کد خبر : 290582
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
-

درخواست برای اخراج نماینده آمریکایی از کنگره پس از فراخوانش برای تخریب مسجدالاقصی

درخواست برای اخراج نماینده آمریکایی از کنگره پس از فراخوانش برای تخریب مسجدالاقصی

شورای روابط آمریکایی-اسلامی پس از اظهارات پائول گوسار، نماینده جمهوری‌خواه درباره تخریب مسجد الاقصی در قدس، اخراج او از مجلس نمایندگان آمریکا را خواستار شد.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، پائول گوسار، نماینده آمریکایی که با موضعگیری‌هایش در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی شناخته می‌شود، مدعی شد: نفرت انگیز است که اجازه داده شود بر روی این معبد یک مسجد ساخته شود سازمان ملل باید راهی را برای انتقال این مسجد پیدا کند.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی “کر” آمریکا پس از اظهارات پائول گوسار، نماینده جمهوری‌خواه درباره تخریب مسجد الاقصی در قدس، اخراج او از مجلس نمایندگان این کشور را خواستار شد.

نهاد عوض، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی در پاسخ به اظهارات گوسار گفت: کسانی که به خشونت مذهبی تحریک می‌کنند و از اسلام هراسی به عنوان ابزاری برای به دست آوردن نفوذ و قدرت استفاده می‌کنند، نباید جایی در کنگره داشته باشند و فراخوان گوسار برای تخریب یک موقعیت اسلامی و مقدس تنها تلاش دوباره یک افراط‌گرای سیاسی برای استفاده از تبلیغاتی ارزان است؛ اما سران کشور و ملی‌گراهای جمهوری خواه باید به همان شیوه‌ای که با اظهارات ضد اسلامی مخالفت می‌کنند، این فرد را اخراج کنند.

عوض در ادامه تاکید کرد: این فراخوان‌ها برای نفرت‌پراکنی مذهبی و یا نژادپرستی و تفرقه نباید نادیده گرفته شده و توجیه شوند.

مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی گوسار را به دلیل انتشار ویدیویی در صفحه توییترش در انتقاد از جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور و تحریک افکار عمومی علیه الکساندرا اوکاسیو کورتز از ماموریتی که در کمیته‌های کنگره داشت، برکنار کرد.

گوسار یک چهره نژادپرست و جنجالی است که چندی قبل با سران گروه‌های نژادپرستی که به برتری نژاد سفید پوست باور دارند، دیدار کرد. در واقع او به فرضیه‌های توطئه که هیچ اساسی ندارند، باور دارد.

این اظهارات گوسار در بیانیه‌ای در مخالفت با قطعنامه اخیر سازمان ملل درباره استفاده از نام عربی برای مسجد الاقصی بیان شدند، گوسار استفاده از این نام عربی را برای مسجد الاقصی اهانت به تمامی ادیان دانست.

درخواست برای اخراج نماینده آمریکایی از کنگره پس از فراخوانش برای تخریب مسجدالاقصی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − 9 =