کد خبر : 293420
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
-

کمپین گوردون براون برای جلب کمک برای بحران افغانستان

کمپین گوردون براون برای جلب کمک برای بحران افغانستان

نخست وزیر اسبق انگلیس از مشارکتش در راه اندازی یک طومار اینترنتی با هدف درخواست از دولت فعلی لندن به منظور برگزاری کنفرانس چند ملیتی برای جذب کمکهای مالی برای بحران انسانی در افغانستان خبر داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از پرس اسوسیشن، گوردون براون، نخست وزیر اسبق انگلیس هشدار داد پنج میلیون کودک و چهار میلیون بزرگسال در افغانستان با خطر فوری سوتغذیه حاد روبرو بوده و ۲۳ میلیون نفر نیز در این کشور در ماه‌های آینده با قطحی مواجه می‌شوند.

این طومار با هدف درخواست مستقیم از عموم مردم به منظور اضافه کردن صدای خود به درخواست برای اقدام به منظور نجات جان افغانها مطرح شده است.

هم اکنون گرسنگی در افغانستان گسترش یافته و هر استان این کشور تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته است.

به نوشته خبرگزاری پرس اسوسیشن، ۹۸ درصد از خانواده‌های افغان غذای کافی برای خوردن ندارند و پنج میلیون کودک نیز در این کشور در آستانه قحطی قرار دارند.

براون بیان داشت، هر کسی که گزارشهای تلویزیونی درباره افغانستان را دیده، از مشاهده تراژدی‌های فردی غم انگیزی که بسیاری را درگیر کرده، تحت تاثیر قرار گرفته است.

او در ادامه از دولت انگلیس خواست کنفرانسی چند میلیارد دلاری را با حضور بالغ بر ۴۰ کشوری که به ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای جنگ افغانستان ملحق شدند با هدف تامین بالغ بر سه میلیارد پوندی که طبق گفته سازمان ملل برای جلوگیری از گرفتار شدن میلیونها افغان به قحطی ضروری است، تشکیل دهد.

او ادامه داد: باید همه ۴۰ کشوری که به ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای جنگ افغانستان پیوستند در صلح مشارکت کنند. لحظه‌ای برای از دست دادن وجود ندارد. ملاله یوسفزی، دوست من و دختر پاکستانی که هدف شلیک طالبان به خاطر حمایتش از تحصیل دختران قرار گرفته و برنده جایزه نوبل شد، به من گفت که یکی از اولین کسانی است که این طومار را امضا می‌کند.

کمپین گوردون براون برای جلب کمک برای بحران افغانستان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =