کد خبر : 293471
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
-

درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات فیلتر روغن و لنت خودرو ضروری شد

درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات فیلتر روغن و لنت خودرو ضروری شد

بنا بر تاکید رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدگنندگان، در راستای تسریع شفافیت در قیمت‌ها، تمامی تولیدکنندگان فیلتر روغن و لنت خودرو بایستی نسبت به درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات خود اقدام کنند.

به گزارش عصرقائم، طبق اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، نشست هم‌افزایی انجمن‌های تولیدکننده فیلتر روغن، لنت ترمز، تولیدکنندگان داخلی این محصولات میان رییس این سازمان و مدیران ساپکو، ایساکو، سازه گستر، مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، با محوریت الزام درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاهای تولیدی شرکت‌های مذکور برگزار شد.

در این نشست عباس تابش- رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با مزایا و نحوه اجرای طرح، از تولیدکنندگان خواست دیدگاه‌ها و سوالات خود را در رابطه با طرح مذکور مطرح کنند.

تولیدکنندگان و انجمن‌های مذکور به بیان دغدغه‌های خود پیرامون تغییرات قیمت و هزینه تولید، طولانی بودن پروسه تولید، انباشت و انبارش کالا تا زمان مصرف و همچنین موضوع تغییر قیمت نهاده‌های تولید در زمان‌های مختلف و شکاف خاص قیمتی میان قیمت تولید قبلی و تولید جدید بر اساس مبنای تعیین قیمت پرداختند.

براین اساس عباس تابش پس از شنیدن مشکلات و دغدغه‌های تولیدکنندگان، اظهار کرد: تلاش می‌شود با اجرای این طرح از فرآیند تولید تا عرضه، قیمت برای مصرف‌کننده شفاف‌سازی شود. اگر در نظام توزیع ما اشکالاتی وجود داشته باشد، با اجرایی شدن طرح مذکور اشکال‌ها برطرف یا راهکارهای منطقی پیدا خواهد شد تا مصرف‌کننده متضرر نشود. همچنین واسطه‌های متعدد که به وجود آمده و مصرف‌کننده متحمل پرداخت این هزینه‌ها است نیز برطرف شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: نظام پخش عاملان فروش و بنکدارها شبکه‌هایی هستند که می‌توانند بطور منطقی کالا را از تولیدکننده به دست مصرف‌کننده برسانند؛ این طرح در تلاش است حلقه‌های تعریف شده‌ای را از نظام توزیع به صورت منطقی، ساختار یافته و تعریف شده مشخص کند. دراین طرح جایگاه عرضه‌کننده نهایی مشخص بوده و همچنین عرضه‌کنندگان درصد قابل قبولی از انتفاع و سودی را که این چرخه مشخص است، دریافت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این نظام براساس برآوردها و ارزشیابی‌های انجام شده، ارزش کالا در نهایت نبایستی برای تولید لنت و محصولات پتروشیمی، هزینه‌های عرضه بیش از ۲۰ درصد در نظام توزیع را شامل شود؛ البته محاسبات سازمان حمایت نشانگر این است که حلقه‌های بعد از تولید لنت ترمز در حدود ۱۵.۵ درصد و در فیلتر در حدود ۱۸.۵ درصد که این برای نظام عرضه کالا مذکور قابل پذیرش است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه میان تولید تا فرو ش کالا هزینه‌های غیر قابل پذیرشی وجود دارد و این طرح تعدد واسطه‌ها را نمی پذیرد، به تشریح کامل نظام فعالیتی تولیدکنندگان قطعات یدکی خودرو، پرداخت و گفت: نظام مورد پذیرش برای قیمت درب کارخانه ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها بوده و درج قیمت تولیدکننده بایستی با رعایت ضوابط مذکور انجام گیرد. دستورالعمل‌ها و ساختار برای تمام تولیدکنندگان قابل دستیابی است .

تابش تاکید کرد: قیمت ماه‌های اخیر در فروش کالا مورد رصد قرار گرفته و تولیدکنندگان بایستی با توجه به فاکتور صادر شده دو ماه اخیر به درج قیمت تولیدکننده اقدام کند؛ در صورتیکه قیمت‌گذاری آن‌ها خارج از ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت باشد، مورد پذیرش نخواهد بود. فهرست اقلام این طرح به مرور افزایش خواهد یافت و در فازهای بعدی طرح، شاهد اقلام بیشتری از جمله لوازم یدکی و قطعات خودرو خواهیم بود.

درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات فیلتر روغن و لنت خودرو ضروری شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 10 =