کد خبر : 294332
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
-

تمام تلاش دشمنان بر این است که نظام جمهوری اسلامی الگو نشود

تمام تلاش دشمنان بر این است که نظام جمهوری اسلامی الگو نشود

سردار سلیمانی گفت: بسیج در سند اعتلای ده ساله راهبردی خود به کمک به آموزش پرورش و به خصوص در سند تحول بنیادین اموزش و پرورش پرداخته است؛ آموزش و پرورش اصلی ترین دستگاه فرهنگی کشور و بسیج یک دستگاه فرهنگی مردم نهاد بزرگ و برامده از ملت ایران و در خدمت مردم ایران است.

به گزارش عصرقائم، سردار غلامرضا سلیمانی در اجتماع بزرگ فرهنگیان انقلابی و بصیر اصفهان اظهار کرد: دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مناسبی است تا در چنین جلساتی از دستاوردهای انقلاب اسلامی سخن گفت.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: خوشبختانه دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار وسیع، گسترده و فهرست طولانی از عناوین کلی را شامل می شود که در فرصت کم امکان بازگو کردن همه این دستاوردهای انقلاب اسلامی وجود ندارد.
سلیمانی بیان کرد: به عنوان کسی دوران طاغوت را دیده و درک کرده ام و امروز شکوه و عظمت مردم ایران و ایران قدرتمند و بالندگی انقلاب اسلامی را حس می کنم، تبیین دستاوردها برای امثال ما آسان تر است.
*بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، پایان دادن به دوران انحطاط و فلاکت یک ملت بزرگ بود
وی افزود: نسل جوان ما باید برای وقوف به دستاوردهای اسلامی به گذشته نگاه کند و دستاوردهای گذشته را نیز مورد مطالعه قرار دهد، زیرا نمی توان بدون نگاه کردن به گذشته دستاوردهای انقلاب اسلامی را مقایسه و بازگو کرد.
غلامرضا سلیمانی اذعان کرد: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، پایان دادن به دوران انحطاط و فلاکت یک ملت بزرگ بود؛ از روزی که سفرای خارجی در دوران قاجار در کشور ما لانه کردند و به ویژه سفرای دول غربی و به خصوص بریتانیا، روند احطاط در کشور ما آغاز شد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: سفارتخانه انگلیس و دستگاه جاسوسی انگلیس در لندن نشستند و برای ملت ایران که در دوره های گذشته تاریخی خود همیشه افتخار آفرین بود و در قرن چهارم و پنجم هجری پیش قراول خلق تمدن اسلامی بود، با نفوذ بیگانگان در داخل کشور و وادادگی سلاطین و پادشاهان، کار را به جای رساند که نشستند و برای کشور ما پادشاه تعیین کردند.
سلیمانی تاکید کرد: سه نفر را نامزد کردند و از درون سه نفری که داشتند یک نفر را به عنوان یک فرد سرسپرده و تسلیم در مقابل بیگانگان بر مقدرات ملت ایران حاکم کردند؛ حافظه تاریخی نسل جوان ما و مردم باید متوجه آن دوران خفت بار و تحقیر آمیز که در برنامه های سلطه نظام ما وجود داشت، باشد.
وی گفت: همین دوره کوتاه را با دوران بعد از پیروزی انقلاب داریم مقایسه کنید؛ البته این مقایسه اگر برای تبيين دستاوردهای انقلاب اسلامی نباشد مقایسه نابجایی است چرا که یک موهبت الهی بزرگ را نمی شود با یک دوران انحطاط و تحقیر مقایسه کرد.

غلامرضا سلیمانی اظهار کرد: رضا خان را روی کار آوردند؛ ملت ایران از دوران قاجار تلاش کرد در این مسیر تصوف پیدا کند؛ علما میدان داری کردند و صدور فتوای تحریم تنکابو توسط میرزای شیرازی یک نقطه عطف بود، اما استکبار با همه ظرفیت و با توجه آنچه از طریق حکام قاجار بر مقدرات ما حاکم شده بود، ما را به مسیری هدایت کرد که وقتی رضا خان انتخاب شد و روی کار آمد علما هم نتوانند نقش آفرینی کنند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور عنوان کرد: کسی را روی کار آوردند که در مقابل ملت ایران نهایت قدرت را به خرج می داد؛ رضا خان موسس یک ارتش بزرگ شد و یک صد هزار نفر درون این ارتش سازمان دهی شد و  تمام املاک مرغوب  کشور را بنام خود ثبت و تملک کرد و اگر کسی املاک خود را بنام کشور ثبت نمی کرد کشته می شد و پس از آن در مسیری که ملت ایران با آن مجاهدت و مبارزه می کرد علما، نخبگان و سران طوایف و عشایر را که یک نیروی دائمی و همیشگی برای کشور بودند یا اعدام می کرد و یا از تزریق آمپول هوا توسط پزشک احمدی در زندان ها به شهادت می رساند.
*رضا خان دستور تسلیم به ارتشی داد که در مقابل ملت، آن ها را به شدت وارد جنگ می کرد
سلیمانی بیان کرد: این ارتش یکصد هزار نفری در سرکوب قیام هایی که در دوره رضا شاه انجام شد، شدت بی نظیری به خرج می داد و قتل عام هایی زیادی در آن دوره انجام شد که نظیر آن قتل عام مسجد گوهرشاد است؛ کشور ما در آستانه جنگ جهانی دوم در مخاطره یک اتفاق بزرگ قرار گرفت.
وی افزود: متفقین تصمیم گرفتند ایران را اشغال کنند و ایران را پل پیروزی خودشان قرار دهند اما ارتش یکصد هزار نفری رضا خان چه کرد؟ بجز فرماندهان و کادر اصلی این ارتش، افراد میهن پرست و دلسوز به وفور در این ارتش وجود داشته است چون این ارتش از درون کشور شکل گرفته بود ولی رضا خان دستور تسلیم به ارتشی داد که در مقابل ملت، آن ها را به شدت وارد جنگ می کرد.
غلامرضا سلیمانی اذعان کرد: در خوزستان، شمال، آذربايجان، لرستان و  در همه قیام ها، رضا خان در دوره های مختلف با این ارتش جنگید اما این ارتش چون حاکم کشور توسط انگلیس ها به روی کار آمده بود و تصمیم انگلیس ها این بود که ایران را بدون هیچ مقاومتی اشغال کند بدون اینکه مردم ایران بتوانند کاری کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: انگلیس ها از جنوب و روس ها از شمال بدون شلیک حتی یک گلوله در مقابل آن ها وارد شدند و در مقدمه این اشغال به رضاخان دستور دادند که کشور را ترک کند، کسی خود را اعلی حضرت رضاشاه تلقی می کرد در مقابل بیگانگان هیچ شهامتی به خرج نداد که تنها چند سرباز انگلیسی توانستند دستگیرش کرده و او را ببرند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تاکید کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند که انسان احساس حقارت می کند که اینگونه انگلیس ها در مورد پادشاه یک کشور  عمل می کنند، رضا خان یک شب در اصفهان استراحت کرد و صبح زود در بندر عباس سوار کشتی شد و ارتش یکصد هزار نفری اسلحه ها را به روستایی ها و عشایر فروختند، این را مقایسه کنید با عظمتی که جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ملت ایران و تمامیت ارضی و به مدیریت الهی ولایت فقیه انجام داد..سلیمانی ادامه داد: این مقایسه کارآمدی، مردمی بودن و ملی بودن جمهوری اسلامی را یک مشارکت گسترده مردم در تعیین سرنوشت و تبدیل یک نظام منحط به مردم سالاری اسلامی است، نشان می دهد، به تعبیر امام راحل، مردم سالاری اسلامی یک موهبت الهی بود که از سوی خدای متعال به مردم ارزانی شد،آنقدر عظمت جمهوری اسلامی وسیع است که در مقابل آن مجاهدت ها و مبارزات، این عظمت جمهوری اسلامی قابل مقایسه نیست.
*بزرگترین حادثه بعد از پذیرش اسلام توسط ملت ایران  استقرار نظام جمهوری اسلامی است
وی افزود: آن مجاهدت ها و مبارزات گرانقدر بودند اما خداوند جمهوری اسلامی را به مردم ایران هدیه داد، بزرگترین حادثه بعد از پذیرش اسلام توسط ملت ایران در طول ١۴ قرن گذشته و آغاز عصر جدید و استقرار نظام جمهوری اسلامی در میهن اسلامی است، دشمن متوجه به صدا درآمدن زنگ خطر بزرگی برای حیات خود شد.
غلامرضا سلیمانی گفت: به همین دلیل بود ‌که در ۴۳ سال گذشته تمام مقدرات خود را در مواجهه با انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران به میدان آورد اما انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران علی رغم فشارها و  توطئه های بزرگ که یک نمونه آن هشت سال دفاع مقدس است؛ مسیری که جمهوری اسلامی در مقابل نظام سلطه پیش برده پیروزی ها و کامیابی ها ازآن انقلاب اسلامی و ملت ایران بوده و شکست ها و ناکامی ها ازآن نظام سلطه، آمریکایی ها و صهیونیست ها بود.
*انقلاب اسلامی هندسه قدرت را تغییر داد
به گفته این مقام مسئول تعبیر این صحنه این است که انقلاب اسلامی هندسه قدرت را تغییر داد و مقدمه این تغییر هندسه قدرت تغییر مفهوم قدرت توسط امام راحل بود، امام ما مفهوم قدرت را تغییر داد، در دوران پیروزی جمهوری اسلامی در ماه محرم ۵٧ وقتی مردم به خیابان ها می آمد، عنوان ایشان از این به میدان آمدن، محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر بود.
سلیمانی بیان کرد: در راهبرد جدید امام راحل، تکیه بر مردم کردند و  به عنوان یک راهبرد برگشت ناپذیر، ارزش عاشورایی و علوی، جمهوری اسلامی بر این راهبرد پایداری کرده است، امام توانست با دست خالی در مقابل ارتشی که به دست آمریکایی ها سازمان دهی شده بود که البته فرزندان این ارتش نیز به ملت پیوسته بودند و این از موضع تمرکز امام راحل بر ملت بود، جداسازی سران حاکمیت طاغوت از بدنه و همراهی ملی و مردم ایران را به ثمر برساند.
*امام دفاع مقدس را مردمی کردند
ریاست سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار کرد: امام چون قدرت مردم را می شناخت و متکی بر اسلام، عاشورا و تشیع، این انقلاب را آغاز کرده بود با دست خالی، مفهوم قدرت تغییر کرد؛ پیروزی ما در دوران دفاع مقدس نیز بر راهبرد حضور مردم بود، امام دفاع مقدس را مردمی کردند، فرزندان ملت جمهوری اسلامی در همین گلستان شهدا در اقشار مختلف به خاک سپرده شدند نظامی نبودند و مردم عادی بودند که لباس رزم پوشیده و در مقابل دشمن جهاد کردند، و اجازه ندادند یک سانتی متر از کشور ما جدا شود.
وی گفت: ما جنگ های گذشته را نیز داریم معاهداتی که در دوران قاجار و پهلوی که بدون جنگ کشور را تسلیم بیگانگان کردند و در جنگ دوم جنایت ها و وحشی گری هایی که بیگانگان در کشور ما انجام دادند؛ دستاوردهای انقلاب اسلامی دستاوردهای کوچکی نیست و اینکه دشمن آمده بر نقاط مثبت جمهوری اسلامی متمرکز شده تا یأس و ناامیدی در بین مردم ایجاد کند و القا کند، که جمهوری اسلامی ناکارآمد است.
ریاست سازمان بسیج مستضعفین کشور در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: جمهوری اسلامی را در زمینه علم و فناوری با کشورهای پیشرفته دنیا مقایسه می کنیم و می بینیم در هر زمینه ای که با کشورهای پیشرفته مقایسه می‌کنیم جز ده کشور برتر دنیا و کشورهای پیشرفته دنیاست.
غلامرضا سلیمانی عنوان کرد: در موضوعاتی چون علوم هسته ای، نانوتکنولوژی، سلول های بنیادی، ماهواره، علوم پزشکی، مهندسی و غیره مشاهده می کنیم، جزء برترین ها هستیم، ما سومین قدرت سد ساز دنیا هستیم، ما جز کشورهای برتر واکسن ساز دنیا هستیم در همین کرونا در ایران دو واکسن برکت و پاستور کارآزمایی و اعلام شده است.
سلیمانی اذعان کرد: این دو واکسن در ضریب پاسخوگویی و ایمن سازی از واکسن های خارجی بالاتر است که اینها در سازمان بهداشت جهانی عرضه می شوند و در رفت و برگشت های علمی اعلام می شوند.وی افزود: این صحنه قابل لمس و غیر قابل کتمان است که جمهوری اسلامی در زمینه علم و فناوری و تکنولوژی‌ با باور ما می توانیم، توانسته قله های بزرگی را فتح کند و این مسیر ادامه دارد ما تازه اول راه قرار داریم، این برای جهان اسلام الگو خواهد شد.
ریاست سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: آیا دشمن برای زیرسؤال بردن پیشرفت های علمی ما یا برای قدرت دفاعی ملت ایران حرفی برای گفتن دارد؟ اگر دشمن حرفی از قدرت دفاعی ایران می زند به این دلیل است که در مقابل رژیم کودک کش صهیونیستی می خواهد ایفای نقش وفادارانه از خود نشان دهد، است؛ دشمن می گوید جمهوری اسلامی توان این را دارد که سرزمین های اشغالی را مورد حمله گسترده قرار دهد و یا سرزمین های اشغالی را ویران کند.
سلیمانی بیان کرد: آمریکایی ها حرف های بسیار عمیقی برای قدرت دفاعی ما زده و می زنند که می توانید این صحبت ها را در فضاهای اینترنتی رصد کنید؛ قدرت دفاعی انقلاب اسلامی برخاسته از اراده ملت ایران که در دوران دفاع مقدس با باور ما می توانیم به بار نشست و بعد تداوم پیدا کرد.
*قدرت اصلی ملت ایران خود ملت و وفاداری ملت ایران به آرمان های انقلاب اسلامی
ریاست سازمان بسیج مستضعفین کشور عنوان کرد: اگر چه قدرت دفاعی ما قدرت اصلی ملت ما نیست، قدرت اصلی ملت ایران خود ملت و وفاداری ملت ایران به آرمان های انقلاب اسلامی و آرمان های ملی و میهنی خودشان است و این موضوع را امریکایی ها و نظام سلطه می دانند.
*در یمن هیچ نفری از جمهوری اسلامی وجود ندارد
وی افزود: آنها می دانند همان طور که آن مکتب دفاعی انقلاب اسلامی برای بعضی از کشورهای اسلامی الگو شد و جبهه مقاومت را شکل داد؛ در یمن هیچ نفری از جمهوری اسلامی حضور ندارد و هیچ نفر، سرباز یا مستشاری در آنجا وجود ندارد، فقط آن ها راه شهدای ما را تقلید کرده و ادامه دادند.
*دنیا  پیروزی مردم یمن را دست کم نگیرید
غلامرضا سلیمانی بیان کرد: دنیا دست کم نگیرید پیروزی مردم یمن را در مقابل ائتلاف که رژیم سعودی برافروخته بود، آمریکا و اروپا از این ائتلاف به صورت گسترده پشتیبانی کرده و می کنند، این کم نیست که یک ملت مظلوم با دستخالی در مقابل یک اتحادیه از  قدرت های پولدار و دارای تجهیزات پیشرفته است، پیروز شود.
وی افزود: لذا نظام سلطه تمرکز خود را بر مسائلی آورده که که خود او در بوجود آوردن آن سهمیم بوده است؛ مسائل و مشکلات اقتصادی ما از دو مسیر بودجود آمده است یکی به دلیل اینکه از بعد از دفاع مقدس نسخه توسعه بانک جهانی در دستور کار دولت وقت بعد از دوران مقدس قرار گرفت.
سلیمانی ادامه داد: باید مراجعه کنیم به آن تاریخ و به موضعی که رهبر انقلاب برای این توسعه گرفتند، از همان موقع صف بندی جدیدی در کشور ما شروع شد و یک جبهه ای تشکیل شد برآنکه تحت عنوان تعامل با دنیا  نسخه های بانک جهانی را بیاورند و برای اقتصاد در کشور پیاده کنند.
ریاست سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: یک مسیر نفوذ تفکر دشمن در صحنه اقتصاد کشور که موضوعات مختلف اقتصادی را دربر می گرفت و علی رغم زحماتی که در دولت های گذشته کشیده شده و اقدامات زیر ساختی فراوانی که محقق شده، فاصله بین فقیر و غنی را دشمن تلاش کرد که افزایش پیدا کند.
سلیمانی ادامه داد: ما در بعضی موضوعات شاهد بودیم که مسئولان ذی ربط در مسئله اقتصادی بر مسئله عدالت توجه نکردند و یکی دیگر تحریم ها و تروریست های اقتصادی نظام سلطه و آمریکایی ها که یک ملت و معیشت آن ها را هدف قرار گرفته اند.
وی افزود: فشار بر اینکه ارزش پول ملی ما کاهش پیدا کند، فشار بر اینکه کالاهای ما به بازارهای بین المللی صادر نشود، فشار بر اینکه کشورهای مایل به سرمایه گذاری در درون کشور ما سرمایه گذاری نکنند، این ها برای این بود که اگر جمهوری اسلامی ایران جنگ اقتصادی را هم پشت سر بگذارد مانند اینکه در دفاع مقدس الگو شد در این زمینه هم الگو سازی برای کشورهای اسلامی انجام خواهد شد.
غلامرضا سلیمانی عنوان کرد: اینکه رهبر انقلاب در ۱۷ ربیع الاول امسال فرمودند برای اینکه تمدن اسلامی شکل بگیرد، بایستی کشورهای اسلامی در کنار هم قرار بگیرند، آن ها نمی توانند در مقابل هم باشند و تمدن اسلامی را خلق کنند ما در گام اول پیروزی  انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی از  مراحل ۵ گانه تکاملی هستیم که انقلاب اسلامی محقق شد.
وی افزود: گام دوم تحقق دولت اسلامی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامیست ما اکنون در مرحله تحقق دولت اسلامی در همه جنبه ها و بویژه در جنبه اقتصادی است؛ از لحاظ سیاسی ما هر سال یک انتخابات داریم و اراده ملی ملت ایران که اعتماد به نفس و دستاوردهای بزرگ دیگری را در صحنه سیاسی و تعیین مشارکت به دنبال دارد به مرحله ظهور رسیده است.
*ملت ایران در  مؤلفه های فرهنگی یکی از بزرگترین ملت های دنیا است
ریاست سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان کرد: در موضوع فرهنگی و مؤلفه های فرهنگی ما یکی از بزرگترین ملت های دنیا هستیم و در بعد دفاعی ملت ایران قدرتمند ترین ملت دنیا است به این دلیل که باور عاشورایی و تفکر علوی دارد و درعین حال هم از قدرت دفاعی بزرگی برخوردار است.
وی اذعان کرد: در بعد اقتصادی در جدید ترین آماری که مؤسسات معتبر اقتصادی دنیا منتشر کردند، ملت ایران هفدهمین قدرت اقتصادی برتر دنیا است، ما با بیش از ١۶ کشور دنیا مرز آبی و خشکی داریم، ما بر سر راه آسیا و اروپا هستیم، ما دارای آبراه های حیاتی و مهم مانند خلیج فارس، تنگه هرمز و تسلط بر شمال دریای عمان هستیم.
سلیمانی بیان کرد: از لحاظ انرژی های فسیلی مجموعا گاز و نفت، قدرت اول دنیا، ایران بوده است، در واقع ذخایری که ملت ایران دارد، اگر یک درصد جمعیت دنیا را دارد، ده یا هفت درصد ذخایر شناخته شده دنیا را نیز دارد.
*تمام تلاش دشمن بر این است که این نظام الگو نشود
ریاست سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: تمام تلاش دشمن بر این است که این نظام الگو نشود و این جمهوری اسلامی ملت ایران تحقق کامل پیدا نکند؛ امام راحل انقلاب را که آغاز کرد محور اصلی انقلاب، جوانان تربیت شده در کلاس های درس فرهنگیان معلمان، دانش‌آموزان و دانشجویان در کنار سایر اقشار بودند.
وی افزود: در تحقق دولت اسلامی هم نقش اساتید فرهنگی و معلم یک نقش برجسته ای درگام دوم است؛ ما تازه در آغاز راهیم و ملت ایران هم همانند اینکه سایر جنگ های پیچیده و سخت را پیروز شد و دشمن را ناکام گذاشت در جنگ اقتصادی نیز پیروز خواهد شد.
ریاست سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان کرد: با انتخابی که ملت ایران در ۲۸ خرداد انجام داد این حرکت صحیح مسیر پیشرفت و تحقق عدالت و  توجه به حقوق همه اقشار و توجه به تولید و ارزش به پول ملی و افزایش قدرت معیشتی خانواده ها همه در دستور کار قرار گرفته است و البته  این زمانی امکان پذیر است که مردم در صحنه اماده  و نقش افرینی کنند.
وی افزود:  ما می تواینم در مواجه با مشکلات دو رویکرد داششته باشیم یکی که در حل مسئله مشارکت کنیم و دیگری که عده ای قلیلی انتخاب می کنند این است که با بلندگوهای بیگانه که مورد خواست اوست، همراهی کنند؛ این حتما برای ملت ایران سودمند نیست ما باید مشکلاتمان را حل و مشکلتمان را باید خودمان حل کنیم.
*مسئولان نقش اصلی را در حل مشکلات دارند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: مسئولان نقش اصلی را در حل مشکلات دارند و هر کدام باید در قبال مسئولیتی که داریم به پیشگاه مردم ایران پاسخ گو باشیم.
وی افزود: اما وجود مشکلات نباید باید باعث وجود یاس و ناامیدی شود چرا که دشمن به دنبال یاس و ناامیدی است؛ حتما حضور  و نقش افرینی مردم باعث می شود دشمن در دستیابی هدف شوم خود ناکام شود.
غلامرضا سلیمانی با اشاره به عظمت و بزرگی رهبری انقلاب گفت: این نعمت بزرگ در کنار ملت بزرگ با داشتن ارمان ها و اهداف بزرگ حتما دشمنان بزرگی دارد و دشمن بزرگ در مقابل یک ملت بزرگ با داشتن آرمان های بزرگ و والا و با تحت هدایت های رهبر بزرگ مارا در مسیر پیشرفت قرار می دهد.
سلیمانی بیان کرد: هر کس در هر مسئولیتی که هست باید قدردان مردم و  فرهنگیان و معلمان و اساتید باشد و در حل مشکلات و رسیدگی به سلسله مراتب نیازشان توجه کند؛ همان طور که رهبر انقلاب اسلامی ایران فرمودند خرج کردن در آموزش و پرورش هزینه نیست و سرمایه گذاری است.
وی افزود: بسیج هم در سند اعتلای ده ساله راهبردی خود به این موضوع و کمک به آموزش پرورش و به خصوص در سند تحول بنیادین اموزش و پرورش پرداخته است؛  آموزش و پرورش اصلی ترین دستگاه فرهنگی کشور و بسیج یک دستگاه فرهنگی مردم نهاد بزرگ و برامده از ملت ایران و در خدمت مردم ایران است.
سلیمانی گفت: ما در دوره جدید قرار گرفته و پیروزی های مهمی را در آینده مشاهده خواهیم کرد، قرن پانزدهم در حال اغاز است و امام راحل فرمودند قرن آینده از آن اسلام خواهد بود و سنگرهای کلیدی را جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد.
تمام تلاش دشمنان بر این است که نظام جمهوری اسلامی الگو نشود/ همکاری بسیج و آموزش و پرورش در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 17 =