کد خبر : 294394
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۵۰
-

توصیه نانسی پلوسی به ورزشکاران آمریکایی در المپیک زمستانی

توصیه نانسی پلوسی به ورزشکاران آمریکایی در المپیک زمستانی

رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ورزشکاران کشورش خواست با سخنان خود در المپیک زمستانی خشم مقامات چینی را برانگیخته نکنند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از واشنگتن پست، نانسی پلوسی روز پنج‌شنبه از ورزشکاران آمریکایی که در بازی‌های المپیک پکن شرکت می‌کنند، خواست مراقب آنچه در مورد حقوق بشر می‌گویند، باشند تا “مورد خشم” مقامات چینی قرار نگیرند. این چیزی است که من به ورزشکاران‌مان می‌گویم: “شما برای رقابت در آنجا هستید”.

پلوسی که در جلسه‌ای در کنگره ایالات متحده صحبت می کرد، استدلال کرد که خشم دولت چین را به خطر نیندازید زیرا آنها بی رحم هستند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه در یک نشست خبری در روز چهارشنبه گفت که ورزشکاران آمریکایی که در بازی‌های المپیک زمستانی پکن شرکت می‌کنند حق دارند نظرات خود را از جمله در مورد مسائل مربوط به حقوق بشر در سین کیانگ بیان کنند. وی یادآور شد که ایالات متحده قبلاً این رقابت را تحریم دیپلماتیک اعلام کرده بود.

روزنامه واشنگتن تایمز پیشتر در روز گذشته مقاله ای منتشر کرد و گفت که ورزشکاران تعدادی از کشورها قصد دارند “مراسم افتتاحیه” این رقابت ها در پکن را تحریم کنند. تعداد دقیق ورزشکاران مورد نظر مشخص نشده است. به گفته روزنامه نگار این نشریه، «فعالان مستقر در آمریکا با المپیکی‌های تعدادی از کشورهای غربی دیدار کردند تا از آنها بخواهند که علیه اقدامات مقامات چینی صحبت کنند». گفته می‌شود که فعالان گفته شده همچنین توصیه می‌کنند که ورزشکاران از مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های المپیک صرفنظر کنند.

منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ که در شمال غربی چین واقع شده است توسط یکی از بزرگترین اقلیت های ملی کشور – اویغورها که اکثر آنها معتقد به اسلام هستند، سکونت دارند. به گفته مقامات چینی، گروه‌های جدایی‌طلب مرتبط با تروریست‌ها در سین‌کیانگ فعالیت می‌کنند.

حمل مشعل المپیک روز پنج‌شنبه بر فراز دیوار بزرگ چین آغاز شد و امروز جمعه مراسم افتتاحیه آن شروع می‌شود.

توصیه نانسی پلوسی به ورزشکاران آمریکایی در المپیک زمستانی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =