کد خبر : 290654
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۰۵
-

پوتین خطاب به جانسون: اعضای ناتو، روسیه را تهدید می‌کنند

پوتین خطاب به جانسون: اعضای ناتو، روسیه را تهدید می‌کنند

پوتین به نخست وزیر انگلیس هشدار داد اعضای ناتو با گسترش فعالیت‌هایشان در اوکراین روسیه را تهدید می‌کنند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا گفته‌اند که روسیه احتمالا به دنبال ‌برنامه‌ریزی برای تهاجمی گسترده علیه اوکراین در آغاز سال آتی میلادی است و در این تهاجم، ۱۷۵ هزار سرباز را به خدمت می‌گیرد.

کرملین برنامه‌ریزی برای انجام حمله به اوکراین را رد کرده و می‌گوید،‌این غرب است که روسیه هراسی را ترویج می‌دهد. مسکو نیز گفته که گسترش فعالیت‌ها و پیشروی‌های ناتو به سمت شرق تهدیدی برای روسیه است.

کاخ کرملین با اشاره به تماس تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: پوتین ارزیابی خود را از اوضاع در اوکراین به اطلاع جانسون رساند. همچنین در این گفتگوی تلفنی تاکید شد که همه اینها در پس زمینه توسعه نظامی فعال در خاک اوکراین توسط کشورهای ناتو رخ می‌دهد که تهدیدی مستقیم برای امنیت روسیه ایجاد می‌کند.

دفتر نخست وزیری انگلیس گفته است که جانسون نیز به پوتین هشدار داده هرگونه اقدام در بی ثبات کردن شرایط در اوکراین اشتباهی بزرگ با پیامدهایی قابل ملاحظه است.

دفتر نخست وزیری انگلیس همچنین اعلام کرد، جانسون به تعهد لندن در حمایت از یکپارچگی و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرده و هشدار داد هرگونه تلاش برای بی ثبات کردن شرایط در این کشور اشتباهی جبران ناپذیر با پیامدهایی جدی است.

در ادامه بیانیه این دفتر آمده است: جانسون همچنین نگرانی عمیق دولت لندن را درباره گسترش و استقرار سربازان روسی در نزدیکی مرز اوکراین ابراز داشته و بر اهمیت همکاری از طریق کانال های دیپلماتیک به منظور کاهش تنش و شناسایی راه‌حل‌هایی با دوام تاکید کرد.

پوتین خطاب به جانسون: اعضای ناتو، روسیه را تهدید می‌کنند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + هفت =