کد خبر : 292066
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
-

نهم دی‌ماه، تبلور بصیرت و ولایتمداری ملت ایران

نهم دی‌ماه، تبلور بصیرت و ولایتمداری ملت ایران

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حماسه نهم دی ماه، تبلور بصیرت و ولایتمداری ملت ایران در آزمون دیگر الهی است؛ گفت: سران رژیم کودک‌کش و حامیانش در نیویورک به خوبی می‌دانند که امروز در مقابل قدرت توفنده ملت ایران، چیزی برای گفتن و عرصه‌ای برای عرض اندام ندارند.

به گزارش عصرقائم، از بابل؛ علی نیکزاد در مراسم گرامیداشت ۹ دی شهرستان اظهار کرد: خدای متعال را شاکرم که این توفیق را پیدا کردم تا در این یوم الله بزرگ در شهر بابل، شهر مردمان فهیم، انقلابی و بصیر حاضر شوم.

وی با بیان اینکه بابل به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر استان مازندران، نقش بزرگی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دارد؛ افزود: تعطیلی مغازه‌ها در روز شانزدهم شهریور ۱۳۵۷، تظاهرات جوانان بابل در بیست‌ودوم شهریور، اعتصاب عمومی اصناف در روز نهم مهر، واکنش جامعه روحانیت بابل به جنایت حکومت پهلوی در آتش‌سوزی مسجد جامع کرمان، تظاهرات دانش‌آموزان در روز اول آبان تنها بخش کوچکی از مجاهدت‌های انقلابی مردم این شهر در سال ۵۷ است.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقطه‌ای دیگر از مبارزات مردم شریف بابل برای پیروزی انقلاب هم در ۹ دی ۱۳۵۷ اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: مردم بابل در گروه‌های متعدد، در نقاط مختلف شهر به تظاهرات پرداختند و در اثر تیراندازی مأموران، یکی از تظاهرکنندگان به شهادت رسید.

نیکزاد ادامه داد: شهرستان بابل نقش پررنگی در دفاع مقدس داشت و ۴۴ سردار و ۱۷۰۰ شهید شهرستان بابل خورشیدهای درخشانی هستند که روح ملکوتیشان و نَفَس حیاتبخشِ خانواده‌های این شهیدان، مایه عزت و آبروی بابل عزیز شده است.

وی عنوان کرد: این سنت الهی است که همواره آزمون‌هایی سرِ راهِ کشورها و ملّت‌ها قرار میگیرد، این طور نیست که ملت‌ها ادعای ایمان کنند اما مورد آزمون و امتحان الهی قرار نگیرند؛ ملّتِ ما هم در دوران انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب تا به امروز در معرض آزمون‌های زیادی بوده است که به‌حمدالله از آن‌ها سربلند و پیروز خارج شده است.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: یکی از بزرگ‌ترین درخشش‌های ملت ایران در آزمون‌های الهی هم، همین روز نهم دی سال ۸۸ بود که حضور ملّت در عرصه‌ی فضای عمومی و در کف خیابان‌ها، توانست یک توطئه‌ی ریشه‌دار و مهم را از بین ببرد.

این مسئول با بیان اینکه دشمنان ملت ایران انواع و اقسام توطئه‌ها را به وسیله عُمّال خارجی و یا سرسپردگان و بی بصیرتانِ داخلی جاری کرده‌اند؛ تصریح کرد: اما آنچه که باعث شده است کشتی انقلاب شکوهمند اسلامی از همه این گرداب‌ها و طوفان‌ها به سلامت عبور کند سه چیز بوده است: اولا تمسک به اسلام اصیل ناب محمدی(ص) و معارف والای اهل بیت(علیهم السلام)، ثانیا رهبری حکیم، بصیر و راه بلد داریم که همیشه سِره را از ناسِره به خوبی تشخیص داده است و پرده از توطئه‌ها برداشته است، ثالثا مردمی ولایتمدار و بصیر داریم که همیشه گوش به فرمان این رهبرِ حکیم بوده‌اند و در آزمون‌های ولایتمداری همیشه پیروز شده‌اند.

نیکزاد تاکید کرد: حماسه نهم دی ماه، تبلور این بصیرت و ولایتمداری است و مردم ایران اسلامی توانستند در آزمون فتنه که شناخت حق از باطل به خاطر غبارآلود بودنِ فضا سخت می‌شود، با تمسک به ولایت پیروز و سربلند باشند.

وی اضافه کرد: این‌گونه است که دشمنان ما پیچیده‌ترین طراحی‌ها را انجام می‌دهند، هزینه‌های کلان و پول پاشی‌های کلان انجام می‌دهند اما در بزنگاه، در نتیجه همین ولایتمداری، با صفوف متراکم مردم مواجه می‌شوند و تودهنی محکمی از مردم می‌خورند، که همه برنامه‌ریزی‌هایشان را ضرب در صفر می‌کند.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دشمن با همه‌ی برنامه‌ریزی‌هایش، مردم ما را نشناخته است، گفت: دیدید در سال ۸۸ خطا کردند و آن فتنه را راه انداختند و کار را به جاهایی رساندند که به خیال خودشان جاهای بسیار باریک و حسّاس و دقیقی بود، امّا ناگهان حرکت عمومی نهم دی، همه را مبهوت کرد،این قدرت مردم، اسلام و ولایت است.

این مسئول با بیان اینکه چه تقارن معناداری است که ایام حماسه ۹ دی، با سالروز شهادت سردار دلها، حاج قاسم عزیز قرین شده است؛ مطرح کرد: مردم عزیز ما در نهم دی ماه، سالروز حماسه ولایتمداری را گرامی می‌دارند و در ۱۳ دی ماه، دل‌هایشان را در سالگردِ شهادت سیدالشهدای مقاومت، با یاد و نام حاج قاسم عزیز نورانی می‌کنند.

نیکزاد افزود: نهم دی ماه روز بصیرت است و اگر خداوند بخواهد در روز قیامت مردی از عصر ما را به عنوان حجت خود بر ما احتجاج کند، قطعا یکی از برجسته‌ترین شاهدها و حجت‌های الهی، وجود نازنین حاج قاسم عزیز است که نماد و اسطوره بصیرت و ولایتمداری در عصر ماست.

وی با بیان اینکه تجمع امروز مردم در اقصی نقاط کشور علاوه بر اینکه گرامیداشت حماسه نهم دی است، حاوی پیامی به استکبار جهانی و نوچه‌های منطقه‌ای آن‌هاست؛ خاطرنشان کرد: شنیده‌ایم که رژیم نامشروعی که دستش به خون پاک کودکان و مردم فلسطین آغشته است، حرف‌هایی می‌زند که متناسب با توانمندی‌هایش نیست، سران این رژیم و حامیانش در نیویورک به خوبی می‌دانند که امروز در مقابل قدرت توفنده ملت ایران، چیزی برای گفتن و عرصه‌ای برای عرض اندام ندارند.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: این رژیم با سوراخ از آب درآمدنِ گنبدِ موسوم به آهنین‌اش به اندازه کافی رسوا شده است و امروز بهتر از هر کسی می‌داند که چقدر آسیب‌پذیر است.

این مسئول ادامه داد: امروز کسانی که واقعیت‌های بین‌الملل را نه با ادعاها بلکه با واقعیت‌ها ارزیابی می‌کنند، به خوبی می‌دانند که تهدیدهای رژیم صهیونیستی بیشتر، رجزخوانی است، تا روند مذاکرات هسته‌ای را تحت‌الشعاع قرار دهد.

نیکزاد اذعان کرد: یک جمله هم به سربازانِ کت و شلواری استکبار عرض می‌کنم، مذاکرات وین فرصتی است که جمهوری اسلامی به شما داده است تا اشتباهات گذشته خود را جبران کنید، به تعهدات انجام نداده خود بازگردید؛ شما هر تیری که داشتید شلیک کردید و هر تحریمی که می‌توانستید اعمال کردید و دیدید که نتوانستید به اهداف از پیش‌ تعیین شده خود که فروپاشی صفوف متراکم این ملت بود، برسید.

وی افزود: از این تجربه تاریخی درس بگیرید و با پذیرش شکستِ پروژه تحریم‌ها، به تعهدات برجامی خودتان در رفع تحریم‌ها بازگردید وگرنه ملت ایران با ایمان به خدای متعال و راهی که برای استقلال و خودکفایی انتخاب کرده است، همچون گذشته، قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: آینده از آن ملت ماست و این آینده تابناک با مجاهدت جوانان متخصص و ولایتمدار ما ساخته خواهد شد.

نهم دی‌ماه، تبلور بصیرت و ولایتمداری ملت ایران/صهیونیست و حامیانش دیگر عرصه‌ای برای عرض اندام ندارند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + 5 =