کد خبر : 293753
تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
-

فعالیت‌های کانون‌های فهما جایگاه فرهنگی مسجد را بین قشر متدین احیا می‌کند

فعالیت‌های کانون‌های فهما جایگاه فرهنگی مسجد را بین قشر متدین احیا می‌کند

حجت‌الاسلام غلامرضایی، با اشاره به کارکردهای مختلف مساجد از صدر اسلام تاکنون اظهار کرد: فعالیت‌های کانون‌های فهما جایگاه فرهنگی مسجد را بین قشر متدین احیا می‌کند.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام «محمد غلامرضایی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه از اساسی‌ترین کارهای مساجد از صدر اسلام تاکنون نهادینه کردن فرهنگ دینی بوده است، اظهار کرد: مسجد می تواند کانون مرکزی برای تحقق این نهادینه سازی باشد.

قائم مقام معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه ادامه در صدر اسلام همه کارهای فرهنگی دینی و حتی حل اختلافات در مساجد انجام می شد؛ البته مدتی این نقش را از مسجد گرفتند یا گرفته شد. به هرحال امروز و در سطوح دیگر از جمله فعالیت های فرهنگی در مساجد با تشکیل کانون های مساجد شاهد تحقق این مساله هستیم که با محوریت مسجد، فرهنگ و هنر و دینی بین افراد متدین احیا شود.

وی در ادامه به نقش ائمه جماعات مساجد در پویایی فعالیت های کانون‌های فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه و جماعات می توانند به عنوان فرمانده فرهنگی مسجد ایفای نقش داشته باشند، در واقع آنچه که در مساجد و در سطح فعالیت های مختلف اتفاق می افتد باید با اشراف امام جماعت باشد چراکه او به عنوان پدر و محور فعالیت های مسجدی می تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

عضو هیات انتخاب پایتخت فهما ۱۴۰۴ افزود: بنابراین معتقدم همراهی و تعامل کانون های مساجد با امام جماعت نقش بسزایی در فعالیت های مسجدی دارد، ضمن اینکه تصور می کنم باید فعالیت های کانون های مساجد در سطح حوزه علمیه و هزاران طلبه ای که در حوزه درس می خوانند معرفی و اطلاع‌رسانی شود.

فعالیت‌های کانون‌های فهما جایگاه فرهنگی مسجد را بین قشر متدین احیا می‌کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + ده =