کد خبر : 291133
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
-

مازندران باید به یک نمونه منحصر‌ به‌فرد قرآنی در حوزه گردشگری مبدل شود

مازندران باید به یک نمونه منحصر‌ به‌فرد قرآنی در حوزه گردشگری مبدل شود

استاندار مازندران با بیان اینکه باید بتوانیم نمونه منحصر به‌فردی از استان قرآنی در موضوع گردشگری باشیم؛ گفت: ما باید محافل انس با قرآن و قرائت‌های مجلسی قرآنی را در سراسر شهرهای استان گسترش دهیم.

به گزارش عصرقائم، سید محمود حسینی‌پور ظهر امروز پنجشنبه در مراسم اختتامیه مرحله کشوری شانزدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم در مصلای قائم‌شهر، اظهار کرد: بنا بر روایتی از حضرت فاطمه زهرا(س)، ایشان فرمودند: سه چیز از دنیای شما محبوب من است، اول خواندن قرآن، دوم نگاه کردن به چهره رسول خدا و سوم انفاق در راه خدا.

وی افزود: خدا را شاکریم که استان مازندران مهد دلیران با ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهیدی که تقدیم انقلاب کرد، رتبه سوم کشوری را در حوزه قرآن دارد و این امر مایه شکر و افتخار است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم در جهت ترویج احکام نورانی قرآنی در استانی که استان گردشگری است و نمادی از گردشگری جهان اسلام به حساب می‌آید و در واقع جمهوری اسلامی ایران ام‌القری جهان اسلام شمرده می‌شود، تلاش کنیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه باید بتوانیم نمونه منحصر به‌فردی از استان قرآنی در موضوع گردشگری باشیم؛ تصریح کرد: استان مازندران یکی از مراکز گردشگری کشور است و لذا یکی از مواردی که می‌تواند برای استان مازندران موضوعیت داشته باشد و در همین محفل نورانی باید عرض کنم آن است که ما باید محافل انس با قرآن و قرائت‌های مجلسی قرآنی را در سراسر شهرهای استان گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از مواهب الهی در این استان حضور شخصیت‌های بسیار برجسته عالمان دینی است؛ عنوان کرد: از آیت‌الله جوادی آملی، نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت‌الله معلمی و علمای بزرگ دیگر از شرق تا غرب استان تقاضا دارم که با همکاری که همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های اجرایی باید به عنوان یک وظیفه و عمل شرعی و قانونی، تلاش کنیم تا نورانیت قرآن را در این استان به مسیری برسانیم که به رتبه اول کشوری دست پیدا کنیم.

مازندران باید به یک نمونه منحصر‌ به‌فرد قرآنی در حوزه گردشگری مبدل شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 11 =