کد خبر : 291785
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
-

تاثیرگذاری فضای مجازی در تدوین انقلاب اسلامی

تاثیرگذاری فضای مجازی در تدوین انقلاب اسلامی

امام‌جمعه امیرکلا گفت: مسئولان فضای مجازی در راستای روشن کردن افکار عمومی و تدوین انقلاب تاثیرگذار هستند و نباید هیچ رسانه‌ای به‌بهانه مطالبه‌گری هرکاری که دلش می‌خواهد در این فضا انجام دهد؛ این جرم است و قابلیت پیگیری دارد.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام بابائیان در نشست خبری با فعالان فضای مجازی این شهر با اشاره به اینکه از آزادی در فضای مجازی نباید سو استفاده شود، اظهار کرد: فضای مجازی جایی برای بیان حب و بغض‌ها نیست و هر نوع تشویش در اذهان عمومی گناه کبیره است؛ هیچگاه رسانه‌ای نباید باعث شود که نسبت به ارزش‌های اسلامی در جامعه خدشه‌ای وارد شود.

وی افزود: در جریان فتنه ۸۸ برخی رسانه‌های داخلی وابسته به دشمنان فتنه‌گر بر آتش فتنه دمیدند و این جای بسی تاسف است که رسانه‌ای بدون در نظر گرفتن نظام‌های ارزشی انقلاب از دشمن حمایت کند.

امام جمعه امیرکلا تصریح کرد: رسانه‌ها در دنیای امروز باید به کمک سواد رسانه‌ای در حوزه دشمن‌شناسی، اصول، مبانی، وروش‌های تأثیرگذاری بر مخاطبان و جایگاه رسانه در جنگ‌های هیبریدی گاهی اوقات در قضایای جامعه نظاره‌گر باشند تا صحت و سقم قضیه مشخص شود.

حجت‌الاسلام بابائیان ادامه داد: رسانه بعد از صحت خبر، اخبار را بازنشر دهد تا خدای ناکرده برای جذب مخاطب با زود داوری‌های باعث شود که افکار عمومی در جامعه دچار تزلزل شود.

وی خاطرنشان کرد: رسانه نباید افکار عمومی را ملعبه دست خویش سازد بلکه با تولید و محتوای درست در راستای روشن کردن افکار عمومی تلاش کند.

امام‌جمعه امیرکلا اظهار داشت: مسئولان فضای مجازی نباید با سو استفاده از آزادی در فضای مجازی پلی برای رسیدن افکار پلید دشمنان و قدرتمندان زر و زور شوند.

حجت‌الاسلام بابائیان با اشاره به تاکید اسلام به حریم خانواده گفت: نباید رسانه برای تخریب مسئولی از حریم خانواده آنان سو استفاده کند
و باعث جدایی از مسئولان و مردم شود.

وی ادامه داد: رسانه باید در رعایت از حقوق دیگران انصاف را رعايت کند و نباید به بهانه مطالبه‌گری آب به آسیاب دشمن ریخت و آرد دشمنان داخلی وخارجی را الک کرد چراکه هدف دشمن ماهی گرفتن در آب‌های گل آلوده است.

امام جمعه امیرکلا افزود: رسانه باید با پرهیز از سیاست‌زدگی، بی‌طرفی کامل و فارغ از همه سلایق سیاسی با شفاف‌سازی مسائل و با بیان حقایق سره را از ناسره تشخیص داده و برای مردم تبیین کند.

حجت‌الاسلام بابائیان در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به بمباران اطلاعاتی همه جانبه از سوی رسانه‌ها عنوان کرد: در دهه‌های اخیر با پدیده فراگیر شدن رسانه‌های جمعی و پیشرفت تکنولوژی‌ها رسانه‌ها باید در ترویج فرهنگ شهادت و معرفی مکتب شهید سلیمانی که وظیفه مهمی است که بر عهده جامعه رسانه است در ترویج و تبلیغ فرهنگ مکتب شهید سلیمانی که نماد دفاع مقدس است؛ گام بردارند.

وی در پایان گفت: مکتب حاج قاسم را باید به کمک رسانه‌ها  جریان‌سازی کنیم تا مردم و جوانان را در جریان فعالیت‌های مختلف سردار رشید اسلام، سردار جبهه مقاومت قرار گیرند.

تاثیرگذاری فضای مجازی در تدوین انقلاب اسلامی/ مکتب حاج قاسم به کمک رسانه‌ها جریان‌سازی شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 10 =