کد خبر : 291930
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
-

راهنمای چاپ کارت ویزیت

راهنمای چاپ کارت ویزیت

برای داشتن کارت ویزیتی خاص و حرفه ای بهتر است با انواع کارت ویزیت و شیوه های گوناگون چاپ آن آشنایی داشته باشید.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام خانه چاپ و گرافیک، در اینصورت بهتر می توانید کارت ویزیتی منحصر بفرد مناسب با کار یا برند خود چاپ کنید و حرفه خود را به نمایش بگذارید.

چاپ دیجیتال

یکی از مهمترین شیوه های چاپ کارت ویزیت استفاده از شیوه چاپ دیجیتال است. چاپ دیجیتال بر خلاف چاپ افست نیازی به ساخت کلیشه ندارد و بسیار سریع تر و با تیراژ پایین قابل انجام است. به این دلیل که نیازی به ساخت کلیشه برای چاپ نداریم شروع فرایند چاپ به محض ارسال فایل طراحی انجام می شود و هیچ محدودیتی برای چاپ در تیراژ پایین یا بالا نداریم. امکان چاپ از یک عدد وجود دارد تا هزاران عدد. همچنین امکان رفع اشکال در کلیه مراحل چاپ به آسانی قابل انجام است.

کارت ویزیت

کارت ویزیتی خاص و با چاپ عالی نشان دهنده سطح کیفی کار شما و یا محصولات تولیدی شرکت شما خواهد بود. در ادامه مقاله با با انواع روش های چاپ کارت ویزیت و جنس های مختلف آن آشنا خواهید شد.

روش های چاپ کارت ویزیت

دو شیوه کلی برای چاپ کارت ویزیت وجود دارد: چاپ افست و چاپ دیجیتال. اگر تعداد زیادی کارت نیاز نداشته باشید و الویت شما سرعت چاپ باشد (چاپ ۲ ساعته) انتخاب شما چاپ دیجیتال کارت ویزیت خواهد بود ولی اگر تعداد زیادی (۱۰۰۰ عدد) کارت ویزیت نیاز دارید و عجله ای برای چاپ ندارید چاپ افست کارت ویزیت، انتخاب شماست.

* برخی تکنیک های چاپی مانند طلاکوب و یووی تنها منحصر به چاپ افست است.

جنس های مختلف کارت ویزیت

تقریبا تمامی کارت های ویزیت روی دو جنس کاغذ و پی وی سی چاپ می شوند.

پی وی سی

پی وی سی یا همان pvc نوعی پلاستیک است که در ضخامت های متفاوتی تولید می شود و در ضخامت ۷۶۰ میکرون کاملا مشابه کارت های بانکی است. مهمترین مزیت آن مقاومت بالا و ضد آب بودن آن است. کارت ویزیت pvc  در چهار مدل مات، براق، متالیک و صدفی تولید می شود.

کاغذ

تنوع بسیار بالا در رنگ، جنس و بافت کاغذهای متفاوت، این جنس را به پر استفاده ترین ماده برای چاپ کارت ویزیت تبدیل کرده و بیش از ۹۰ درصد کارت ویزیت های چاپ شده از جنس کاغذ می باشند.

کارت ویزیت گلاسه

پر کاربرد ترین کاغذ مورد استفاده در صنعت چاپ. کاغذی صیقلی، براق که تقریبا تمامی طراحی ها به خوبی روی آن جلوه می کند و به دلیل سطح آن بسیار مناسب پوشش های لمینت و سلفون است.

کارت ویزیت کرافت

یکی از کاغذهای پر استفاده که در گرماژ ۳۰۰ گرمی، ضخیم و مناسب چاپ کارت ویزیت می شود. این کاغذ رنگی کرم مانند داشته و در دو نوع ایرانی و سوئدی وجود دارد. این کاغذ با ظاهر خاص و آنتیک خود برای چاپ کارت ویزیت با طراحی منحصر بفرد بسیار مناسب است.

راهنمای چاپ کارت ویزیت

کارت ویزیت سلفون

پوششی نازک که برای افزایش مقاومت و زیبایی روی کاغذ گلاسه چسبانده می شود و در سه نوع براق، مات و مخملی وجود دارد. سلفون براق موجب شادابی و درخشش رنگ شده، سلفون مات ظاهری شکیل و رسمی دارد و سلفون مخملی مشابه مات ولی با حس لمسی متفاوت و لطیف مانند مخمل.

کارت ویزیت لمینت

پوششی مشابه سلفون با ضخامت بسیار بالاتر. لمینت کارت شما را مستحکم و مقاوم کرده و انعطاف آن را کاهش می دهد. پوشش لمینت در دو نوع مات و براق وجود دارد که انتخاب آن به سلیقه، نوع طراحی و رنگ کارت ویزیت شما بستگی دارد.

کارت ویزیت کتان

از ارزان ترین کاغذهای بافت دار بوده که در چهار مدل با بافت های گوناگون تولید می شود. کتان امباس که ارزان ترین کتان بوده، کتان های با کیفیت کبریتی و ایتالیا که بافتی تار و پود گونه و ریز دارند و کتان کهلر آلمان که بافتی با خطوط برجسته افقی یا عمودی دارد.

کارت ویزیت فابریانو

نوع دیگری از کاغذهای بافت دار با کیفیت در چهار مدل فابریانو چکشی با بافت هایی مانند ضربات چکش، فابریانو مویی کرم با رنگ کاغذ کرم و بافت ریش ریش ، فابریانو معمولی با بافتی شامل خطوط عمودی و افقی و فابریانو صدفی با بافتی خاص و صدف مانند جزو کارت ویزیت های  فانتزی و با کیفیت محسوب می شوند.

ضخامت و شکل کارت

برای چاپ کارت ویزیت معمولا از کاغذهایی با جرم ۳۰۰ گرم در هر متر مربع استفاده می شود. این جرم بالا به کاغذ ضخامت و انعطاف مناسبی برای چاپ کارت ویزیت می دهد. اما در صورتی که کارتی محکم تر و ضخیم تر می خواهید علاوه بر استفاده از پوشش ضخیم و مستحکم لمینت راه های گوناگون دیگری نیز وجود دارد.

کارت ویزیت ۶۰۰ گرمی

کارت ویزیت های ۶۰۰ گرمی از چسباندن دو عدد کاغذ ۳۰۰ گرمی روی هم تولید می شوند و ضخامتی دو برابر کارت های عادی دارند. شما می توانید در هر نوع کارت ویزیتی ضخامت ۶۰۰ گرمی را انتخاب کنید تا کارتی ضخیم و مستحکم داشته باشید.

کارت ویزیت مغر رنگی

این کارت ویزیت ویژه بصورت سه لایه تولید می شود. روی لایه بالایی و پایینی طرح پشت و روی کارت چاپ می شود و لایه میانی آن از جنس مقوای رنگی و ضخیم است. این کارت بسیار ضخیم و مقاوم است به طوری که ضخامتی در حدود پنج کارت ویزیت گلاسه دارد.

در صورت داشتن هر پرسشی در مورد طراحی و چاپ کارت ویزیت و یا سایر پروژه های چاپی با خانه چاپ و گرافیک تماس گرفته و از مشاوران تخصصی ما به رایگان بهره مند شوید.

راهنمای چاپ کارت ویزیت

وبسایت: digichapograph.com

راهنمای چاپ کارت ویزیت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − چهارده =