کد خبر : 294725
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
-

فاز دوم سامانه «جامع سازمان حفاظت محیط‌ زیست» به بهره‌برداری رسید

فاز دوم سامانه «جامع سازمان حفاظت محیط‌ زیست» به بهره‌برداری رسید

سازمان حفاظت محیط‌زیست از بهره‌برداری فاز دوم سامانه «جامع سازمان حفاظت محیط‌ زیست» هم‌زمان با ایام دهه مبارک فجر خبرداد.

به گزارش عصرقائم، در اجرای ماده ۱۷ تصویب‌نامه حقوق شهروندی در نظام اداری جهت پیگیری مراجعان و افزایش قدرت پاسخگویی به ارباب‌ رجوعان، فاز دوم سامانه «جامع سازمان حفاظت محیط‌زیست» هم‌زمان با ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

ارائه بهتر خدمات عمومی به مردم، ، توانمندسازی شهروندان از طریق دسترسی به اطلاعات از اهداف دولت الکترونیک است. از دیگر مزایای دولت الکترونیک می‌توان به فساد کمتر، شفافیت و راحتی بیشتر، توسعه درآمد، کاهش در مصرف کاغذ و صرفه جویی در انرژی و هزینه‌ها اشاره کرد.

سازمان حفاظت محیط‌ زیست در همین راستا به طراحی دو فاز اول و دوم سامانه جامع سازمان حفاظت محیط‌زیست اقدام می‌کند که فاز اول مردادماه سال جاری در حوزه معاونت محیط زیست انسانی به بهره‌برداری رسید و هم‌زمان با ایام دهه مبارک فجر شاهد رونمایی از فاز دوم این سامانه خواهیم بود.

خاطرنشان می‌شود فاز دوم این سامانه، از بخش‌هایی همچون صدور مجوزهای احداث کارگاه تاکسیدرمی، برپایی نمایشگاه‌های حیات‌وحش، تکثیر و پرورش حیوانات، سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی، سرشماری پستانداران، طرح ملی سرشماری و بانک اطلاعات تروفه‌های کشور تشکیل شده است.

همچنین صدور مجوز ارزیابی پروژه‌های بزرگ عمرانی کشور، صدور مجوز استقرار واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در ۳۱ استان کشور و پایگاه اطلاعاتی حریق ، قطع اشجار و بوته کنی، پایگاه اطلاعاتی تصرفات اراضی ملی، تخریب اراضی  و مستثنایت اراضی  از دیگر مواردی است که در سامانه «جامع محیط زیست» راه‌اندازی شده است.

گفتنی است سازمان حفاظت محیط‌زیست تعداد ۶۷  شناسنامه خدمت «الکترونیکی و غیر الکترونیکی» با همکاری  سازمان اداری و استخدامی کشور احصا کرده است که تعداد ۳۷ خدمت  از ۶۷ خدمت آن  قابلیت الکترونیک شدن را دارند.

با توجه به ‌ضرورت و قابلیت اجرایی شدن خدمات الکترونیکی، ۲۶ خدمت از ۳۷ خدمت در سامانه مزبور اجرایی شده و سازمان حفاظت محیط‌ زیست در فاز بعدی ۱۱ خدمت الکترونیکی دیگر را در دستور کار خود قرار داده  و در تلاش است تا پایان سال ۱۴۰۱ بهره برداری کند.

با محقق شدن فاز سوم، خدمات الکترونیک حوزه معاونت محیط زیست دریایی و تالاب ها سازمان حفاظت محیط‌زیست راه اندازی می‌شود. گردش اطلاعات، ارائه گزارش‌های برخط مدیریتی، تعامل فنی با سایر دستگاه‌های اجرایی  با هدف افزایش شفافیت، از دیگر خدماتی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست متقاضیان و علاقه‌مندان بخش‌های گوناگون محیط‌ زیست می‌توانند اینجا کلیک کنند .

فاز دوم سامانه «جامع سازمان حفاظت محیط‌ زیست» به بهره‌برداری رسید
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 2 =