کد خبر : 291536
تاریخ انتشار : جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
-

فراخوان جمعیت مشاغل سودان برای تظاهرات میلیونی

فراخوان جمعیت مشاغل سودان برای تظاهرات میلیونی

جمعیت مشاغل سودان از مردم این کشور خواست در تظاهرات میلیونی فردا (شنبه) شرکت کنند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جمعیت مشاغل تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد: از مردم می‌خواهیم فردا شنبه در تظاهرات میلیونی برای تاسیس دولت مدنی شرکت کنند.

از ۲۵ اکتبر سودان شاهد تظاهرات و اعتراضات گسترده علیه اقدامات عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیتی است. وی پیشتر عبدالله حمدوک نخست‌وزیر را برکنار کرده بود اما بعد از امضای توافقی وی به پستش بازگشت. گروه‌های سیاسی و مدنی سودانی این توافق را تلاشی برای مشروعیت بخشی به کودتا می‌دانند.

همزمان گروه‌های “ائتلاف آزادی و تغییر” سودان یک چشم‌انداز سیاسی را برای شکست کودتای نظامی و تشکیل دولت مدنی ارائه کردند.

در بیانیه این گروه‌ها آمده است: شکست کودتا ایجاد یک جبهه مردمی گسترده تر را می‌طلبد که بر پایه هماهنگی محکم میان گروه‌های سیاسی و کمیته‌های مقاومت و سندیکاها و جامعه مدنی و نهادهای زنان و جوانان باشد.

همچنین در این بیانیه آمده است: این چشم انداز سیاسی شامل شروع روند قانون اساسی فراگیر، بهبود روابط با جهان خارج براساس سیاست ملی متوازن، روند فراگیر اداره دولت انتقالی برای کشف جنایت‌ها و ممانعت از تکرار آن، انجام اصلاحات فوری در دستگاه‌های امنیت و پلیس تحت نظارت کامل یک قدرت مدنی، اصلاح دستگاه‌های قضایی و دادگستری و امضای یک منشور فراگیر است که روابط میان نظامیان و غیرنظامیان را مشخص کند.

در ادامه این بیانیه آمده است:این چشم‌انداز سیاسی همچنین شامل برگزاری انتخابات آزاد و شفاف با نظارت بین المللی در سریعترین زمان ممکن در پایان مرحله انتقالی است.

همچنین خالد عمر یوسف، از رهبران آزادی و تغییر اعلام کرد: کودتای نظامی از بین رفته است و کودتاچیان صدها بار ضعیف‌تر از عمر البشیر، رئیس جمهور مخلوع سودان هستند. ما مردم را به تظاهرات، اعتصاب و نافرمانی مدنی برای شکست کودتاچیان دعوت می‌کنیم.

فراخوان جمعیت مشاغل سودان برای تظاهرات میلیونی/چشم‌انداز سیاسی گروه‌های سودانی برای شکست کودتا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − دو =