کد خبر : 293015
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
-

مرگ ۴۲۱ نفر براثر تصادفات رانندگی در مازندران

مرگ ۴۲۱ نفر براثر تصادفات رانندگی در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: طی ۹ ماه امسال ۴۲۱ نفر براثر تصادف رانندگی در استان جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش هفت درصدی داشته است.

به گزارش عصرقائم، علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه طی ۹ ماه سال جاری ۴۲۱ نفر شامل ۳۴۲ مرد و مابقی زن براثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشت، افزود: بیشترین و کمترین شهرها بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری و میاندرود با ۷۳، آمل با ۵۷، بابل با ۵۰ و شهرستان فریدونکنار با ۵ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

وی با اشاره به افزایش ۶ درصدی مصدومان حوادث رانندگی طی ۹ ماه امسال افزود: ۹ هزار ۹۷۱ نفر مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی اسنان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

مرگ 421 نفر براثر تصادفات رانندگی در مازندران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − دوازده =