کد خبر : 291801
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
-

نشست اردن، مصر و فلسطین برای تقویت روابط و بررسی روند صلح

نشست اردن، مصر و فلسطین برای تقویت روابط و بررسی روند صلح

وزیران خارجه مصر، فلسطین و اردن راه‌های تقویت روابط و تحولات مربوط به روند صلح و تلاش‌ها برای حمایت از وحدت فلسطینی‌ها را بررسی کردند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از الیوم السابع، در بیانیه پایانی نشست وزیران خارجه فلسطین، مصر و اردن به میزبانی قاهره بر لزوم تثبت آرامش فراگیر، بازسازی غزه و ایجاد افق سیاسی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر براساس راه حل دو کشوری تاکید شد.

در این نشست که با حضور ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن، سامح شکری، وزیر خارجه مصر و ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در کنار حسین الشیخ وزیر امور مدنی، رئیس سازمان اطلاعات فلسطین و رئیس سازمان اطلاعات مصر برای هماهنگی مواضع و دیدگاه‌ها در زمینه نحوه پیگیری نتایج اجلاس سران سه طرف که در سپتامبر در قاهره برگزار شد، آخرین رویدادهای فلسطین در مرحله اخیر بررسی شد.

طبق بیانیه پایانی، در این نشست راه‌های تقویت روابط و تحولات مربوط به روند صلح و تلاش‌ها برای حمایت از وحدت فلسطینی‌ها و نیز ارزیابی اوضاع میدانی در فلسطین در سایه ادامه اقدامات غیرقانونی نابودکننده روند صلح عادلانه از جمله قدس شرقی که رژیم صهیونیستی مسؤول آنهاست، بررسی شد.

در این خصوص چندین پیشنهاد با هدف شکستن رکود در روند صلح مطرح شد.

همچنین در این دیدار تماس‌های سه کشور در سطح منطقه‌ای و جهانی و نیز چارچوب‌های بین‌المللی در خصوص وضعیت فلسطین و روند صلح ارزیابی شد.

نشست اردن، مصر و فلسطین برای تقویت روابط و بررسی روند صلح
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + بیست =