کد خبر : 291114
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
-

رسوایی بزرگ برای دولت کانادا

رسوایی بزرگ برای دولت کانادا

نزدیک به ۱۹ هزار نفر از نیروهای فعال و بازنشسته ارتش کانادا، در یک شکایت دسته جمعی علیه دولت فدرال به دلیل آزار جنسی که دیده‌اند، درخواست خسارت کرده‌اند.

به گزارش عصرقائم، پس از رسوایی‌های جنسی مکرر در ارتش آمریکا و پارلمان انگلیس، این بار نوبت همسایه آمریکا بود تا در این رسوایی‌ها همراه شود! البته این رسوایی خیلی وقت پیش به بار آمده اما تازه صدایش درآمده است. ماجرا از آنجا آغاز شد که از روز جمعه، ۱۸۹۴۳ نفر از نیروهای فعال و بازنشسته ارتش کانادا همراه با کارکنان دفاعیِ غیرنظامی، به عنوان بخشی از یک شکایت دسته جمعی علیه دولت فدرال به دلیل آزار جنسی دیدن، درخواست خسارت کردند. تقریبا ۶۰ درصد از قربانیان زن هستند. در ۵ هزار و ۳۵۵ مورد، مطالبات مورد تایید قرار گرفته و پرداخت‌های اولیه نیز انجام شده است.

وزیر دفاع، فرمانده ارشد نظامی و بوروکرات ارشد دفاعی کانادا مجبور به عذرخواهی از زنان و مردانی که در اثر تجاوز جنسی، سوءرفتار و تبعیض در ارتش آسیب دیده بود، ارائه کرده‌اند. این عذرخواهی رسمی که توسط «آنیتا آناند»، وزیر دفاع کانادا، ژنرال «وین ایر» و «جودی توماس»، معاون وزیر دفاع از طرف دولت ارائه شد- در وزارت دفاع ملی و از طریق فیس بوک پخش شد.

گفتنی است این ابراز تأسف با تأخیری تقریباً ۶ ساله پس از گزارش تند و تیز قاضی بازنشسته «ماری دشامپ» ابراز شد؛ گزارشی که پرده از سوء رفتارهای جنسی و خصمانه بسیاری از فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح با زنان و اقلیت‌های جنسی برداشت و کسانی که راه را برای آزار جنسی و تجاوز باز کرده بودند شدیدا زیر سؤال رفتند.

البته وزیر دفاع کانادا مدعی شد که این گام اول است و اقدامات زیادی برای قربانیان در هفته‌های آینده انجام خواهد داد. باید افزود که بر پایه گزارشی که
۶ سال پیش منتشر شده بود، به طور متوسط هر دو روز یک زن شاغل در ارتش کانادا از آزار جنسی توسط همکارانش شکایت می‌کند.

همچنین گفتنی است که در تحقیقات کمیسیون مستقل تحقیقات در ارتش آمریکا مشخص شد که در ۱۱ سال گذشته ۱۳۵ هزار مورد تجاوز جنسی و ۵۰۹ مورد آزار و اذیت جنسی در ارتش این کشور ثبت شده که سطح فرماندهی در حل این مشکل ناکام مانده است. در این گزارش بیان شد که تحقیقات در مورد آزار جنسی این واقعیت را نشان داد که اعتماد در ارتش از بین رفته و سیستم قضایی ارتش در زمینه‌های آزار جنسی ناکافی و فرماندهان نیز ناموفق بودند.

رسوایی بزرگ برای دولت کانادا /19000 ارتشی از آزار جنسی شکایت کردند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + چهارده =