کد خبر : 290767
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
-

از گوشه کنار ورزش مازندران | از طلا باران ورزشکاران مازنی تا مخالفت شورای تامین مشهد به برگزاری دیدارهای نساجی!

از گوشه کنار ورزش مازندران | از طلا باران ورزشکاران مازنی تا مخالفت شورای تامین مشهد به برگزاری دیدارهای نساجی!

در هفته‌ای که گذشت، در گوشه کنار ورزش مازندران برنامه‌های زیادی برگزار شد و رویدادهای مهمی در پیش روی ورزش استان بود که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

به گزارش عصرقائم، ورزش استان مازندران سرشار از استعداد است و هر روزه ورزشکاران و قهرمانان زیادی به سطح اول ورزش کشور معرفی می‌شوند و افتخارآفرینان زیادی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز در می‌آورند؛ در چند روز گذشته و در هفته‌ای که گذشت، در گوشه کنار ورزش مازندران اتفاقات زیادی رخ داد که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

* نائب‌قهرمانی مازندران در رقابت‌های موتور سواری ریس کشور

در راند دوم رقابت‌های موتورسواری ریس کشور که در پیست آزادی تهران برگزار شد، مازندرانی‌ها با نمایشی مثبت، در مجموع پس از تهران به نایب قهرمانی رسیدند و بالاتر از اصفهان قرار گرفتند.

در کلاس ۱۲۵ سی‌سی، دو جوان خوش‌آتیه از شهرستان گلوگاه؛ آقایان یاسین سینه‌سپهر و ابراهیم کلبادی دوم و سوم شدند.در کلاس ۶۰۰ سی‌سی مهدی حسن‌زاده به مقام سومی دست یافت.

در کلاس ۲۵۰ سی‌سی بانوان، مریم اسکندری دومی را از آن خود کرد و در کلاس ۱۲۵ سی‌سی بانوان صدیقه خطی سوم شد.

* دعوت از سه ورزشکار مازنی در دور جدید اردوی تیم ملی اسلحه سابر

دور جدید از اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی نوجوانان و جوانان شمشیربازی اسلحه سابر از  ۱۸ لغایت ۲۵ آذرماه در تهران برگزار می‌شود.

میعاد عابدینی، عرفان شکوهی در رده جوانان و محمدسام ذوالقدری در رده نوجوانان به این اردو دعوت شدند.

مجتبی عابدینی، قهرمان پر آوازه شمشیربازی ایران و مازندران نیز به عنوان سرمربی، هدایت اردو نشینان را بر عهده دارد.

* الهی نژاد دوباره طلایی شد

هانیه الهی‌نژاد یکی از بهترین چهره‌های ورزش بانوان مازندران در رقابت‌های ملی در مجموع رشته‌های ورزشی است.

این ووشوکار نوشهری در مصاف‌های کشوری مدال‌های متعددی دارد و در مسابقات اخیر انتخابی تیم‌ملی موفق شد تا مقام قهرمانی را بدست آورد و یک بار دیگر طلایش را تکرار کند.

هانیه الهی‌نژاد هر بار در رویدادی شرکت کرده روی سکو رفته و از این حیث یکی از بی‌نظیرترین هاست که امیدواریم در مسابقات قاره‌ای و جهانی گروه سنی بزرگسالان باز شاهد مدال آوری‌هایش باشیم.

* قلی‌زاده با ۵ گل در لیگ فوتسال عراق درخشید

زهرا قلی‌زاده بانوی فوتبالیست بابلسری، در نخستین بازی خود در لیگ‌برتر فوتسال بانوان عراق، با زدن ۵ گل خوش درخشید.

تیم‌الشیخان که از زهرا قلی زاده در لیگ‌برتر فوتسال باشگاه‌های عراق سود می‌برد، در هفته اول با نتیجه ۵ بر ۳ حریفش رواندز را مغلوب کرد.


همه گل‌های این بازی را زهرا قلی‌زاده ملی‌پوش سابق فوتسال ایران و بازیکن ارزشمند فصل گذشته مس رفسنجان به ثمر رساند.

او به عنوان اولین بانوی لژیونر تاریخ ورزش بابلسر، به تیم لیگ برتری الشیخان عراق پیوست.

* کسب ۴ نشان طلای شناگر ساروی در رقابت‌های قهرمانی کارگران کشور

علیرضا نوری شناگر با اخلاق مازندرانی در رقابت‌های شنای قهرمانی کارگران کشور انتخابی تیم‌ملی موفق به ۴ مدال خوشرنگ طلا شد.

این مسابقات به میزبانی شهر بجنورد گرامیداشت سردار دلها سپهبد شهید قاسم سلیمانی برگزار شد، علیرضا نوری در ماده‌های مختلف موفق به کسب چهار مدال خوشرنگ طلا شد.

گفتنی است، نفرات برتر این مسابقات به مسابقات شنای قهرمانی جهان که به میزبانی کشور ایتالیا برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند.

* دو مدال طلا و برنز حاصل تلاش مازندرانی‌ها در روز نخست مسابقات تکواندو قهرمانی آزاد زنان

مسابقات آزاد کشوری جوانان و بزرگسالان زنان (مرحله اول انتخابی تیم ملی) با حضور ۵۷۵ تکواندوکار در اوزان هشت‌گانه (۴۶-، ۴۹-، ۵۳-، ۵۷-، ۶۲-، ۶۷-، ۷۳- و ۷۳+ کیلوگرم)، روز چهارشنبه، ۱۷ آذر ماه در فدراسیون تکواندو آغاز و روز شنبه، ۲۰ آذر ماه به پایان رسید.

در این رقابت‌ها ۵۴ مازندرانی حضور داشتند، که در روز نخست تکواندوکاران مازندرانی موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز در ۲ وزن دوم و هفتم (۴۹- و ۷۳- کیلوگرم) شدند‌.

مهسا کیا دلیری اهل چالوس مدال طلا را بر گردن آویخت و محدثه شریفیان از بابل نیز به مدال برنز دست پیدا کرد.

*رقابت‌های پرس سینه کارگران کشور/پیشکسوتان مازنی سوم شدند

مسابقات پرس سینه قهرمانی کارگران کشور با حضور ۱۵۰ ورزشکار در دو رده پیشکسوتان و بزرگسالان برگزار شد.

تیم مازندران با سرپرستی کامبیز زنگی و مربیگری سعید تقی زاده و جهان رمضانی در پیکارها شرکت کرد که موفق به کسب مقام سومی تیمی پیشکسوتان شد.

*شکست جوانان آملی در گام نخست مسابقات لیگ برترکشور

تیم جوانان لبنیات هراز آمل در نخستین پیکار خود در لیگ‌برتر جوانان به مصاف پاس گرگان رفت و علی‌رغم پیروزی در ست نخست ست‌های بعدی را به حریف قدرتمند گرگانی واگذار کرد.

شاگردان مهران ذبیح‌زاده در دومین دیدار خود از ساعت ۱۶ یکشنبه به دیدار فولاد سیرجان خواهد رفت.

مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان استان مازندران به میزبانی نور

مسابقات قهرمانی بوکس نوجوانان مازندران به همت هیأت بوکس استان از تاریخ ۱۷ الی ۱۹ آذر ماه طی مدت ۳ روز در شهرستان نور برگزار شد.

در این مسابقات ۷۱ ورزشکار در قالب ۱۶ تیم از شهرستان‌های مازندران حضور داشته و با هم به رقابت پرداختند.

در روز آخر این مسابقات، تیم ساری با کسب ۱۸ امتیاز به مقام اول و تیم‌های نوشهر و نور به ترتیب با ۱۶ و ۱۴ امتیاز به مقام دوم و سوم دست یافتند.

۱۹ داور مطرح داوری این مسابقات را بر عهده داشتند که از میان آنها سید فرید جنابی به عنوان داور برتر مسابقات انتخاب شد.کاپ اخلاق مسابقات نیز به تیم بوکس نوجوانان میاندورود اهدا شد.

* کردانی مسؤول صدور مجوز آکادمی‌های فوتبال کل کشور شد

مهدی کردانی نائب رئیس کمیته انتخابات، عضو کمیته جوانان و مشاور ریاست محترم فدراسیون فوتبال ایران با حفظ سمت بعنوان مسئول صدور مجوز آکادمی‌های فوتبال کل کشور منصوب شد.

کردانی پیشکسوت فوتبال مازندران که نامش با عدالت، متانت و اخلاق‌مداری عجین شده، بی‌شک میتواند همچون گذشته با بینش و درایت بالایش در فوتبال کشور منشأ تاثیرات  و تحولات بسیار خوب و مثبتی باشد.

*زمان نقل و انتقالات نیم فصل رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور مشخص شد

کمیته مسابقات سازمان‌لیگ پس از اعلام برنامه مسابقات هفته دوازدهم تا هجدهم رقابت‌های فصل جاری لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور زمان نقل و انتقالات نیم فصل این رقابت ها را نیز مشخص و اعلام کرد.

بر اساس اعلام کمیته مسابقات سازمان لیگ؛ زمان نقل و انتقالات نیم فصل لیگ یک از تاریخ ۱۶ بهمن آغاز و روز ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد.

شایان ذکر است؛ بر اساس زمانبندی کمیته مسابقات سازمان لیگ مسابقات نیم فصل دوم فصل جاری لیگ یک از روز دوشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ با برگزاری هفته هجدهم (نخست دور برگشت رقابت‌ها) آغاز خواهد شد.

* سهیل مهدی: دیدار نساجی – آلومینیوم در ساری برگزار می‌شود

طی هفته‌ها و روزهای اخیر عنوان شد باشگاه نساجی قصد دارد مسابقات خانگی خود را تا آماده شدن ورزشگاه شهید وطنی، در استادیوم امام رضا(ع) مشهد برگزار کند ولی ظاهرا این باشگاه اقدامات لازم برای میزبانی در خارج از ساری را انجام نداده است.

هنوز باشگاه نساجی ورزشگاه جدیدی را به ما اعلام نکرده است و تا این لحظه ورزشگاه شهدای ساری میزبان این مسابقه است. شنیده شده شورای تامین شهر مشهد با برگزاری دیدارهای نساجی در این شهر مخافت کرده‌اند؛ باید دید تکلیف میزبانی‌های نساجی چه خواهد شد.

از گوشه کنار ورزش مازندران | از طلا باران ورزشکاران مازنی تا مخالفت شورای تامین مشهد به برگزاری دیدارهای نساجی!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − 8 =