کد خبر : 291331
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
-

درخواست چین برای تغییر در شیوه تحویل کمک‌های انسانی به سوریه

درخواست چین برای تغییر در شیوه تحویل کمک‌های انسانی به سوریه

پس از گذشت نزدیک به ۱۰ سال از جنگ سوریه و پیامدهای بحران اقتصادی و انسانی آن، چین خواستار ارسال کمک‌های انسان دوستانه نه از طریق مرزها بلکه از طریق کانال‌های حملو نقلی در سوریه شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت شبکه المیادین، ژانگ جون، نماینده چین در سازمان ملل، خواستار تغییر روند تحویل کمک‌های انسان دوستانه در سوریه شد.

معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل، گفت: بعد از ۱۰ سال درگیری و جنگ در سوریه، این کشور در بحران‌های اقتصادی و انسانی عمیقی غرق شده است و جامعه جهانی باید دست کمک به سمت مردمان سوریه دراز کند.

وی با اشاره به اینکه چین از افزایش کمک‌های جامعه بین المللی به سوریه حمایت می‌کند، افزود، می‌بایست در روند ارسال و تحویل کمک‌های بشردوستانه به سوریه، اصل حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه محترم شمرده شده و بر اصلاح مکانیسم ارسال این کمک‌ها از شیوه فرامرزی که بسیار از لحاظ سیاسی و قانونی بحث برانگیز هستند، به شیوه رسمی تمرکز کرد.

این مقام چینی همچنین بر اهمیت افزایش عملیات کمک رسانی بشر دوستانه از طریق خطوط حمل و نقل در شمالی سوریه تاکید و تصریح کرد که چین از تدوین برنامه کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای یک دوره ۶ ماهه در شمال غرب سوریه و نیز آغاز دومین مرحله عملیات تحویل این کمک‌ها به ساکنان شمال غرب سوریه توسط برنامه جهانی غذا استقبال می‌کند.

معاون سفیر دائم چین در سازمان ملل خاطر نشان کرد، ما از همکاری فعال دولت سوریه در اجرای طرح سازمان ملل قدردانی می‌کنیم و از ترکیه و دیگر مقامات محلی در شمال غرب سوریه می‌خواهیم که دسترسی به اماکن مختلف برای کمک رسانی را تسهیل، تضمین‌های ایمنی لازم برای عملیات امدادی بین خطوط را ارائه و زمینه توزیع تدارکات را فراهم کنند.

وی اظهار کرد، تحریم‌های یکجانبه خسارات هنگفتی به سوریه وارد کرده است لذا از شورای امنیت می‌خواهیم اقداماتی را برای از بین بردن تأثیر منفی این تحریم‌ها اتخاذ کند.

درخواست چین برای تغییر در شیوه تحویل کمک‌های انسانی به سوریه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × یک =