کد خبر : 294672
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
-

تشیع در دوران امام هادی(ع) قوی‌تر و گسترش یافت

تشیع در دوران امام هادی(ع) قوی‌تر و گسترش یافت

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، گفت: شیعه در دوران حضرت هادی(ع) و حضرت عسگری(ع) و در آن شدتِ عمل روزبه‌روز وسعت پیدا کرد و قویتر شد.

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام موسی مستقیمان در گفت و گو ، اظهار کرد: حضرت امام هادی (ع) در مجموعه‌ی آثار و برکاتی که از ائمّه‌ی هدیٰ (علیهم‌السّلام) رسیده است، این خصوصیّت را دارد که در ضمن زیارت، مهم‌ترین فصول مربوط به مقامات ائمّه (علیهم‌السّلام) را با بیان وافی و شافی، با زیباترین تعبیرات بیان کرده‌اند.

وی با بيان اينكه زیارت جامعه کبیره، از این بزرگوار است، افزود: زیارت امیرالمؤمنین در روز غدیر نیز که یکی از غُرَر تعبیرات و فرمایشات ائمّه است، از این امام معصوم است.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران یادآور شد: در نبرد بین امام هادی(ع) و خلفایی که در زمان ایشان بودند، آن کس که بالاخره ظاهراً و باطناً پیروز شد، حضرت هادی(ع) بود.
وی ادامه داد: در زمان امامت آن بزرگوار، شش خلیفه، یکی پس از دیگری، آمدند و به درک واصل شدند. آخرین نفر آنها، معتز بود که حضرت را شهید کرد و خودش هم به فاصله کوتاهی مُرد.
مستقیمان با اشاره به اینکه این خلفا غالباً با ذلت به هلاکت رسیدند، تصریح کرد: یکی به‌دست پسرش کشته شد، دیگری به دست برادرزاده‌اش و به همین ترتیب بنی عباس تارومار شدند؛ به عکسِ شیعه.
وی اذعان داشت: شیعه در دوران حضرت هادی(ع) و حضرت عسگری(ع) و در آن شدتِ عمل روزبه‌روز وسعت پیدا کرد و قویتر شد.
وی بیان کرد: حضرت هادی(ع) چهل و دو سال عمر کردند که بیست سالش را در سامرا بودند، آن‌جا مزرعه داشتند و در آن شهر کار و زندگی می‌کردند.
مستقیمان تاکید کرد: سامرا در واقع مانند یک پادگان بود و آن را معتصم ساخت.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران گفت: امام هادی علیه‌السلام با دیدِ یک انسان مبارز  به دربارِ متوکّل رفت و مجلسِ شراب او را به مجلس معنویت تبدیل کرد، یعنی او را مغلوب کرد؛ به طوری که در آخرِ حرف‌هایش، متوکّل برای حضرت عطر آورد و او را با احترام بدرقه کرد.
وی در پایان گفت: در مبارزه‌ای که شروع کننده آن، خلیفه‌ای تندخو و قدرتمند بود، امام هادی(ع) دست به یک جنگ روانی زد، مبارزه‌ای که در آن نیزه و شمشیر کاربُرد ندارد.
تشیع در دوران امام هادی(ع) قوی‌تر و گسترش یافت

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + 11 =