کد خبر : 290798
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
-

کرملین پیش‌نویش قطعنامه آب و هوایی شورای امنیت سازمان ملل را قبول ندارد

کرملین پیش‌نویش قطعنامه آب و هوایی شورای امنیت سازمان ملل را قبول ندارد

سخنگوی کرملین امروز (سه شنبه) گفت، مسکو پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره تغییرات جوی را که در نشست اخیر وتو کرده غیرقابل قبول می‌داند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه درباره تغییرات جوی را پس از آن تصویب نکرد که روسیه به عنوان عضو دائم آن را وتو کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: این قطعنامه کاملا غیرقابل قبول است. یکسری از کشورهای دیگر هم از اقدام ما در وتوی پیش‌نویس این قطعنامه حمایت کردند. دستور کار آب و هوایی را نمی‌توان فقط شامل برخی از کشورها دانست.

این مقام روس با اشاره به اظهارات لیندا توماس-گرینفیلد،‌ سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت، مسکو موافق نیست که روسیه با وتو کردن پیش‌نویس قطعنامه همه را ناامید کرده است.

وی افزود: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و شی جینپینگ، همتای چینی او قرار است در نشست قریب الوقوع آنلاین درباره مسائل بین‌المللی از جمله لفاظی‌های تهاجمی و شدید ناتو و آمریکا گفت‌وگو داشته باشند.

سخنگوی کرملین ادامه داد: این وضعیت در امور بین‌المللی به ویژه در قاره اروپا بسیار متشنج است و نیاز به گفت‌وگو بین متحدان، بین مسکو و پکن دارد. ما لفاظی‌های شدید از سوی ناتو و ‌آمریکا را شاهد هستیم و باید با طرف چینی خود در این باره گفت‌وگو کنیم.

دیمیتری پسکوف همچنین به خبرنگاران گفت، روسای جمهوری چین و روسیه درباره مسائل منطقه‌ای، انرژی و روابط دو جانبه گفت‌وگو خواهند داشت.

کرملین پیش‌نویش قطعنامه آب و هوایی شورای امنیت سازمان ملل را قبول ندارد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه − یک =