کد خبر : 290595
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
-

تأکید ابوظبی و تل‌آویو بر حمایت از روابط اقتصادی و ایجاد صندوق تحقیق و توسعه

تأکید ابوظبی و تل‌آویو بر حمایت از روابط اقتصادی و ایجاد صندوق تحقیق و توسعه

امارات و رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مشترک بر حمایت خود از بسیاری از زمینه‌های مهم همکاری دو طرف برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی از طریق ایجاد یک صندوق مشترک برای تحقیق و توسعه تأکید کردند.

به گزارش عصرقائم، ابوظبی و تل‌آویو با صدور بیانیه‌ای مشترک در پایان سفر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات عنوان کردند که سفر موفقیت آمیز بنت به عنوان اولین نخست وزیر اسرائیل به کشور امارات، نقطه عطفی در توسعه و تحکیم روابط و شراکت گسترده بین دو طرف است.

دو طرف در این بیانیه مشترک در مورد موضوعات مختلف «اقتصادی، زیرساخت‌ها، لجستیکی و شهرهای هوشمند که در یک سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است، تحقیق و توسعه، فناوری، امنیت غذایی، آب و هوا، انرژی، محیط زیست، سلامت و گردشگری» بحث و گفت‌گو کردند.

براساس این بیانیه، دو طرف، بر لزوم حمایت از زمینه‌های مهم همکاری برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی از طریق تأسیس صندوق مشترک تحقیق و توسعه سرمایه گذاری و ضرورت ایجاد راه حل‌هایی برای حل چالش‌هایی مانند تغییرات آب و هوایی و بیابان زایی و همچنین انرژی پاک و کشاورزی تأکید کردند.

در این بیانیه آمده که امارات و اسرائیل همچنین در مورد تلاش‌های مشترک برای مبارزه با پاندمی کووید ۱۹ بحث کرده و خواستار افزایش همکاری‌ها در دو زمینه تحقیقات آزمایشگاهی و درمان بیماری شدند.

تأکید ابوظبی و تل‌آویو بر حمایت از روابط اقتصادی و ایجاد صندوق تحقیق و توسعه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + نه =