کد خبر : 290758
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
-

گزینه‌های فرمانداری روی میز کمیته انتصابات مازندران

گزینه‌های فرمانداری روی میز کمیته انتصابات مازندران

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه کمیته انتصابات در حال انجام بررسی‌ها روی گزینه‌های فرمانداری‌ها است؛ گفت: قطعا مدیرانی که پاسخگو هستند و در قبال مسئولیتی و دغدغه‌ای که دارند؛ حفظ خواهند شد و مدیرانی که عملکرد مطلوبی نداشتند شناسایی و به طور یقین از دور مدیریتی خارج خواهند شد.

به گزارش عصرقائم، علی شیرازی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در گفت‌وگو ، در خصوص آخرین خبرها از اقدامات انجام گرفته در خصوص آغاز تغییرات فرمانداران و بخشداران مازندران، اظهار کرد: به‌طور قطع یقین در دولت سیزدهم آنچه که مهم است بحث خدمت صادقانه به مردم است و از این منظر آنچه مدنظر است انتخاب افراد شایسته و انقلابی است که بخواهند در راستای خدمت به مردم تلاش کنند.

وی افزود: آنچه که هست به‌دور از نگاه‌های جناحی، گروهی و فردی، کمیته انتصابات در حال فعالیت است و در این راستا، دقت‌نظر دارد تا انشاءالله بر اساس موازینی که دولت سیزدهم دارد و با توجه به چالش‌هایی که امروزه در سطح جامعه داریم، افراد شایسته‌ای انتخاب شوند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: البته و مردم هم این انتظار دارند که افراد مسئولی که انتخاب می‌شوند شأنی جز خدمتگذاری برای خودشان قائل نشوند.

شیرازی ادامه داد: به طور قطع، تجربه افراد، پاک‌دستی فسادستیزی آن‌ها مدنظر است و به هر حال در آینده‌ای نزدیک شاهد این خواهیم بود که مدیرانی که شایسته هستند و خدمت‌گراز مردم بودند، یقینا حمایت خواهند شد و افرادی هم که بتوانند توانمندی لازم را داشته باشند و بتوانند شرایط را برای خدمت به مردم، بهتر و بیشتر فراهم کنند، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: در انتخاب افراد یقینا قشر جوان، فرهیخته و نخبه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و سهم قابل توجهی از مدیران استانی را به خود اختصاص خواهند داد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، در پاسخ به این سوال که تغییر فرمانداران از چه زمانی در دستور کار استانداری مازندران قرار خواهد گرفت؛ عنوان کرد: فعلا کمیته انتصابات در حال انجام بررسی‌ها روی گزینه‌ها است و بنا به دستور استاندار، تیمی در حال مطالعه برای این منظور است.

شیرازی تاکید کرد: نگاه استاندار در انتصابات به سمت جوانان و نگاهی فراجناحی است که در همین راستا بدنبال استفاده از بدنه مدیریتی جوان، دلسوز و انقلابی است که بتوانند وضعیت را به نفع خدمت به مردم در استان تغییر دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در انتصابات فرمانداران طبق روال گذشته تنها جابه‌جایی از یک شهر به شهر دیگری است یا شاهد تغییرات زیربنایی خواهیم بود؛ گفت: باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از مدیرانی که واقعا خادم هستند می‌تواند در همه دولت‌ها اتفاق بیفتد، صرفا اینکه با تغییر دولت‌ها، مدیرانی که خادم، دلسوز و پاک دست هستند تغییر کنند، مبنا نیست و اصول مدیریتی چنین چیزی را به عنوان یک الگوی مدیریتی نمی‌پسندد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، اضافه کرد: بنابراین حفظ مدیران خادم و پاک دست حتما در دستور کار قرار دارد و در ادامه نیز دولت جدید باید مدیرانی را پای کار بیاورد که با برنامه‌های دولت هم‌سو باشند و بتوانند آنچه را که شعار دولت است در جهت خدمتگزاری صادقانه به مردم، فسادستیزی و تغییر الگوهای خدمت به سمت و نفع مردم و گذار از شرایط بد و رسیدن به شرایط مطلوب را محقق سازند.

شیرازی اعلام کرد: انشاءالله که بتوانیم افرادی را در مصادر امور حاکم کنیم که بتوانند خادم واقعی باشند و در مقام شعار نه بلکه در عرصه عمل بتوانند خدمتگزاری به مردم را ثابت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اظهارات استاندار در روز معارفه آیا مدیری داشتیم که نسبت به استعفا خود از پست مدیریت اقدام کند؛ اذعان کرد: مسئولیت یک امانتی است که بر روی دوش یک مدیر است و مسئولی که نتواند  پاسخگوی مشکلات و مطالبات مردم باشد و نتواند خود را با شرایط خدمتگزاری وفق دهد و صرفا بخواهد از جایگاه مدیریتی برای منافع و مطامع خود، گروه و جناحش استفاده کند، بالطبع این مدیران نمی‌توانند تحول‌آفرین باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، افزود: قطعا مدیرانی که پاسخگو هستند و درقبال مسئولیتی که دارند دغدغه مردم را دارند حفظ خواهند شد و مدیرانی که عملکرد مطلوبی نداشتند شناسایی خواهند شد و به طور یقین از دور مدیریتی خارج خواهند شد.

شیرازی در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد شهرداران در اولتیماتوم ۱۵ روزه استاندار در خصوص پاکسازی معابر و خیابان‌های شهری و بین شهری رضایت‌بخش بوده یا خیر، عنوان کرد: بله، بنا بر دستور استاندار و پیگیری‌های معاونت عمرانی و نشست استاندار با شهرداران این اقدام در دستور کار شهرداران مازندران قرار گرفت و قطعا با نظارتی که اصحاب رسانه و مردم دارند، این مهم محقق خواهد شد.

گزینه‌های فرمانداری روی میز کمیته انتصابات مازندران/ مدیران خادم، پاسخگو و جوانان انقلابی جایگزین می‌شوند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − هفده =