کد خبر : 294097
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
-

مهمانی‌های آقای نخست‌وزیر؛ صدای اعتراض هم‌حزبی‌های بوریس جانسون هم بلند شد

مهمانی‌های آقای نخست‌وزیر؛ صدای اعتراض هم‌حزبی‌های بوریس جانسون هم بلند شد

قانونگذار ارشد و محافظه‌کار انگلیس، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، نامه عدم اعتماد نخست‌وزیر این کشور را به ثبت خواهد رساند و گفت، مسئله پارتی‌گیت (میهمانی غیرقانونی بوریس جانسون در دوران کرونا) موجب حواس‌پرتی دولت در بحبوحه بحران‌ جهانی خواهد شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که چندین هفته است با اخبار برگزاری میهمانی در داونینگ استریت، بدون توجه به محدودیت‌های همه‌گیری کرونا، خبرساز شده، اکنون با درخواست‌های متعددی برای استعفا روبرو است.

توبیاس الوود، رئیس کمیته منتخب دفاعی پارلمان انگلیس و مقام سابق مرتبط با دفتر نخست وزیر، تازه‌ترین نماینده محافظه‌کاری است که قصد دارد نامه‌ عدم اعتماد به جانسون بنویسد.

الوود با اشاره به گروهی از نمایندگان که منصب دولتی ندارند، گفت: اکنون زمان آن رسیده تا این مسئله را حل و فصل کنیم تا حزب بتواند بار دیگر به کشورداری مشغول شود، بله… من نیز این نامه را امروز به کمیته ۱۹۲۲ تحویل خواهم داد.

اگر ۱۵ درصد از ۳۵۹ نماینده محافظه‌کار پارلمان انگلیس درخواست رای اعتماد به نخست وزیر را به کمیته ۱۹۲۲ ارائه دهند، این اتفاق خواهد افتاد. پیش از این هم نماینده دیگری از حزب محافظه‌کار جانسون به نام پیتر آلدوس در روز سه‌شنبه نامه عدم اعتماد به نخست‌وزیر انگلیس را ارسال کرد.

توبیاس الوود تصریح کرد که این رسوایی‌ها، انگلیس را از رسیدگی به مسائل مهمی چون بحران در اوکراین بازداشته است.

این نماینده محافظه‌کار به اسکای نیوز گفت: زمان آن رسیده تا شخص نخست وزیر کنترل اوضاع را به دست گرفته و بجای آنکه منتظر این ۵۴ رای اجتناب‌ناپذیر بماند، شخصا خواستار رای اعتماد شود.

وی در ادامه افزود: برای تمامی نمایندگان پارلمان، تلخ و ناگوار است که دائما بخواهند از جانسون و دولتش در نگاه مردم انگلیس دفاع کنند. سوال همه ما اکنون این است که آیا بوریس جانسون واقعا برای رهبری حزب و به پیش بردن آن، بهترین گزینه است؟

مهمانی‌های آقای نخست‌وزیر؛ صدای اعتراض هم‌حزبی‌های بوریس جانسون هم بلند شد
توبیاس الوود، نماینده پارلمان انگلیس
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =