کد خبر : 291855
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
-

لیگ بسکتبال و تغییرات دائمی قوانین!

لیگ بسکتبال و تغییرات دائمی قوانین!

سرمربی تیم بسکتبال نظم آوران سیرجان گفت: به نظر من لیگ برتر باید یک قالب کلی و مشخص داشته باشد که هر سال آن را تغییر ندهیم.

به گزارش عصرقائم، علی آرزومندی در گفت‌وگو ، درباره شکست شاگردانش (تیم بسکتبال نظم آوران سیرجان) مقابل ذوب آهن اصفهان، توضیح داد: به هر حال رقابتی میان تیم ما، ذوب‌آهن و کرمان وجود داشت که این بازی‌ را بسیار با اهمیت می‌کرد. متاسفانه در زمان‌های حساس مسابقه که باید نتیجه می‌گرفتیم تمرکز کافی نداشتیم و بازی را واگذار کردیم. باید از این بازی درس بگیریم تا اشتباهات خود را تکرار نکنیم. متاسفانه غفلت کردم که باختیم، همه تلاش خود را خواهیم کرد تا این موضوع تکرار نشود.

او در پاسخ به این سوال که تیم نظم آورن سیرجان چگونه در سال اول لیگ برتری شدنش چنین نتایچ خوبی را کسب کرده است؟ توضیح داد: این موفقیت‌ها حاصل تلاش بازیکنان است، اما در درجه اول باید از مدیریت خوب باشگاه تشکر کنیم که با یک برنامه ریزی درست، تیم را در شرایط خوبی قرار داده‌اند. مدیران باشگاه با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داشت اهدافی را تعریف کرد و حمایت‌های خوبی هم از تیم صورت گرفت. این موضوع از بالا نظم خوبی را به تیم داد که نتیجه آن کسب این نتایج است.

سرمربی تیم نظم آوران سیرجان ادامه داد: بجز بازی اول فصل ما مقابل شهرداری گرگان که “دراگووچ” را بخاطر آپاندیس نداشتیم، در سایر بازی‌ها پیروز شده یا نتایج را با فاصله بسیار کم واگذار کرده‌ایم. همه بازی‌های ما با رقبا پایاپای بوده و در چهار بازی که باخته‌ایم، روی هم رفته تنها ۱۰ امتیاز از رقبا کمتر کسب کرده‌ایم. هدف مدیران باشگاه در ابتدای فصل این بود که یک تیم مقتدر داشته باشیم که از حیثیت ورزش و بسکتبال سیرجان دفاع کند. ما باید از اشتباهات خود در دور گروهی لیگ درس بگیریم که برای پلی‌آف آماده شویم، چرا که مهم‌ترین موضوع در مسابقات بسکتبال مرحله پلی‌آف است.

او در پاسخ به این سوال که آیا به کسب سکو با تیم نظم آوران نیز فکر می‌کند؟ توضیح داد: در ورزش هدفگذاری‌ها متفاوت است. شاید هدفگذاری مدیریت یک چیز و هدفگذاری کادرفنی چیز دیگری باشد، اما نگاه بنده این است که تیم ما توانایی مبارزه با هر تیمی را دارد و با تمام توان برابر رقبا به میدان می‌رود. هر بازی سعی داریم نقاط ضعف خود را شناسایی کنیم که برای مراحل بالاتر آماده شویم. به نظر من باید روند رو به رشد خود را ادامه دهیم تا به موفقیت برسیم.

آرزومندی در پاسخ به این سوال که آیا نظم‌آوران برای پلی‌آف بازیکن خارجی جدید خواهد گرفت؟ تصریح کرد: خیر، ما دو بازیکن خارجی داریم و بازیکن جدید نخواهیم داشت.

او در پاسخ به این سوال که آیا از کیفیت لیگ با توجه به ۱۶ تیمی بودن مسابقات راضی است؟ اظهار کرد: تا سال ۹۷ – ۹۸ مسابقات لیگ برتر بسکتبال با ۹ یا ۱۰ تیم برگزار می شد و از سال ۹۹ – ۱۴۰۰ بود که مسابقات ۱۶ تیمی شد. در سال اولی که مسابقات ۱۶ تیمی شد نقدهای زیادی مبنی بر اینکه ظرفیت لیگ ما مناسب افزایش تعداد تیم‌ها نیست صورت می‌گرفت که درست هم بود. به هر حال با افزایش تعداد تیم‌ها باید تعداد بازیکنان هم افزایش یابد که در سال گذشته جوانان جدیدی وارد لیگ شدند. امسال شاهد آن بودیم که همان جوانان رشد خوبی داشته و سطح خودشان را به سوپر لیگ رسانده‌اند. ار نظر من افزایش تعداد تیم‌ها اتفاق خوبی بود و برای‌ آینده بسکتبال مناسب است.

آرزومندی درباره مشخص نبودن نحوه برگزاری لیگ در ابتدای هر فصل و تغییرات زیاد نیز گفت: کاملا با این نقد موافق هستم. از ۲۰ سال گذشته ما هر سال با یک روش لیگ را برگزار می‌کنیم، در حالی که ما باید برای لیگ خود یک روش مشخص را تصویب کنیم و کلیت‌ها مشخص شود که دیگر هر سال تغییرات زیادی برای برگزاری لیگ نداشته باشیم. بهتر است یک روش کلی را با استفاده از کارشناسان کارکشته و بی طرف برای برگزاری لیگ مشخص کنیم و تنها جزئیات را بازبینی کنیم.

لیگ بسکتبال و تغییرات دائمی قوانین!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 8 =