کد خبر : 294627
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
-

آنتونوف: ادعای آمریکا درباره حمله روسیه به اوکراین جنگ اطلاعاتی است

آنتونوف: ادعای آمریکا درباره حمله روسیه به اوکراین جنگ اطلاعاتی است

سفیر روسیه در آمریکا گفت، ادعاهای آمریکا درباره اینکه روسیه آماده انجام عملیات موسوم به “پرچم دروغین” در اوکراین است، بخشی از یک جنگ اطلاعاتی محسوب می‌شود.

به گزارش عصرقائم، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در گفت‌وگویی با نیوزویک گفت: این دروغ‌ها بخشی از جنگ اطلاعاتی علیه روسیه است. چند ماه قبل، واشنگتن تمامی جهان را با این ادعا که اوکراین قرار است به زودی قربانی تهاجم روسیه شود، تحریک کرد و به تنش واداشت.

وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون هیچ تهاجمی از سوی روسیه صورت نگرفته است. از قرار معلوم آمریکا از نشت و افشای برخی داده‌های اطلاعاتی با ادعاهای بی‌اساس به کارش ادامه می‌دهد.

به گفته این دیپلمات روس، “این تصور وجود دارد که متخصصان آمریکایی در تلاش برای بدنام کردن روسیه، بر اساس اصل سنگ مفت، گنجشک مفت عمل می‌کنند. ما می‌دانیم که افشای چنین شواهدی توسط اطلاعات آمریکا چه بهایی برای این کشور و آژانس‌های اطلاعاتی آن داشت. باید به خوانندگان نیوزویک این اطمینان را بدهم که روسیه تمایلی برای حمله هیچ کشوری ندارد. ما به روابط خوب همسایگی با مردم اوکراین نیاز داریم.”

وی همچنین گفت، انتشار ادعاهای نادرست و دروغ درباره اینکه روسیه برای انجام یک عملیات پرچم دروغین در اوکراین برنامه ریزی می‌کند شاید آمادگی برای یک بهانه به منظور اقداماتی بالقوه از سوی نیروهای مسلح اوکراین علیه دونباس باشد.

این دیپلمات روس همچنین ادامه داد: ما اقدامات فعلی ایالات متحده در مورد ارسال سلاح به اوکراین را اشتباه و بسیار خطرناک می‌دانیم. با انجام این کار، واشنگتن از یک گروه ناسیونالیست در کی‌یف حمایت می‌کند که هر کاری انجام می‌دهد تا جمعیت روس زبان را به یک اقلیت تحت پیگرد در یک کشور قومیتی تبدیل کند.

آنتونوف افزود: ما بر موضع آمریکا درباره اوضاع پیرامون اوکراین نظارت داریم. ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهوری روسیه و آمریکا در نشست ژنو توافق کردند که پیمان‌های مینسک مبنای سازش و مصالحه بحران کنونی در جنوب شرقی اوکراین هستند. وظیفه ما این است که کی‌یف را مجبور کنیم تا به تعهداتش پایبند باشد و به آنها عمل کند و با نمایندگان جمهوری دونتسک و لوهانسک مذاکره کند و به صورت صلح آمیزی به توافق برسد.

آنتونوف: ادعای آمریکا درباره حمله روسیه به اوکراین جنگ اطلاعاتی است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =