کد خبر : 294086
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
-

مطالبه‌گری، جایگاه شورای عالی استان‌ها را ارتقا می‌بخشد

مطالبه‌گری، جایگاه شورای عالی استان‌ها را ارتقا می‌بخشد

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: برای ارتقای جایگاه شورای عالی استان‌ها، روحیه مطالبه‌گری را باید تقویت کنیم.

به گزارش عصرقائم، حسین فنودی نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در دومین اجلاس این شورا در دوره ی ششم گفت: شاخص‌های توسعه در این استان وجود ندارد.

وی با بیان این موضوع که دولت‌ها آمده و رفته‌اند اما اتفاق خاصی در استان ما رخ نداده است. عدم وجود جاده مناسب و کمبود آب شرب و خشکسالی را از مهم‌ترین معضلات استان خراسان جنوبی دانست و افزود: ۷۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود که این وضعیت در شأن مردم شریف ما نیست.

فنودی تاکید کرد: عدالت زمانی به وجود می‌آید که توسعه متوازن در کشور باشد، اکنون از نقطه مرزی استان خراسان جنوبی تا اولین بیمارستان در دسترس، سه ساعت فاصله است.

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها گفت: ۷۵ درصد از صادرات غیرنفتی از مرز استان ما می‌گذرد اما جاده نداریم و مهاجرت به استان‌های دیگر روز به روز بیشتر می‌شود خواستار اقدام عملی مسئولان در راستای رفع مشکلات مردم این منطقه شد.

فنودی عدم مطالبه گری را از مشکلات دوره‌های گذشته شورای عالی استان‌ها دانست و گفت: برای اینکه جایگاه این نهاد حفظ شود، باید مطالبه گری داشته باشیم.

وی با تأکید بر بازنگری در بخشی از قوانین شوراها تصریح کرد: در قوانین شوراها مشکل وجود دارد که باید حل شود، برای مثال کارمند شهرداری، رئیس شورای شهر نیز است که این بسیار اشتباه و باعث بروز معضلات می‌شود.

مطالبه‌گری، جایگاه شورای عالی استان‌ها را ارتقا می‌بخشد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 − سه =