کد خبر : 292906
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
-

نحوه تولید توری حصاری و بررسی جامع آن

نحوه تولید توری حصاری و بررسی جامع آن

توری حصاری یا همان فنس یکی از متداول‌ترین ابزارهایی است که برای مرزبندی زمین‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد توری حصاری یا فنس را برای افزایش امنیت محیط باغی و یا زمین خود بکار می‌گیرند.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام آهن تخفیف، برای تولید توری حصاری از مواد مختلفی مانند مفتول گالوانیزه سرد و گرم و یا فولاد استفاده می‌شود. هر کدام از این مواد، در کارآیی و محل بکارگیری انواع توری تاثیرگذار هستند.

در ادامه نحوه تولید توری حصاری و کاربردهای آن را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد:

۲ روش کلی تولید توری حصاری

برای تولید توری حصاری ۲ روش کلی وجود دارد. در یکی از این روش‌ها که به روش صنعتی معروف است، از دستگاه‌های اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک استفاده می‌شود. تولید توری حصاری به کمک انواع ماشین آلات مراحلی دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

روش دومی که برای تولید توری حصاری بکار گرفته می‌شود، اصطلاحا روش دستی نامیده می‌شود.

تولید توری حصاری به کمک دستگاه

همانطور که اشاره کردیم، در تولید توری حصاری صنعتی از دستگاه‌ استفاده می‌شود. ابتدایی‌ترین مرحله، تهیه مواد اولیه است. برای تولید توری حصاری نیز باید در ابتدا مفتول سیاه یا مفتول گالوانیزه تهیه شود.

در خرید این مفتول گالوانیزه فاکتوری مثل ضخامت بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. این پارامتر یا بر اساس خواسته مشتری و یا نیازسنجی محیطی تعیین می‌شود.

مرحله اول

از آنجا که این مفتول گالوانیزه به شکل انحنای قرقره‌ای می‌باشد، باید در اولین مرحله و به کمک دستگاه مخصوص صاف شود.

برای این کار باید مفتول را در بخش مخصوصی از دستگاه صنعتی قرار دهید. سپس عملیات روکش‌دهی برای این مفتول صاف شده انجام می‌شود. زمانی که عملیات روکش‌دهی انجام شود، مفتول دیگر نیازی به رنگ کردن ندارد.

مرحله دوم

نحوه تولید توری حصاری در مرحله دوم، از برش ردیف ابتدایی حصار شروع شده و با پیچ خوردن آن با مفتولی هم اندازه، ادامه پیدا می‌کند. توجه داشته باشید که در مرحله دوم مفتول‌ها به یکدیگر پیچ و تاب داده می‌شوند.

محلی که برای پیچ خوردن مفتول‌ها به یکدیگر در نظر گرفته می‌شود، ابعاد لوزی‌های روی توری حصاری را مشخص می‌کند. این فرآیند پیچ و تاب خوردن تا جایی ادامه پیدا می‌کند که یک ردیف مفتول آماده شده باشد.

زمانی که دستگاه یکبار تا آخر مفتول رفت، دستگاه به صورت اتوماتیک عملیات سیم پیچی ابتدا و انتهای مفتول را انجام می‌دهد. با پایان این سیم پیچی، ما یک ردیف توری داریم که باید به بالا هدایت شود و جا را برای مفتول بعدی باز کند.

نحوه تولید توری حصاری و بررسی جامع آن

مرحله سوم

همانطور که گفتیم، این مفتول‌ها هر کدام به نوبت وارد دستگاه شده و با ردیف مفتولی که در انتهای ردیف قبلی قرار دارد، پیچ می‌خورند. انواع مفتول که پیشتر به آن‌ها اشاره کردیم، به ترتیب وارد دستگاه شده و به توری حصاری تبدیل می‌شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله تغییر خاصی در مفتول‌ها ایجاد نمی‌شود. در مرحله چهارم نوبت به بسته بندی توری‌های تولید شده می‌رسد. با اضافه شدن ردیف مفتول‌ها، طول حصار بافته شده افزایش پیدا می‌کند.

بسته به متراژی که برای رول‌های مفتول در نظر گرفته‌ایم، این حصارها بسته‌بندی می‌شوند. این مقادیر در کارگاه‌های مختلف، متفاوت است. البته توجه داشته باشید که طول  هر رول توری حصاری بین ۲۰ الی ۳۰ متر می‌باشد. هر چند سفارش و خواست مشتری نیز در تعیین متراژ تاثیرگذار است.

آشنایی با تولید دستی توری حصاری

در این بخش قصد داریم نحوه تولید توری حصاری به روش دستی را کاملا مورد بررسی قرار دهیم. در تولید توری حصاری از دستگاه و نیروی کار در کنار یکدیگر استفاده می‌شود. این به معنی آن است که کار تماما بر عهده دستگاه‌های اتوماتیک نیست.

به طور مثال برای تولید دستی توری حصاری، یک موتور الکتریکی استفاده می‌شود.

نحوه کارکرد این توری به این شکل است که موتور توری‌ها را روی قالب چشمه توری قرار می‌دهد. توجه داشته باشید که اولا این قالب‌ها تعیین کننده اندازه چشمه توری هستند؛ ثانیا برای تولید توری با چشمه‌ها و لوزی‌ها در ابعاد مختلف، می‌توان این قالب‌ها را عوض کرد.

نحوه تولید توری حصاری دستی

در ابتدا نیروی کار باید موتور الکتریکی را روشن کند و سپس این موتور باعث می‌شود که مفتول‌های سیاه یا گالوانیزه روی قالب چشمه توری حصاری قرار بگیرند. این مفتول‌ها بعد از اینکه قالب چشمه توری حصاری را گرفتند، به رج‌های قبلی ملحق شده و با همان رج‌ها بافته می‌شوند.

مرحله بعدی مرحله‌ای است که برای عدم دررفتگی و جلوگیری از باز شدن رج‌ها بکار می‌رود. در این قسمت نیروی کار باید عملیات مورد نظر را به کمک یک انبر شارژی انجام دهد. سر این انبر شارژی به صورت اریب می‌باشد.

نحوه تولید توری حصاری و بررسی جامع آن

در این مرحله فردی که در حال تولید توری حصاری است، باید دو سر توری حصاری را ببافد تا این توری و رج‌های آن باز نشوند.

همانطور که در نحوه تولید توری حصاری صنعتی به این نکته اشاره کردیم، مرحله آخر به رول کردن فنس یا توری حصاری تولید شده مربوط می‌شود. این مرحله با توجه به خواست و نیاز مشتری نیز انجام می‌شود.

جمع‌بندی

نحوه تولید توری حصاری یا همان فنس، یکی از مواردی است که خریداران درباره آن سوال می‌پرسند. باید بگوییم که هر ۲ روش دستی و صنعتی آن رایج هستند. هر چند که در روش دستی آن باید نیروی کار نیز بکار گرفته شود. البته در هر ۲ نوع، انواع دستگاه‌های اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک نیز در تولید توری حصاری بکار می‌روند.

نحوه تولید توری حصاری و بررسی جامع آن

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 20 =