کد خبر : 293782
تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
-

وزارت جهادکشاورزی تکلیف یک میلیون تن مرکبات ذخیره شده در مازندران را مشخص کند

وزارت جهادکشاورزی تکلیف یک میلیون تن مرکبات ذخیره شده در مازندران را مشخص کند

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، گفت: نیاز داخلی سالانه به مرکبات حدود ۲۵۰ هزار تن بوده اما در حال حاضر تنها در استان مازندران بیش از یک میلیون تن مرکبات ذخیره شده است و باید وزارت جهادکشاورزی تکلیف آنها را مشخص کند.

به گزارش عصرقائم، منصورعلی زارعی کیاپی نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی در گفت‎‌وگو با خبرنگار ما، در خصوص میزان صادرات و ذخیره مرکبات در سال جاری، گفت: حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن مرکبات در سردخانه‌های استان مازندران دپو شده و بر اثر کاهش قیمت لیر ترکیه  و ضعف ناوگان حمل و نقل صادرات آن با کاهش مواجه شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی بر اساس قوانین جدید و در اختیار داشتن مسئولیت تولید تا مصرف و صادرات محصولات کشاورزی در زمینه صادرات مرکبات ضعیف عمل کرده و موفق نبوده است. عنوان کرد: باغداران مرکبات استان مازندران با توجه به مشکلات به وجود آمده در حوزه صادرات از وزارت جهاد کشاورزی گلایه‌مند هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیاز داخلی سالانه به مرکبات حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن بوده اما در حال حاضر تنها در استان مازندران بیش از یک میلیون تن مرکبات ذخیره شده است، افزود: باغداران محصولات خود را نهایتا با قیمت هر کیلوگرم ۷ هزار تومان به بازار عرضه کرده‌اند. خسارت وارد شده به باغداران، تجار، انبار داران و سورتینگ داران فعال در زمینه مرکبات اثرات خود را در سال آینده نشان می‌دهد.

زارعی با بیان اینکه باید وزارت جهاد کشاورزی تکلیف یک میلیون تن مرکبات ذخیره شده در استان مازندران را مشخص کند، سال گذشته بخش زیادی از مرکبات ذخیره شده در انبارها به ضایعات تبدیل شد، تصریح کرد: قیمت مرکبات باقی مانده روی دست باغداران به کمتر از هر کیلوگرم ۴ هزار تومان کاهش پیدا کرده و برای آنها صرفه اقتصادی ندارد، اقدامات سازمان تعاونی روستایی نیز علی رقم اعلام نرخ ۱۲ هزار تومانی برای خرید مرکبات کافی نبوده و منتظر کاهش قیمت بیشتر برای حضور جدی در بازار هستند.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی، گفت: مقرر شده بود که خط حمل و نقل هوایی مرکبات راه اندازی شود که این موضوع نیز محقق نشده است؛ باید هرچه سریع‌تر مشکل باغداران مرکبات را برطرف کنند.

وزارت جهادکشاورزی تکلیف یک میلیون تن مرکبات ذخیره شده در مازندران را مشخص کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =