کد خبر : 293881
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
-

رئیس شبکه بهداشت و درمان قائم‌شهر خبرداد:

رتبه آخر قائم‌شهر در تزریق دوز سوم واکسن کرونا

رتبه آخر قائم‌شهر در تزریق دوز سوم واکسن کرونا

رئیس شبکه بهداشت و درمان قائم‌شهر، گفت: با وجود پیشگامی مردم‌ قائم‌شهر در عرصه‌های مختلف و استقبال خوب آنها در واکسیناسیون دوز اول و دوم، متاسفانه این شهرستان در دریافت دوز سوم واکسن کرونا ضعیف ظاهر شد تاجایی که رتبه آخر را بین شهرستان‌های مازندران دارد.

به گزارش عصرقائم، محمد گران ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر در گفت‌وگو با خبرنگار ما پیرامون وضعیت واکسیناسیون و کرونا شهرستان قائم‌شهر، اظهار کرد: تا کنون بیش از۵۱۰ هزار دوز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شد که ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال واکسن دوز نخست و ۶/ ۸۳ درصد واکسن دوز دوم و ۲۲/۷ درصد جمعیت بالای ۱۸سال واکسن دوز سوم دریافت کردند که متاسفانه کمترین آمار دریافت واکسن دوز سوم کرونا در استان مازندران است.

 

وی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود در شهرستان قائم‌شهر، افزود: علی‌رغم اینکه شهروندان قائم‌شهری در واکسیناسیون دوز اول و دوم در اولین روزها تزریق کردند و استقبال خوبی داشتند اما متاسفانه در دریافت دوز سوم واکسن کرونا ضعیف ظاهر شدند تاجایی که اکنون رتبه آخر را بین شهرستان‌های مازندران را داریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قائم شهر بیان کرد: تا کنون از مجموع واکسیناسیون انجام شده در شهرستان قائم‌شهر ۲۲۴ هزارو ۹۳۷ دوز در مرحله نخست، ۲۰۷ هزار و ۹۴۷ دوز در نوبت دوم و در مرحله سوم فقط ۷۶هزار دوزواکسن تزریق شده است.

این مسوول با قدردانی از واکسیناتور‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط با طرح واکسیناسیون علیه بیماری کرونا تصریح کرد: در شهرستان قائم شهر علاوه بر همکاری دانشگاه‌های آزاد اسلامی و فروردین در مراحل قبلی، یک مرکز تجمیعی در حسینیه عاشقان ثارالله قائم شهر، ۱۳ مرکز شهری و ۱۸ مرکز روستایی و دو درمانگاه فرهنگیان و جانبازان با آمادگی کامل مشغول واکسیناسیون مردم این شهرستان هستند.

گران خاطرنشان کرد: تا کنون ۹۰ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال، ۹۱/۲ جمعیت ۵۰ تا ۶۰ سال، ۸۴/۵ درصد جمعیت ۴۰ تا ۵۰ سال، ۸۳ درصد جمعیت ۳۰ تا ۴۰ سال و ۸۴ درصد جمعیت ۲۰ تا ۳۰ سال این شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح واکسیناسون بیماری کرونا ۹۳/۷ درصد جمعیت دانش آموزی قائم شهر نوبت اول و ۸۳/۴ درصد دانش آموزان نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، تصریح کرد: از شهروندان قائم شهری درخواست داریم تا با مراجعه به مراکز واکسیناسیون این شهرستان نسبت به تزریق واکسن دوز سوم خود اقدام کنند تا فاصله بین تزریق دوز دوم و سوم افزایش پیدا نکند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قائم شهر در پایان گفت: مردم باید تزریق دوز سوم واکسن را جدی بگیرند تا دوباره شاهد فراگیری این ویروس منحوس و موج جدید افزایش کرونا در شهرستان قائم شهر نباشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 15 =