کد خبر : 291034
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
-

همایش «جهاد روایت و تبیین» جهت روایتگری مجاهدت‌های مدافعان سلامت در دوران کرونا برگزار می‌شود

همایش «جهاد روایت و تبیین» جهت روایتگری مجاهدت‌های مدافعان سلامت در دوران کرونا برگزار می‌شود

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در راستای لبیک به ندای رهبر انقلاب، مبنی بر ضرورت ثبت تاریخ حقیقی “واقعیات جامعه، تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و حوادث گوناگون ۴۲ سال اخیر”، از برگزاری همایش “جهاد روایت و تبیین” با موضوع روایتگری مجاهدت‌های کادر سلامت و درمان کشور در همه‌گیری کرونا، خبر داد.

به گزارش عصرقائم، مهندس محمد هاشمی، گفت: ایران اسلامی در پرتو تاسی از آموزه‌های دین مبین اسلام، تاریخ دیرینه و فرهنگ غنی خود، همواره به رویدادها هویت خاص خود را داده است. این ملت استوار یکبار دیگر و در پاندمی کرونا، خلق ایثار و از خودگذشتگی را رقم زدند. تعاون اجتماعی، همیاری در عرصه ارائه خدمات سلامت، مددکاری به خانواده مبتلایان به بیماری، متوفیان و آسیب دیدگان معیشتی و … بخشی از جلوه‌های این ایثار و شاهد این مدعا هستند. بی‌تردید همانگونه که مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران و خانواده مدافعین سلامت درباره ضرورت روایت حقیقیِ “واقعیات جامعه، تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و حوادث گوناگون ۴۲ سال اخیر” تاکید فرمودند، هرگونه اهمال و سکوت در زمینه اشاعه این اقدامات جهادگونه، با تحریف واقعیات و تولید روایت‌های جعلی مواجه خواهد شد.

وی افزود: تبلور و تداوم این مسیر نورانی در آیندگان این سرزمین، تبدیل این اقدامات به یک فرهنگ غالب اجتماعی و تاریخ ساز شدن، مستلزم ترویج و روایتگری این صحنه‌ها در قالبی هنرمندانه و تاثیرگذار است. اکمال هنر در این است که از درون یک واقعه بتوان روایتی را استخراج نمود که در طول اعصار، ماندگار و مورد اقبال باشد.

هاشمی ادامه داد: به همین منظور و در راستای لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به موضوع ثبت تاریخ شفاهی، وقایع نگاری و روایتگری در جای جای این صحنه، ورود کرده تا از بطن این متون، دستمایه تولید آثار مستند فاخر حاصل گردد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی گفت: در نخستین گام و همزمان با دهه دوم فاطمیّه که با نام حضرت زهرا (س) و محب و دلداده حضرتش سردار دلها حاج قاسم سلیمانی با عطر آگین شده است، اقدام به برگزاری همایش “جهاد روایت و تبیین ” با موضوع روایتگری مجاهدت های کادر سلامت و درمان در همه گیری کرونا نموده است، لذا از تمامی علاقه مندانی که به نوعی می توانند در این زمینه سرمنشاء روایتگری ایثار کادر درمان و سلامت باشند، دعوت به شرکت کرده است.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: راویان علاقمند به شرکت در این همایش می‌توانند به روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مراجعه کنند، راویان برتر با حضور مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مقامات لشگری و کشوری، تقدیر خواهند شد.

همایش «جهاد روایت و تبیین» جهت روایتگری مجاهدت‌های مدافعان سلامت در دوران کرونا برگزار می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − پنج =