کد خبر : 294545
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
-

کار خیر الگویی برای فرزندان و آینده‌سازان کشور است

کار خیر الگویی برای فرزندان و آینده‌سازان کشور است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کار خیر الگوی فرزندان و آینده سازان این کشور خواهد بود، گفت: نسل فرزندانی که در مدارس درس می‌خوانند در آینده خود نیز فعال در کار خیر خواهند شد و این برکت بزرگ است.

به گزارش عصرقائم، یوسف نوری در آیین افتتاح دبیرستان دخترانه ۱۲ کلاسه طبرستان نوشهر اظهار کرد: از مدیران بنیاد مصلی نژاد تشکر ویژه دارم که دست به چنین اقدامات ارزشمندی زدند و این اقدام ارزشمند نشان دهنده فرهنگ غنی مردمی است که ریشه‌های اعتقادی و باورهایشان براساس دین مبین اسلام است.

نوری با اشاره به آیه قرآن کریم گفت: وعده الهی بر این قرار گرفت کسی که در کار خیر فعال است قطعا به بهشت می‌رود و کار خیر الگوی فرزندان و آینده سازان این کشور خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش افزود : چنین اقداماتی دانش‌آموزان را به کار خیر هدایت می‌کند و نسل فرزندانی که در این مدرسه درس می‌خوانند در آینده خود نیز فعال در کار خیر خواهند شد و این برکت بزرگ است و این کار کار بهشتی است.

عباس مصلی‌نژاد خیر نیک اندیش و مدیر بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد نیز گفت: ما مشکلات اقتصادی چندانی در کشور نداریم و عمده مشکل ما مربوط به مولفه‌های فرهنگی است.

مصلی‌نژاد گفت: من دوست دارم درخصوص تغییر با شما حرف بزنم. ثروت بالایی در کشور ما وجود دارد و ما در کشور خود که دقت می‌کنیم می‌بینیم بخش عمده مشکلات ما فرهنگی است نه اقتصادی چون حدود ۵ درصد ثروت دنیا در ایران قرار دارد.

مدیر بنیاد مصلی‌نژاد در ادامه به جایگاه مهم خانواده در جامعه اشاره کرده و با بیان اینکه بسیاری از نگرش و دانشی که دانش‌آموز می‌گیرد از خانواده است، خاطرنشان کرد: تراکم دانش‌آموزان در کلاس بسیار مهم است. در یک کلاس ۲۵ نفره، هر دانش‌آموز از نظر شرایط  فرهنگی متفاوت است و معلمی که برای آموزش به این کلاس می‌رود باید دانش لازم برای برخورد با این افراد متفاوت را داشته باشد.

این خیر نیک‌اندیش با اشاره به نیاز مبرم به تحول نگرش‌های فرهنگی افراد جامعه، تصریح کرد: ما باید امید به زندگی را در مردم افزایش بدهیم تا افراد خود را در زندگی پیدا کنند و الگوهای خود را تغییر دهند و تحرک شغلی و تحرک محیطی داشته باشند.

امام جمعه نوشهر نیز ضمن تبریک و گرامیداشت دهه فجر از همت خیّران مدرسه‌ساز قدردانی کرد.

حجت الاسلام مشایخ گفت: در دنیا هر گاه بخواهند موضوعی را جا بیندازند،‌ از آموزش و پرورش و کودکان شروع می‌کنند و اگر به این موضوع توجه کنیم، جلوی بسیاری از خسارت‌ها را می‌گیریم. در آموزش و پرورش سه فاکتور مهم است سخت افزار، نرم افزار یا محتوای کتاب و دروس و سومین فاکتور هم مغزافزار که شامل معلمان عزیز است و دولت باید به هر سه مورد به درستی بپردازیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید به هر سه بخش  توجه  کند و امروز که معلمان مشکلات معیشتی دارند، اگر دولت به نگرانی‌های معیشتی آنان توجه نکند، در بهره‌وری و کیفیت آموزش در مدارس اثر منفی می‌گذارد و مدیران ارشد باید به این نکته توجه کنند خود این معلمان دیگران را با خود مقایسه می‌کنند.

به گزارش بلاغ، پروژه آموزشی دبیرستان دخترانه متوسطه دوم طبرستان اهدایی بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد در نوشهر همزمان با گرامیداشت دهه فجر با حضور وزیر آموزش و پرورش، مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

این دبیرستان دخترانه که به همت بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد احداث شد در ۳ طبقه با اسکلت بتنی و در مساحت ۱۸۰۰ مترمربع ساخته شد. تمام هزینه ۷۴۲۵۰ میلیون ریالی این مدرسه از محل همت خیّر و با
تلاش آقای مصلی نژاد تامین شد.

گفتنی است مساحت زمین این مدرسه ۴۰۰۰ مترمربع و این پروژه شامل ساختمان آموزشی ۱۸۰۰ مترمربع، موتورخانه و وضوخانه ۱۲۰ مترمربع، سرایداری ۷۰ مترمربع،  دیوارکشی ۷۰۰ متر، محوطه سازی ۳۰۰۰ مترمربع،  کتابخانه ۷۰ مترمربع،  کافی شاپ ۴۰ مترمربع، آزمایشگاه ۹۶ مترمربع، نمازخانه ۷۰ مترمربع است.

کار خیر الگویی برای فرزندان و آینده‌سازان کشور است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 6 =