کد خبر : 293697
تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۵۵
-

پایگاه نظامی ‌روسیه در تاجیکستان به طور کامل تجهیز شد

پایگاه نظامی ‌روسیه در تاجیکستان به طور کامل تجهیز شد

سفیر روسیه در تاجیکستان گفت، پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان به طور کامل تجهیز شده و آماده واکنش برای هر گونه تهدید بالقوه و چالش از سوی افغانستان است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری تاس، “ایگور لیاکین –فرولوف” سفیر روسیه در تاجیکستان همچنین ادامه داد: ما با دید مثبت به افزایش تعداد رزمایش‌های مشترک به عنوان بخشی از اقدامات سازمان پیمان امنیت جمعی و بر اساس همکاری‌های دو جانبه می‌نگریم.

وی ادامه داد: پایگاه نظامی ۲۰۱ روسیه بی شک نقش مهمی در حفاظت از مرزهای جنوبی این سازمان ایفا می‌کند و ضامن مطمئن امنیت و ثبات نه تنها در تاجیکستان بلکه در سراسر آسیای مرکزی است. طی چند سال گذشته، این پایگاه کاملا تجهیز و مجهز به تسلیحات پیشرفته شده است.

این سفیر همچنین گفت: آمادگی دفاعی در پایگاه روسیه در تاجیکستان که می‌تواند برای واکنش به تهدیدها و چالش‌ها از سوی افغانستان موثر باشد، افزایش یافته است. همچنین برنامه‌هایی برای تشدید و افزایش همکاری و تعامل بین سرویس‌های ویژه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی به عنوان بخشی از اقدامات با هدف شناسایی و خنثی کردن گروه‌های تروریستی که تلاش می‌کنند تا مرزهای تاجیکستان را نقض کرده و وارد آنها شود، صورت گرفته است.

پایگاه نظامی ۲۰۱ مستقر در تاجیکستان بزرگترین مرکز نظامی روسیه در خارج از مرزهای این کشور است. این پایگاه نظامی در شهرهای دوشنبه و باختر مستقر است. تجهیزات در این پایگاه نظامی شامل مسلسل، واحدهای زرهی، توپخانه، واحدهای شناسایی، نیروهای ضد هوایی، حفاظت از حملات اتمی، شیمیایی و بیولوژیکی است.

بر اساس توافق امضا شده در اکتبر ۲۰۱۲، این پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان تا ۲۰۴۲ در این کشور می‌ماند.

پایگاه نظامی ‌روسیه در تاجیکستان به طور کامل تجهیز شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − هفت =