کد خبر : 291031
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
-

تحقق عدالت اجتماعی در نمایشگاه‌های مجازی کتاب

تحقق عدالت اجتماعی در نمایشگاه‌های مجازی کتاب

سیدعباس حسینی‌نیک برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب را تحقق عدالت اجتماعی دانست و گفت: عدالت اجتماعی حکم می‌کند که ‌دانش، اطلاعات و کتاب در نقاط مختلف کشور به وسیله پست انجام شود و این کار با نمایشگاه مجازی کتاب محقق می‌شود.

به گزارش عصرقائم، سیدعباس حسینی‌نیک، مدیر انتشارات مجد با بیان این‌که یکی از مشکلات اصلی اقتصاد هر کالایی مساله توزیع و فروش آن است، اظهار کرد: اگر یک کالای خوب تولید شود اما توزیع خوبی نداشته باشد به مرور تولید آن متوقف می‌شود؛ در حوزه کتاب نیز همین‌گونه است و وقتی کتابی به خوبی توزیع نشود به ضرر ناشر است. یکی از مشکلات حوزه نشر این است که معمولا کتاب خوب تولید نمی‌شود یا خیلی کم تولید می‌شود، اما وقتی کتاب خوب تولید شد باید به فکر توزیع آن بود.

او با بیان این‌که ناشران همیشه از نبود توزیع خوب و مناسب کتاب و نبود ارتباط با مشتری گله‌مند هستند، تصریح کرد: وضعیت فضای مجازی طی سال‌های اخیر به حوزه کتاب کمک کرده است که کتاب را در قالب‌های مختلف به صورت مستقیم به مشتری عرضه کند و مشتری بر اساس خلاصه اثر آن را خریداری کند. همچنین از میان امکانات موجود، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب از جمله خدماتی است که می‌توان انجام داد و یارانه دولت نیز به حوزه نشر مستقیم به ناشر پرداخت می‌شود.

حسینی‌نیک بیان کرد: از سوی دیگر تعداد کتابفروشی‌ها در نقاط مختلف کشور بخصوص روستاها و شهرهای کوچک به اندازه کافی نیست اما مخاطب می‌تواند در نمایشگاه‌های مجازی به صورت مستقیم کتاب خود را به راحتی تهیه کند.

مدیر انتشارات مجد با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب عین عدالت اجتماعی است، ‌ادامه داد: عدالت اجتماعی حکم می‌کند که ‌دانش، اطلاعات و کتاب در نقاط مختلف کشور به وسیله پست انجام شود و این کار در نمایشگاه مجازی کتاب محقق می‌شود.

او همچنین با طرح این موضوع که ارتقای سطح دانش، علم و فرهنگ در جامعه اهمیت دارد، یادآور شد: یکی از وسیله‌های این ارتقا، کتاب است که می‌تواند در قالب کتاب چاپی، الکترونیکی یا صوتی باشد و این کار باید به هر طریقی که مخاطب بتواند به سهولت به کتاب دسترسی داشته باشد، انجام شود.

سیدعباس حسینی‌نیک در پایان با بیان این‌که می‌توان از ظرفیت و توان تشکل‌های فرهنگی استفاده کرد، گفت: پیشنهاد می‌کنیم با وجود انجمن‌های فرهنگی تخصصی در حوزه‌های مختلف نشر، تشکل‌ها هم به میدان بیایند و از تخصص آن‌ها استفاده شود تا نمایشگاه حرفه‌ای‌تری برگزار شود و خانه کتاب و ادبیات ایران و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جنبه پیشتیبان داشته باشند.

تحقق عدالت اجتماعی در نمایشگاه‌های مجازی کتاب
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − دو =