کد خبر : 293475
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
-

وزیر ورزش در مراسم بدرقه اسکی ایران به المپیک زمستانی چه گفت؟

وزیر ورزش در مراسم بدرقه اسکی ایران به المپیک زمستانی چه گفت؟

مراسم بدرقه تیم ملی اسکی ایران به المپیک زمستانی برگزار شد.

به گزارش عصرقائم، مراسم بدرقه تیم ملی اسکی ایران به المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن  امروز (دوشنبه) در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مراسم چانگ هُوا سفیر چین در ایران، مریم کاظمی‌پور معاون وزیر ورزش و جوانان در امور زنان، نصرالله سجادی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک، کیکاووس سعیدی دبیر کمیته ملی المپیک، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و مسئولان فدراسیون اسکی و تعدادی از ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته حضور داشتند.

وزیر ورزش و جوانان هم با تاخیر در این مراسم شرکت کرد.

حسین ساوه شمشکی و عاطفه احمدی در اسکی آلپاین و سید ستار صید در اسکی صحرانوردی نمایندگان ایران در المپیک زمستانی هستند.

وزیر ورزش: از تصور دست‌نیافتنی بودن اسکی دور شوید

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان هم در مراسم بدرقه تیم ملی اسکی ایران به المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن گفت: در آستانه آغاز همکاری های ۲۵ ساله با کشور چین هستیم که به دو کشور تبریک می‌گویم. چین میزبان این رویداد مهم است و این کشور پای کار المپیک است و سفیر هم در تمام برنامه‌ها حضور دارند. شاید این درس مدیریتی برای من و همکارانم باشد که وقتی قرار است میزبان رویدادهای مهم باشیم از تمام دستگاه دیپلماسی کشور به نفع ورزش استفاده کنیم. به همکارانم در کمیته ملی المپیک هم خسته نباشید می‌گویم.

او در ادامه افزود: خانواده اسکی امروز دور هم جمع شده‌اند تا این سه ورزشکار راهی المپیک شوند. درست است که سه نفر هستند اما نماینده شایسته ای برای ایران خواهند بود.

سجادی به خاطره‌ خود از المپیک ۱۹۹۶ آتالانتا اشاره کرد و گفت: قبل از اعزام خانواده دوومیدانی دور هم جمع شدند و برای من مراسم بدرقه گرفتند که آنجا دقایقی اشک شوق ریختم. در جریان مسابقه ۱۰ هزار متر بعد از پنج کیلومتر اول بریده بودم. بریدن در دوومیدانی یعنی تمام اما خداوند را شاهد می‌گیرم چیزی که من را به خط پایان آورد و پنج کیلومتر دیگر را زیر باران ادامه دادم، یاد و خاطره آن مراسم بدرقه بود. با خودم می‌گفتم خانواده دوومیدانی چه؟ اگر مسابقه را تمام نکنم چگونه در آن خانواده حضور پیدا کنم؟ امیدوارم این رسم ارزشمند در همه جای کشور جاری شود.

او در پایان گفت: باید فضا را طوری تغییر دهیم که همه بدانند اسکی دست یافتنی است. ما هم مانند کشور چین در برنامه‌های کاری‌مان، باید فرهنگ‌سازی کنیم تا ورزش ترویج بیش‌تری پیدا کند. باید از برداشت سقف شیشه‌ای بیرون بیائیم و فضای دست‌نیافتنی بودن اسکی، کوهنوردی و امثالهم را کنار بزنیم. امیدوارم یک یا دو روز در چین همراه کاروان باشم، این اولین حضور من در المپیک زمستانی خواهد بود. برنامه‌ریزی شده تا جلساتی با مقامات کمیته بین‌المللی المپیک داشته باشیم که امیدواریم برای ورزش کشور خیر باشد.

* کاظمی‌پور: باید بررسی کنیم که چرا زنان یک سهمیه دارند

مریم کاظمی پور هم در این مراسم گفت: فعالیت رشته‌هایی نظیر اسکی به جهت اینکه بخش فنی و تجهیزاتی دارد و از طرفی هم بخشی غلبه بر محیط طبیعی غیر قابل پیش بینی مطرح است، می‌طلبد که مربیان و ورزشکاران یک توانایی فنی بالایی داشته باشند تا آماده این رویدادها شوند. تعداد سهمیه‌های زنانمان نسبت به المپیک قبلی کمتر شده و با توجه به استعدادهایی که وجود دارد، می طلبد نگاه ویژه‌ای شود. در همین چند ماه حضور در وزارت شاهد بوده‌ام که مسابقات زیادی هم در بخش زنان برگزار شد اما چرا خروجی حاصل نشده نیاز به بررسی دارد تا دختران توانمندمان از نظر کیفیت و کمیت حضور داشته باشند.

سفیر چین: میزبانی موفقیتآمیز المپیک، تعهد ماست

چانگ هوا سفیر چین هم در این مراسم صحبت کرد و گفت: المپیک زمستانی از ۱۱ روز دیگر آغاز می‌شود و خوشحالم که ورزشکاران ایران به زادگاه من خواهند رفت. میزبانی موفق آمیز المپیک زمستانی، تعهد چین به جامعه جهانی است و رییس جمهور چین هم بر این موضوع تاکید دارد. شاید برای همه ورزشکاران مهم‌ترین مساله این است که با خیال راحت در مسابقات شرکت کنند. پروتکل‌های بهداشتی به طور دقیق اجرا خواهد شد تا المپیک زمستانی به یک رویداد ایمن و سلامت و دارای امنیت تبدیل شود. آرزو می‌کنم ورزشکاران ایران بهترین عملکرد را داشته باشند وار حضور در بازی‌های المپیک زمستانی لذت ببرند.

وزیر ورزش در مراسم بدرقه اسکی ایران به المپیک زمستانی چه گفت؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =