ندارند از جاماندگان سهام عدالت را شامل می‌شوند که تابه‌حال موفق به دریافت سهام عدالت نشده‌اند.

کلیات طرح تخصیص سهام به جاماندگان مورد تایید دولت است

وی گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم با کلیات تخصیص سهام عدالت به جاماندگان موافقت کرده است و ما منتظریم که نظر دولت به طور مکتوب و رسمی به مجلس اعلام شود و در صورت اعلام رسمی این طرح در اولین هفته‌های ماه پایانی امسال، این موضوع با مصوبه نهایی اعلام می‌شود و امیدواریم بتوانیم تا شب عید خبر خوبی برای جاماندگان سهام عدالت داشته باشیم و واگذاری سهام به این افراد انجام شود.

به نظر می‌رسد در سال ۱۴۰۱ تکلیف جاماندگان مشخص خواهد شد و اولویت این تخصیص با افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد، بهزیستی و … هستند خواهد بود و هنوز تصمیم مشخصی برای سایر جاماندگان گرفته نشده است.

کسانی که کارتکس گرفته و اطلاعات آنها به دبیرخانه نرسیده در اولویت دریافت هستند

اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت در روزهای اخیر در این زمینه گفت: آمارها در رابطه با افرادی که کارتکس سهام عدالت داشته، اما به آن‌ها سهام تعلق نگرفته، متفاوت است.

وی گفت: افرادی که دعوت نامه دریافت کرده و مراجعه نکردند یا دعوت نامه به اسم آن‌ها صادر شده، اما به دست شان نرسیده یا کسانی که تمام مراحل را انجام داده اند، اما اطلاعات شان به دبیرخانه سهام عدالت ارسال نشده، از دریافت سهام عدالت جا مانده‌اند و این افراد در اولویت دریافت این سهام هستند.

طبق گفته قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی در دوازدهم بهمن موضوع جاماندگان سهام عدالت، در دولت هم در حال بررسی است و اخیرا وزارت تعاون فهرستی از اقشاری که این سهام می‌تواند به آنها تعلق بگیرد را به وزارت اقتصاد ارائه کرده است.

وزیر اقتصاد: فعلا برای جاماندگان تصمیم نهایی گرفته نشده

همه اینها در حالی است که بار دیگر پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره طرح جاماندگان سهام عدالت در مجلس مطرح شدن این موضوع در دولت سخن به میان آورده و این تصمیم در انتظار نهایی سازی منابع آن توسط سازمان برنامه و بودجه است ولی احسان خاندوزی وزیر اقتصاد پس از جلسه هفته گذشته شورای عالی بورس گفته است: فعلا برای جاماندگان سهام عدالت تصمیمی گرفته نشده است.

یک میلیون و ۸۰۰ هزار جامانده در اولویت دریافت سهام عدالت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 13 =