کد خبر : 294355
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
-

عدالت در نظام سلامت اولویت دولت سیزدهم در حوزه بهداشت است

عدالت در نظام سلامت اولویت دولت سیزدهم در حوزه بهداشت است

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عدالت در نظام سلامت اولویت دولت سیزدهم در حوزه بهداشت است که به صورت جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش عصرقائم، عباس شیراوژن در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران برنامه این وزارتخانه را پیگیری اهداف دولت سیزدهم برای تعالی نظام سلامت معرفی کرد و گفت : عدالت در نظام سلامت اولویت دولت سیزدهم در حوزه بهداشت است که به صورت جدی پیگیری می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود : هر مجموعه و سازمانی برای این که در مسیر تحول‌آفرینی و ایجاد انگیزش در منابع انسانی و دستیابی به اهداف راهبردی توفیقات بیشتری داشته باشد نیازمند انتخاب شعارهای محوری و کلان است و بر همین اساس نیز دو سیاست محوری دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و ارتقاء‌سطح کمی و کیفی در این نظام مورد توجه وزارت بهداشت قرار دارد که امیدواریم در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نیز با جدیت توسط مدیران و همه کارکنان دنبال شود.

وی ادامه داد : وزارت بهداشت انتظار دارد که در دوره جدید مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، یک برنامه‌ریزی راهبردی و جامع و مبتنی بر نظرات نخبگان و کارشناسان که در عین حال عملیاتی، آرمان‌گرایانه و واقع‌بینانه باشد تدوین شود ضمن این که سیاست‌های کلی سلامت، سند دانشگاه اسلامی، نقشه جامع علمی کشور باید مبنای تمامی برنامه‌ریزی‌ها باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی مازندران سهم خودش را در این هدف و چشم‌انداز مهم ادا کند تا بیماران و همراهان رنجی به جز بیماری نداشته باشند ، مردم دانشگاه و بیمارستان و شبکه بهداشت را ملجا و پناهگاه خود بدانند و در عین حال دانشجو و اساتید هم کمترین دغدغه و نگرانی‌ها را داشته باشند.

شیراوژن خاطرنشان کرد: در سال‌های ابتدایی گام دوم انقلاب اسلامی و در آستانه قرن پانزدهم قرار داریم. هر چه را که در سال‌ها و دهه‌های گذشته اتفاق افتاده که اتفاقات خوب و مبارکی هم بود باید متناسب با گام اول انقلاب اسلامی نگاه و ارزیابی کنیم و با یک نگاه تحولی که مد نظر دولت سیزدهم است و مقدماتش هم در سال‌ها و دهه‌های گذشته فراهم شده، با اراده قوی و مدیریت جهادی و همت دانشگاهیان جوان، تحولی جدی در عرصه خدمت‌رسانی به مردم رقم بزنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این نکته که مجموعه رفتارها، گفتارها و تعاملات مدیران دانشگاه و اساتید با دانشجویان در شکل‌گیری فرهنگ جامعه پزشکی اثر می‌گذارد ، توضیح داد : اگر با کرامت و تکریم و دلسوزی و مؤمنانه با دانشجو مواجه شویم ، دانشجو نیز فرا می‌گیرد که با تکریم و دلسوزانه با بیمار و مراجع برخورد کند.  اگر دانشجو عطش دانش‌پژوهی و یافتن جدیدترین راهکارهای حل مسائل را از استاد بیاموزد، ثروت را بر دانش ارجح نمی‌داند و لحظه‌های باارزش عمرش را در خیالات و رویاپردازی‌ها هدر نمی‌دهد. اگر دانشجو اشتیاق به پیشرفت دانشگاه را در مسئولان دانشگاه ببیند، غصه‌های غربت و سفر به ناکجاآبادها را بالاتر از حضور و خدمت در این سرزمین دانش و تمدن نمی‌بیند.

وی از رشد جمعیت به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم نام برد و گفت : نقش شبکه بهداشت و معاونت فرهنگی و معاونت بهداشتی در این مسیر بسیار مهم است و اگر دیر بجنبیم و کاستی‌های موجود در این زمینه را جبران نکنیم معضل جدی تاریخ تمدنی برای مردم ما پیش خواهد آمد و با بحران سالمندی جمعیت مواجه می‌شویم.

سید عباس موسوی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم در سخنان خود به  اقدامات انجام شده و توفیقات کسب شده توسط این دانشگاه در چهار سال اخیر پرداخت و با اشاره به چالش‌های ناشی از کرونا و اقدامات انجام شده در استان، از تلاش همه مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مازندران قدردانی کرد.

در پایان این مراسم فرهاد غلامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران حکم خود را از معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت دریافت کرد. همچنین به پاس تقدیر از خدمات و تلاش های سید عباس موسوی طی تصدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران لوح سپاس و هدایایی به وی اهداء شد.

عدالت در نظام سلامت اولویت دولت سیزدهم در حوزه بهداشت است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 10 =