کد خبر : 290990
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۵۰
-

طرح ملی مهارت‌آموزی سربازان مازندران اجرا شد

طرح ملی مهارت‌آموزی سربازان مازندران اجرا شد

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: طرح ملی مهارت‌آموزی باید خروجی خوبی برای سربازان جوان استان داشته باشد تا در آینده نزدیک نیز شاهد برگزاری دوره‌های ورزشی و همچنین آموزش کادر نظامی در مازندران باشیم.

به گزارش عصرقائم، حسن رنگرز در جلسه بررسی و ارزیابی طرح ملی مهارت‌آموزی سربازان مازندران اظهار کرد: این طرح ملی با موضوعات نحوه اجرای طرح، کاستی‌ها و نواقص، مطالبات و درخواست‌های قرارگاه مرکزی برای اجرای کیفی و افزایش کیفیت دوره‌ها برگزار شد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای توانمندسازی جوانان در دوران خدمت مقدس سربازی افزود: اجرایی کردن طرح در اشتغال سربازان بسیار تاثیرگذار بوده و موضوع مهارت جوانان مورد استقبال خانواده‌ها خواهد بود؛ تاکنون ۳ برابر ظرفیت فعلی هدف‌گذاری در مازندران شده است.

محمد مهدی فقیه مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در این جلسه آموزش‌های ورزشی در پادگان‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: دوره‌های پیش مقدماتی مربیگری سربازان متشکل از ۵۱ رشته ورزشی می‌تواند در دوره‌های سرباز مهارت استفاده شود و همکاری فدراسیون‌ها و جهاد دانشگاهی نیز در این مسیر حائز اهمیت است.

محمدرضا ییلاقی معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران نیز در این نشست خواستار نقش آفرینی تشکل‌های مردم نهاد جوانان استان در فرایند برگزاری این طرح ملی شد.

وی تصریح کرد: به دلیل شیوع کرونا در حال حاضر ۴۰ درصد سربازان کاندید دوره‌های سرباز مهارت می‌شوند و برای استان مازندران نیز ۱۲۰ هزار نفر ظرفیت اعلام شده بود که تاکنون ۷۰ هزار نفر محقق شد.

سید مرتضی ساداتی سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد مازندران ضمن تشکر از همکاری‌های اداره کل ورزش و جوانان و پادگان‌های شهید قاسمیان و شهید ادیبی مرز‌آباد در اجرای طرح سرباز مهارت اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اخذ شده در خصوص رویکرد جدید خدمت سربازی با عنوان سرباز ماهر، طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح توسط جهاددانشگاهی واحد مازندران به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی “مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی” و”مهارت‌های عمومی زندگی” مطابق توافق نامه همکاری آموزشی فی مابین به‌صورت ارائه کتاب و برگزاری جلسات حضوری رفع اشکال به مدت ۴ ساعت با تدریس اساتید مجرب برای هر مهارت برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد مازندران بیان کرد: پس از جلسات رفع اشکال از سربازان آزمون گرفته شده که جلسه آزمون با نظارت مسئولین مراکز آموزشی برگزار می‌شود.

ساداتی در پایان گفت: ۳ هزار و ۶۹۳ سرباز در این طرح از اردیبهشت‌ماه امسال تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ آموزش‌های لازم را دیدند.

طرح ملی مهارت‌آموزی سربازان مازندران اجرا شد/ ضرورت توانمندسازی جوانان در دوران خدمت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =