کد خبر : 290882
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
-

ارتش اردن تیراندازی به سربازان اسرائیلی را تکذیب کرد

ارتش اردن تیراندازی به سربازان اسرائیلی را تکذیب کرد

ارتش اردن امروز (چهارشنبه) خبر منتشر شده درباره تیراندازی به تعدادی سرباز اسرائیلی در مرزهایش را تکذیب کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، ارتش اردن امروز در بیانیه‌ای خبر منتشر شده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی درباره تیراندازی به سمت تعدادی سرباز اسرائیلی در مرزهایش را تکذیب کرد.

رسانه‌های مختلف عصر سه‌شنبه به نقل از سایت عبری زبان “واللا” اعلام کردند که یک سرباز اردنی به سمت گروهی ۱۰ نفره از سربازان اسرائیلی که در نزدیکی مرزهای مشترک فلسطین اشغالی، سوریه و اردن توقف کرده بودند، تیراندازی کرد اما به کسی آسیبی نرسید.

ارتش اردن در بیانیه خود به نقل از یک مسؤول نظامی اعلام کرد: در ساعت ۱۱:۳۹ صبح روز سه‌شنبه یک عملیات مشکوک به قاچاق در منطقه مثلث مرزی اردن، سوریه و اراضی اشغالی (وادی قلید) گزارش شد که در ادامه نیروهای گارد مرزی منطقه نظامی شمال در منطقه الواجب برای اطمینان از پاک بودن منطقه از قاچاقچیان، اقدام به تیراندازی هشدارآمیز کردند و این اقدامی عادی در چنین مواردی برای حفظ امنیت مرزها است.

منبع یاد شده افزود: همزمان با این تیراندازی یک دستگاه خودروی گشتی اسرائیلی نیز در طرف مقابل در حرکت بود که پس از تیراندازی، خودروی یاد شده به مسیر خود در داخل مرزها(ی اشغالی) و به عمق آن ادامه داد و هیچگونه برخوردی نیز شکل نگرفت.

این منبع تاکید کرد: طرف مسؤول انتشار خبرهای نیروهای مسلح اردن مدیریت ارشاد اخلاقی است و از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌خواهیم پیش از انتشار خبرها درباره آنها تحقیق کرده و از درست بودن آنها اطمینان پیدا کنند.

اردن و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۴ توافقنامه صلحی موسوم به توافقنامه “وادی عربه” را به امضا رساندند که بر اتمام وضعیت جنگی میان دو طرف و اجرای منشور سازمان ملل و اصول قوانین بین‌المللی تاکید دارد.

ارتش اردن تیراندازی به سربازان اسرائیلی را تکذیب کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =